Herregud! Du kan inte anklaga andra bara för att dom inte är lika "kunniga" som du? Sluta komma med dina otrevliga påhopp! Rätta till dom rakryggat och trevligt.Necrodamus skrev:För det första så läser jag inte igenom så noga vad alla andra skriver, och efter att jag nu gjort det så ställer jag följande fråga:Pepp91 skrev:Du skulle nog ta och kolla igenom andras inlägg innan du skriver, allt som du har skrivit har vi redan läst...Necrodamus skrev:Ryktet gör gällande att DIF för diskussioner med en utländsk lirare som i mina ögon är en rätt så skaplig lirare. Har mig veterligen aldrig vart i Sverige och spelat tidigare..? Förhandlingarna är rätt så långt gångna men som vanligt så är det andra klubbar med i bilden..
EDIT: Kan ha uppfattat fel, men uppfattade det som att det handlar om ett artiskontrakt.
Vem av er andra har nämnt nåt om att han antagligen kommer signas på ett artistkontrakt? Ingen annan än jag vad jag vet..
Sluta snacka skit..
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
-
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag anklagar igen för nånting, och jag anser inte mig själv som speciellt "kunnig" heller, utan delar bara med mig av vad mina kontakter säger. Det som gör mig aninen irriterad bara är när jag får skit för det. Men jag lägger väl ner då..stolpskott skrev:Herregud! Du kan inte anklaga andra bara för att dom inte är lika "kunniga" som du? Sluta komma med dina otrevliga påhopp! Rätta till dom rakryggat och trevligt.Necrodamus skrev:För det första så läser jag inte igenom så noga vad alla andra skriver, och efter att jag nu gjort det så ställer jag följande fråga:Pepp91 skrev:Du skulle nog ta och kolla igenom andras inlägg innan du skriver, allt som du har skrivit har vi redan läst...Necrodamus skrev:Ryktet gör gällande att DIF för diskussioner med en utländsk lirare som i mina ögon är en rätt så skaplig lirare. Har mig veterligen aldrig vart i Sverige och spelat tidigare..? Förhandlingarna är rätt så långt gångna men som vanligt så är det andra klubbar med i bilden..
EDIT: Kan ha uppfattat fel, men uppfattade det som att det handlar om ett artiskontrakt.
Vem av er andra har nämnt nåt om att han antagligen kommer signas på ett artistkontrakt? Ingen annan än jag vad jag vet..
Sluta snacka skit..
-
enligt eliteprospects verkar salmenien kritat på för toronto http://mapleleafs.nhl.com/team/app/?ser ... eid=336526
-
Nejda, det ska du inte behöva göra. Men att du kanske borde bättra på attityden lite, för de såg ganska otrevligt ut, även om det kanske inte va menat såNecrodamus skrev:Jag anklagar igen för nånting, och jag anser inte mig själv som speciellt "kunnig" heller, utan delar bara med mig av vad mina kontakter säger. Det som gör mig aninen irriterad bara är när jag får skit för det. Men jag lägger väl ner då..stolpskott skrev:Herregud! Du kan inte anklaga andra bara för att dom inte är lika "kunniga" som du? Sluta komma med dina otrevliga påhopp! Rätta till dom rakryggat och trevligt.Necrodamus skrev:För det första så läser jag inte igenom så noga vad alla andra skriver, och efter att jag nu gjort det så ställer jag följande fråga:Pepp91 skrev:Du skulle nog ta och kolla igenom andras inlägg innan du skriver, allt som du har skrivit har vi redan läst...Necrodamus skrev:Ryktet gör gällande att DIF för diskussioner med en utländsk lirare som i mina ögon är en rätt så skaplig lirare. Har mig veterligen aldrig vart i Sverige och spelat tidigare..? Förhandlingarna är rätt så långt gångna men som vanligt så är det andra klubbar med i bilden..
Sluta snacka skit..

Vägskäl och viktiga vägval
Utöver de viktiga matcher det spelas om poäng i Elitserien pågår en långt mycket mer viktig match...
Matchen mot ekonomin.
detta är saxat från Aftonbladet 2007-06-13:
"Djurgårdens problematiska ekonomiska historia
Förening får inte i årsredovisning 30 april ha negativt eget kapital under två på varandra följande räkenskapsår.
Förening som inte uppfyller villkoret skall nedflyttas i seriesystemet.
Djurgårdens utveckling sedan 2003:
2003–2004: Djurgården tvingas att sälja Mälarhöjdens ishall för tolv miljoner kronor för att få en ekonomin i balans.
2004–2005: Djurgården tog sig till SM-semifinal, med det räddade inte ekonomin. Underskottet är på nästan nio miljoner kronor och styrelsemedlemmar, genom bolaget Djurgården Hockeyintressenter, beslutar sig för att öppna de egna plånböckerna och köpa aktier i Djurgården Hockey AB för cirka elva miljoner kronor.
2005–2006: Djurgården redovisar ett plusresultat på 485 000 kronor i bokslutet. Mycket tack vare att Djurgårdens IF sålde ca 1,3 procent av aktierna i Djurgården Hockey AB till Djurgårdens Hockeyintressenter AB för 450 000 kronor.
2006–2007: Djurgården IF:s bolag Djurgården Hockey AB kan inte leverera de intäkter till föreningen som planerats och föreningen gör ett minusresultat på fem miljoner kronor.
2007–2008: Gåendes in i säsongen visar Djurgården upp ett negativt eget kapital på 4,5 miljoner kronor. Motsvarande belopp måste hämtas in – annars mister Djurgården elitlicensen och platsen i elitserien."
Någonstans runt ca 28 miljoner back sedan 2003-04 och ett negativt kapital på 4-5 miljoner in i säsongen 2007-08.
I detta läge har man olika val och olika vägar att vandra på.
Antigen så satsar man sig ur detta, köper klassspelare och hoppas att publiken strömmar till i den grad att det ger en ekonomisk vinst.
En annan väg att gå är att hålla nere kostnaderna så mycket det bara går, se till att varje krona på spelare ger avkastning i form av poäng, ev kvalserie (kanske fulla hus i 5 matcher....)
Att vandra på den "gyllene medelvägen" där man köper in klassspelare som inte levererar för sin inkomst eller lockar tillräckligt med folk, eller att laget inte går till slutspel eller kval (i detta ekonomiska läget så måste det spelas mer än 27 hemmamatcher) skulle göra att vår förening spelar Allsvenskan.
Många är positiva till att spela mer på Hovet, jag personligen är livrädd för att det inte blir så positivt som väntat.
För oss souuportrar som gärna har på sig sin halsduk, drar en och annan ramsa kommer Hovet vara bra för.
Men de som kommer i kostym, äter snittar och dricker bubbel i en vip-lounge kommer INTE ha det lika bekvämt på Hovet med risk för att de inte fortsätter sponsra med sitt företag.
Vi måste vara det enda klubblaget i modern tid som byter ut en nationalarena mot en som är byggd 1955.
Tycker att det sänder defensiva signaler, mer mot nedmontering än mot uppbyggnad.
Om det blir lyckat, publiken strömmar till vad är då nästa steg, rusta upp Hovet eller flytta in i Globen igen, för hur det än är så är hovet INGEN bra arena heller.
Mitt förslag hade varit, se till att få en ståplats inne i Globen, Jobba med JK om hur de skulle vilja ha det inne på Globen, ge dem förutsättningar.
Det går att skapa drag i Globen, det visade ju Handbollsfinalen i våras...
Ta bort introt innan matchen, ge klacken chansen att skapa hyllningar i form av Tifo mm, ta efter fotbollen.
Då hade båda världar kunnat mötas, supporter-sponsor
Matchen mot ekonomin.
Förening får inte i årsredovisning 30 april ha negativt eget kapital under två på varandra följande räkenskapsår.
2003–2004: Djurgården tvingas att sälja Mälarhöjdens ishall för tolv miljoner kronor för att få en ekonomin i balans.
2004–2005: Djurgården tog sig till SM-semifinal, med det räddade inte ekonomin. Underskottet är på nästan nio miljoner kronor och styrelsemedlemmar, genom bolaget Djurgården Hockeyintressenter, beslutar sig för att öppna de egna plånböckerna och köpa aktier i Djurgården Hockey AB för cirka elva miljoner kronor.
2005–2006: Djurgården redovisar ett plusresultat på 485 000 kronor i bokslutet. Mycket tack vare att Djurgårdens IF sålde ca 1,3 procent av aktierna i Djurgården Hockey AB till Djurgårdens Hockeyintressenter AB för 450 000 kronor.
2006–2007: Djurgården IF:s bolag Djurgården Hockey AB kan inte leverera de intäkter till föreningen som planerats och föreningen gör ett minusresultat på fem miljoner kronor.
2007–2008: Gåendes in i säsongen visar Djurgården upp ett negativt eget kapital på 4,5 miljoner kronor. Motsvarande belopp måste hämtas in – annars mister Djurgården elitlicensen och platsen i elitserien."
Någonstans runt ca 28 miljoner back sedan 2003-04 och ett negativt kapital på 4-5 miljoner in i säsongen 2007-08.
Antigen så satsar man sig ur detta, köper klassspelare och hoppas att publiken strömmar till i den grad att det ger en ekonomisk vinst.
En annan väg att gå är att hålla nere kostnaderna så mycket det bara går, se till att varje krona på spelare ger avkastning i form av poäng, ev kvalserie (kanske fulla hus i 5 matcher....)
Att vandra på den "gyllene medelvägen" där man köper in klassspelare som inte levererar för sin inkomst eller lockar tillräckligt med folk, eller att laget inte går till slutspel eller kval (i detta ekonomiska läget så måste det spelas mer än 27 hemmamatcher) skulle göra att vår förening spelar Allsvenskan.
Många är positiva till att spela mer på Hovet, jag personligen är livrädd för att det inte blir så positivt som väntat.
För oss souuportrar som gärna har på sig sin halsduk, drar en och annan ramsa kommer Hovet vara bra för.
Men de som kommer i kostym, äter snittar och dricker bubbel i en vip-lounge kommer INTE ha det lika bekvämt på Hovet med risk för att de inte fortsätter sponsra med sitt företag.
Vi måste vara det enda klubblaget i modern tid som byter ut en nationalarena mot en som är byggd 1955.
Tycker att det sänder defensiva signaler, mer mot nedmontering än mot uppbyggnad.
Om det blir lyckat, publiken strömmar till vad är då nästa steg, rusta upp Hovet eller flytta in i Globen igen, för hur det än är så är hovet INGEN bra arena heller.
Mitt förslag hade varit, se till att få en ståplats inne i Globen, Jobba med JK om hur de skulle vilja ha det inne på Globen, ge dem förutsättningar.
Ta bort introt innan matchen, ge klacken chansen att skapa hyllningar i form av Tifo mm, ta efter fotbollen.
Re: Vägskäl och viktiga vägval
Vad har du skrivit och vad har du kopierat från Aftonbladet?LiteOn skrev:Utöver de viktiga matcher det spelas om poäng i Elitserien pågår en långt mycket mer viktig match...
Matchen mot ekonomin.
Har du skrivit den sista delen så är det mycket bra formulerat (det är det iofs om det är skrivet i av en journalist från Aftonbladet också, men äras den som äras bör)

Håller med, men ståplats har vi testat utan någon större uppslutning.
Vi måste få till att alla supportrar är med och ser till att det skapas en bra stämning, inte bara de tappra få i klacken.
De tysta kostymsupportrar som dissar att komma till Hovet kan för min del lika gärna stanna hemma framför TVn, men den sjungande kostymnissen är naturligtvis, som alla anddra supportrar som gör sitt för att skapa en bra stämning hjärtligt välkommna, men tysta och likgiltiga, njaaaa.... För min del kan de som sagt sitta framför TVn istället.

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

Ståplats har det försökts med och det gick som det gick dvs med fiasko.
Bytet Globen mot Hovet tycker jag enbart är positivt visst finns det negativa saker också men det tycker jag det positiva väger upp.
Vi supportrar har fått säga sitt genom en enkät här på hemsidan och majoriteten vill vara på Hovet.
Bytet Globen mot Hovet tycker jag enbart är positivt visst finns det negativa saker också men det tycker jag det positiva väger upp.
Vi supportrar har fått säga sitt genom en enkät här på hemsidan och majoriteten vill vara på Hovet.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Som alla torde veta har storleken i de flesta fall ingen betydelse. Detta sanna faktum gäller även för arenor. Det är inte storleken som är det avgörande på om man spelar på en bra arena, inte heller är det tillgången på viploger och liknande. Det helt avgörande för om en arena är bra eller dålig för laget som spelar där har att göra med ägandeförhållandena. Äger laget själv en arena av modell äldre med en kapacitet på 6000 åskådare kommer de dra in mer pengar än vad vi gör med våra nuvarande publiksiffror oavsett om vi spelar på Hovet eller Globen. Det centrala är att kunna dra in så mycket pengar som möjligt på varje besökare. Säg att 4000 av de 6000 besökarna köper en korv och öl på arenan. Laget som äger rättigheterna drar då direkt in minst 50 spänn på kombinationen öl och korv. Bara detta skulle ge en bonusintäkt på 200k per match.
Säg att 4000 av våra besökare spenderar samma 50 kronor på sitt besök. Av de möjliga 200 000 får vi ingenting.
Det är alltså frågan om en satsning på bättre spelare som i sin tur kan leda till mer folk är den bästa vägen att gå. Personligen tror jag att den enda rätta vägen är att göra följande saker:
* Egen Arena
* Avtal om utlåning av lovande juniorer
Löser man då två punkterna ser framtiden ljus ut för föreningen.
Löses inte första punkten finns knappast föreningen kvar om 10 år.
Bara inse den grymma, men sanna verkligheten; Lag med egna arenor springer ifrån lagen som saknar detta. Skall vi lyckas hänga med måste det till stora förändringar omgående utanför det rent idrottsliga.
Säg att 4000 av våra besökare spenderar samma 50 kronor på sitt besök. Av de möjliga 200 000 får vi ingenting.
Det är alltså frågan om en satsning på bättre spelare som i sin tur kan leda till mer folk är den bästa vägen att gå. Personligen tror jag att den enda rätta vägen är att göra följande saker:
* Egen Arena
Bara inse den grymma, men sanna verkligheten; Lag med egna arenor springer ifrån lagen som saknar detta. Skall vi lyckas hänga med måste det till stora förändringar omgående utanför det rent idrottsliga.
det finns en hel del att jobba på.
jag tycker hela satsningen på att göra en Hockeymatch till ett familjeevenemang är en felsatsning.
Vilken barnfamilj i Stor-sthlm har tid att gå på 27 hemmamatcher samtidigt som det skall jobbas över för föräldrarna, barnen har egna aktiviteter mm. Livet i storstan är för hektiskt för att hinna med att gå på hockey konternueligt.
Säga att det är en familj med Mamma/Pappa/barn/barn (även andra konstelationer är ju möjliga Mamma/Mamma/barn/barn, eller Pappa/Pappa/barn/barn
)
4 st familjebiljetter á 360:-
parkeringsplats i garaget 120:-
4 st korv + 3 läsk/Kaffe + 1 öl + lite godis, minst 200:-
Totalt 680:- per match
17 matcher * 680:- 11 560:- för en familj på en säsong, utan souvenirer, Mc Donalds innan mm.
Av dessa 11 560:- har Djurgården endast intäkt på Familjebiljetten (säg 60:-/biljetten)
Detta gör att Djurgården endast tjänar 35% av utlagd krona från barnfamiljer och totalt tjänar 4 080:-.
den största vinsten med barnfamiljer är att de äter mycket och på detta gör inte Djurgården någon ekonomisk vinst alls
Hade man sålt 4st säsongskort i klacken för 1 200:- så har du 4 800:- och ett större "drag" på arenan samt supportrar som KAN gå på fler matcher än en barnfamilj.
Ingen arenaidrott är barnevenemang om du vill ha "drag" och stämning, så är verkligheten.
Bort med maskottar, intron och musiken i spelavbrotten.
Som sjungande supporter är det omöjligt att "hylla/heja fram" hjältarna när de äntrar isen, för då är hallen släckt och det visas en video, samma sak under matcherna då det skall spelas musik i varje avbrott...
Titta på fotbollen, där sköter supportrarna spelarnas entré i form av Tifo, vilket är långt mycket mer läckert än en ljusshow snodd i från en islada i nordamerika.
Ingen musik spelas annat än under pauserna på fotbollsarenorna och detta är ett av skälen till att det sjungs på arenorna när det gäller fotboll...
Sen kan Djurgården ha en läktarsektion FÖR barnfamiljer då alla skall vara välkomna.
Djurgården utan supportrar är ingenting, supportrar utan Djurgården är ingenting...
jag tycker hela satsningen på att göra en Hockeymatch till ett familjeevenemang är en felsatsning.
Vilken barnfamilj i Stor-sthlm har tid att gå på 27 hemmamatcher samtidigt som det skall jobbas över för föräldrarna, barnen har egna aktiviteter mm. Livet i storstan är för hektiskt för att hinna med att gå på hockey konternueligt.
Säga att det är en familj med Mamma/Pappa/barn/barn (även andra konstelationer är ju möjliga Mamma/Mamma/barn/barn, eller Pappa/Pappa/barn/barn

4 st familjebiljetter á 360:-
parkeringsplats i garaget 120:-
4 st korv + 3 läsk/Kaffe + 1 öl + lite godis, minst 200:-
Totalt 680:- per match
17 matcher * 680:- 11 560:- för en familj på en säsong, utan souvenirer, Mc Donalds innan mm.
Av dessa 11 560:- har Djurgården endast intäkt på Familjebiljetten (säg 60:-/biljetten)
Detta gör att Djurgården endast tjänar 35% av utlagd krona från barnfamiljer och totalt tjänar 4 080:-.
den största vinsten med barnfamiljer är att de äter mycket och på detta gör inte Djurgården någon ekonomisk vinst alls
Hade man sålt 4st säsongskort i klacken för 1 200:- så har du 4 800:- och ett större "drag" på arenan samt supportrar som KAN gå på fler matcher än en barnfamilj.
Ingen arenaidrott är barnevenemang om du vill ha "drag" och stämning, så är verkligheten.
Bort med maskottar, intron och musiken i spelavbrotten.
Som sjungande supporter är det omöjligt att "hylla/heja fram" hjältarna när de äntrar isen, för då är hallen släckt och det visas en video, samma sak under matcherna då det skall spelas musik i varje avbrott...
Titta på fotbollen, där sköter supportrarna spelarnas entré i form av Tifo, vilket är långt mycket mer läckert än en ljusshow snodd i från en islada i nordamerika.
Ingen musik spelas annat än under pauserna på fotbollsarenorna och detta är ett av skälen till att det sjungs på arenorna när det gäller fotboll...
Sen kan Djurgården ha en läktarsektion FÖR barnfamiljer då alla skall vara välkomna.
Djurgården utan supportrar är ingenting, supportrar utan Djurgården är ingenting...
Du har rätt...och felKall-El skrev:Som alla torde veta har storleken i de flesta fall ingen betydelse. Detta sanna faktum gäller även för arenor. Det är inte storleken som är det avgörande på om man spelar på en bra arena, inte heller är det tillgången på viploger och liknande. Det helt avgörande för om en arena är bra eller dålig för laget som spelar där har att göra med ägandeförhållandena. Äger laget själv en arena av modell äldre med en kapacitet på 6000 åskådare kommer de dra in mer pengar än vad vi gör med våra nuvarande publiksiffror oavsett om vi spelar på Hovet eller Globen. Det centrala är att kunna dra in så mycket pengar som möjligt på varje besökare. Säg att 4000 av de 6000 besökarna köper en korv och öl på arenan. Laget som äger rättigheterna drar då direkt in minst 50 spänn på kombinationen öl och korv. Bara detta skulle ge en bonusintäkt på 200k per match.
* Egen Arena
Givetvis så har ägandeförhållande i arenan en stor betydelse, men inte den enda.
Frölunda Indians har i stort sett liknande förhållanden som Djurgården, de betalar inte lika mycket under grundspel, men väldigt mycket om de går till slutspel...
Men om du jämför med ta t.ex Mora som har en ishall som tar in
4 500/pers i en stad som har ca 10 000 invånare mot Globens 13 850/pers och Stockholms storstad med ca 1,2 miljoner invånare.
Om Djurgården fyller Globen och tjänar 100:-Pern (för att göra det enkelt att räkna så säger vi 100:-/besökare) = 1 385 000:- in per match.
samma uträkning i Mora ishall = 450 000:-.
per match skulle Djurgården tjäna 935 000:- mer än mora * 27 hemma =27 245 000:- mer i intäkter mer än Mora.
Ok, Mora har ju cafeteriaförsäljningen på sin arena, vilket Djurgården inte har...
För att mora skall få samma intäkt som Djurgården så skall varje åskådare fika/dricka bira/äta för ca 224:- på varje match... utöver biljetten.
När mora har fullsatt så är 45% av Mora i ishallen, jämför detta i Stockholms mått så skulle varje Djurgårdsmatch dra ca 540 000/åskådare
Det enda som gäller de närmsta säsongerna är att se till att människor går på Hockey, Tycker att det är kul att gå på Hockey och att de blir bra behandlade på arenan så att de vill komma tillbaka.
Så visst har du rätt i att ägaravtalen spelar roll, men inte hela rollen....
Givetvis så har ägandeförhållande i arenan en stor betydelse, men inte den enda.
Frölunda Indians har i stort sett liknande förhållanden som Djurgården, de betalar inte lika mycket under grundspel, men väldigt mycket om de går till slutspel...
Jag håller med dig, om DIF skall hitta någon "förebild", så är det just Frölunda. Av de lag som finns i elitserien, så är Frölunda det lag som har någorlunda jämförbara förutsättningar som DIF har. F.n. så äger inte Frölunda sin arena, men har en mycket god ekonomi tack vare en mycket stor och lojal publik. Även fast kringförsäljningen genererar en hel del intäkter så kommer intäkterna från biljettförsäljningen utgöra grunden för en god ekonomi [/quote]
Jag håller med dig, om DIF skall hitta någon "förebild", så är det just Frölunda. Av de lag som finns i elitserien, så är Frölunda det lag som har någorlunda jämförbara förutsättningar som DIF har. F.n. så äger inte Frölunda sin arena, men har en mycket god ekonomi tack vare en mycket stor och lojal publik. Även fast kringförsäljningen genererar en hel del intäkter så kommer intäkterna från biljettförsäljningen utgöra grunden för en god ekonomi [/quote]