Andy skrev:Inte säkert att det blir något alls. Inget är klart innan det är klart. Men jag är hoppfull efter att ha träffat en person med god insyn i föreningen. Det rör sig om en utländsk spelare vars namn inte varit uppe i spekulationerna.
Tyvärr vill jag inte avslöja det jag fått höra i förtroende...
Är det en finne, eller Slovak,Tjeck?
Det är i alla fall ingen lett
Både du och jag kan nog vara överens om att det där var inget svar.
Andy skrev:Inte säkert att det blir något alls. Inget är klart innan det är klart. Men jag är hoppfull efter att ha träffat en person med god insyn i föreningen. Det rör sig om en utländsk spelare vars namn inte varit uppe i spekulationerna.
Om spelare skriver på för oss. Faller då värvningen under kategorin klass- eller utfyllnadsvärvning?
Om spelare skriver på för oss. Faller då värvningen under kategorin klass- eller utfyllnadsvärvning?
Dom letar ju efter klasspelare, om dom kontaktar någon som inte tillför något är det fruktansvärt dåligt!
Dom letar ju efter klasspelare, om dom kontaktar någon som inte tillför något är det fruktansvärt dåligt!
Ett litet inhopp bara, man kan ju inte veta på förhand om en spelare kommer tillföra något eller inte. Se bara på senaste exemplet Guter, hur många härinne trodde att han skulle klara av 4 ass på 2 matcher i ett ES-lag? Mycket gambling i att värva någon som man inte sett spela för många matcher.
Ryktet gör gällande att DIF för diskussioner med en utländsk lirare som i mina ögon är en rätt så skaplig lirare. Har mig veterligen aldrig vart i Sverige och spelat tidigare..? Förhandlingarna är rätt så långt gångna men som vanligt så är det andra klubbar med i bilden..
EDIT: Kan ha uppfattat fel, men uppfattade det som att det handlar om ett artiskontrakt.
Necrodamus skrev:Ryktet gör gällande att DIF för diskussioner med en utländsk lirare som i mina ögon är en rätt så skaplig lirare. Har mig veterligen aldrig vart i Sverige och spelat tidigare..? Förhandlingarna är rätt så långt gångna men som vanligt så är det andra klubbar med i bilden..
EDIT: Kan ha uppfattat fel, men uppfattade det som att det handlar om ett artiskontrakt.
Du skulle nog ta och kolla igenom andras inlägg innan du skriver, allt som du har skrivit har vi redan läst...
Ett litet inhopp bara, man kan ju inte veta på förhand om en spelare kommer tillföra något eller inte. Se bara på senaste exemplet Guter, hur många härinne trodde att han skulle klara av 4 ass på 2 matcher i ett ES-lag? Mycket gambling i att värva någon som man inte sett spela för många matcher.
"Kanon eller Kalkon" som TV4 brukade säga.
Nej, det har du ju helt rätt i. Men man vet ju ungefär hur dom producerat innan. Om man får välja mellan en spelare som Linkan och en spelare som Sjögren så väljer man ju givetvis Linkan.
Självklart. Men oroa er inte för att det inte kommer bli en spelare av hög kvalitét. Spelaren ifråga kommer nog kunna producera en 35 poäng och minst 15 av dom kommer noteras som mål i protokollen!
Pepp91 skrev:Självklart. Men oroa er inte för att det inte kommer bli en spelare av hög kvalitét. Spelaren ifråga kommer nog kunna producera en 35 poäng och minst 15 av dom kommer noteras som mål i protokollen!
Okej, det var skönt att höra. Har haft känslan att vi tillslut bara kommer ta in någon spelare för att vi har lovat, och så blir det någon som producerar 4p på 50 matcher.
Lite halft OT men ryska Khimik Mytishchi har signat den duktiga nhl-spelaren Jan Bulis, vilket får mig att tro att risken att vi förlorar Bremberg till dem är mindre. Om det nu någonsin var någon risk, alltså.
Necrodamus skrev:Ryktet gör gällande att DIF för diskussioner med en utländsk lirare som i mina ögon är en rätt så skaplig lirare. Har mig veterligen aldrig vart i Sverige och spelat tidigare..? Förhandlingarna är rätt så långt gångna men som vanligt så är det andra klubbar med i bilden..
Du skulle nog ta och kolla igenom andras inlägg innan du skriver, allt som du har skrivit har vi redan läst...
För det första så läser jag inte igenom så noga vad alla andra skriver, och efter att jag nu gjort det så ställer jag följande fråga:
Vem av er andra har nämnt nåt om att han antagligen kommer signas på ett artistkontrakt? Ingen annan än jag vad jag vet..
Sluta snacka skit..