Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Örnen

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

EspenK skrev:Bud Holloway- Ja tack!

Insamling någon.
Får vi ihop 2-3 miljoner tror du?
Puckey

Inlägg av Puckey »

Andspe skrev:Bud Holloway är ute på marknaden. Jag vet att vi inte har råd, men det är väl något i den stilen som vi behöver just nu..
Känns som ett vettigare val än Grossman om man nu ska "låna av framtiden". Även om jag inte är fullt lika negativ till Grossman som vissa andra så är det framförallt framåt det är tvärlåst. Det behövs en spelare som inte bara är bra i sig, utan kan lyfta övriga kedjekamrater.
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av klintan85 »

Hank skulle aldrig ens fått följt med upp. För det är tydligt att han inte platsar i SHL. Och det är för mig helt otroligt konstigt att han ens har fått varit Kapten. Och sen släng bort finnarna och Tambellini för just nu kostar de bara pengar utan att bidra något. Och sen som man förstod innan så håller inte Reideborn. Han höll inte ens på allsvensk nivå när DIF var där. Också ett väldigt konstigt val av "Jocke". Jag tycker inte att man får någon känsla av att han har någon auktoritet eller att han ens vet vad jobbet innebär. Jag skulle hellre vilja se någon som "Säcken" som sportchef som har lite mer erfarenhet av hockeyn på sidan av isen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Helt klart bör vi ha kvar Säcken inom organisationen. Det finns ingen i den här föreningen de sista tio åren som jag hyser så stort förtroende för. Sedan vart han ska vara just nu kan diskuteras, men han kan säkert göra nytta överallt.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Anton Lander på waivers.
Kan noll om reglerna där. När kan han (om han vill) bli tillgänglig för spel i Europa?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tror ju inte att Holloway får tre miljoner på ca 6månader...

Menade att om det krävs vet jag flera som säkert vill bidra för att slippa genomleva ett nytt kval. En halvmiljon klarar vi väl av att släpa ihop. Bättre än inget och kanske det som gör att föreningen vågar ta steget.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Lindbäck är officiellt kontraktslös även om det varit "klart" ett tag.

Värva! Eller? Känner lite som Grossman-ryktet, är det verkligen där vi ska lägga krutet? Känns som att en sniper skulle lösa en del problem.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Lägg altt krut på en forward och då menar jag spetsforward. Vad ska vi med Grossman till? Han lär inte göra mål åt oss.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jag tror att en stabil målvakt kan göra väldigt stor skillnad. Om backarna kan lita på att målvakten tar puckarna och inte släpper galna returer kan de spela med annan trygghet. Någon sådan målvakt har vi inte. Jag tar gärna Lindbäck om vi mot förmodan skulle kunna få honom, men visst är vi i skrikande behov av en vass forward också. Lyckas vi dumpa Tambellini och Kousa kanske vi får ihop lite deg.
Avgå Jocke.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lite perspektiv:

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

jsson skrev:Lindbäck är officiellt kontraktslös även om det varit "klart" ett tag.

Värva! Eller? Känner lite som Grossman-ryktet, är det verkligen där vi ska lägga krutet? Känns som att en sniper skulle lösa en del problem.
Vi behöver lite unik spelintelligens på två kedjor. Två killar som kan ha pucken på liten yta och servera Matt, Jeff, Brodin, Hulta mfl. Titta på hur många av Hultas mål som var assisterade av Thore tex.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Praetori skrev:Lite perspektiv:

Man blir ju deprimerad av att se vilken fullständig avsaknad av spets vi har i dagens lag...

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

H&M ge oss Bud!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Lägg allt krut på Bud! Vi har inget att förlora. chansa på han,så kanske vi slipper åka ut! Skiter i om det äventyrar vår ekonomi. Åker vi ur så rasar DIF hockey samman. Vi kommer harva många år i allsvenskan. Låna pengar gör vad som helst,snälla våga chansa DIF!!

Sedan snälla Musse kan du inte lämna in din avskedsansökan. Så slipper vi din lönepost. Helt sjukt att vi efter förra säsongen har kvar han. Sedan helt allvarligt vad gör tjomme? Kollar på ajk matcher?
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Värva en målskytt igår tack!
Låst