Jo, men det var ju klubbledningen som gav den rekommendationen. Såvitt jag vet var det aldrig några hot...Frajn skrev:Han kanske syftar på detta http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 4622431.abpulverapa skrev:Vad exakt har Kyle fått utstå?sthlm19 skrev:Det blir ju tyvärr mycket press när man är bäst betald och lagkapten. Tycker dock ingen spelare ska behöva utstå saker som Kyle exempelvis.Royne_Blom skrev:Jag träffade en kusin till Mackans tjej nyligen på en pub. Hon sa att Mackan mått skitdåligt över att DIF spelat så dåligt. Snudd på gått in i väggen under KS.
Att skriva att han är en hora för något som tidningen med flest löpsedlar om Bonde söker fru och Melodifestivalens kläder skriver om gör nog inte att hans motivation kommer tillbaks lättare.
Däremot förstår jag honom om han lämnar DIF efter allt skit som skrivs om honom på forumet.
"Vi hatar inte - vi älskar"
Tror att lejonparten av fansen stått bakom DIF, sen finns det självklart rötägg som skriver glåpord till person. Mackan fick utstå mycket efter säsongen dessförinnan så jag förstår att han är besviken personligen med ännu en dålig säsong.
Svårt att veta hur han känner, han har mest taggarna utåt. Hoppas han får tillbaka gnistan...
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Hur ser det ut i dagsläget? Drar spelare som Chelin, claesson, gustafson, kyle, sandberg osv?
Vill gärna se Mitman i HA. Sen vill jag verkligen ha in en femma som bara ska in och köra.
Tex. Ölvestad-Fimpen-Hank. Den femman ska endast ha i uppgift att tacklas och vara allmänt jobbiga att möta.
Vill gärna se Mitman i HA. Sen vill jag verkligen ha in en femma som bara ska in och köra.
Tex. Ölvestad-Fimpen-Hank. Den femman ska endast ha i uppgift att tacklas och vara allmänt jobbiga att möta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag hoppas på Gustafsson.DIFRobbex skrev:Hur ser det ut i dagsläget? Drar spelare som Chelin, claesson, gustafson, kyle, sandberg osv?
Tror det blir båda AHL för Cehlin och Cleasson. Kyle tror jag också man känner sig klara med. Sandberg kan vi skriva av då vi signat en ny reservmålvakt.
Mitman är inte aktuell vad jag hört.
Expert.
Re: Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förlu
Inte vad jag vet heller men vet inte vad han skulle ha syftat på annars..pulverapa skrev:Jo, men det var ju klubbledningen som gav den rekommendationen. Såvitt jag vet var det aldrig några hot...Frajn skrev:Han kanske syftar på detta http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 4622431.abpulverapa skrev:Vad exakt har Kyle fått utstå?sthlm19 skrev:Det blir ju tyvärr mycket press när man är bäst betald och lagkapten. Tycker dock ingen spelare ska behöva utstå saker som Kyle exempelvis.Royne_Blom skrev:Jag träffade en kusin till Mackans tjej nyligen på en pub. Hon sa att Mackan mått skitdåligt över att DIF spelat så dåligt. Snudd på gått in i väggen under KS.
Att skriva att han är en hora för något som tidningen med flest löpsedlar om Bonde söker fru och Melodifestivalens kläder skriver om gör nog inte att hans motivation kommer tillbaks lättare.
Däremot förstår jag honom om han lämnar DIF efter allt skit som skrivs om honom på forumet.
Tror att lejonparten av fansen stått bakom DIF, sen finns det självklart rötägg som skriver glåpord till person. Mackan fick utstå mycket efter säsongen dessförinnan så jag förstår att han är besviken personligen med ännu en dålig säsong.
Svårt att veta hur han känner, han har mest taggarna utåt. Hoppas han får tillbaka gnistan...
Ur spår bönder!
Fick en fundering angående centrar som jag slogs av när jag funderade på Normans roll i laget. Vi alla vet att Djurgården hade en svag centeruppställning denna säsong - en av många orsaker till att det gick som det gick. Funderar på om inte Djurgården haft ett underskott på centrar den senaste tiden, eller spelare som kan vikariera i den spelformen.
09/10, renoldade centrar:
Krüger
Zigomanis
Ottosson
Fimpen
Vikarierande centrar:
Falken
Josefson
Engqvist (kan lika gärna stå där uppe)
Norman (spelade ej/knappt)
Micke Holmqvist
Hank the Tank
10/11, renodlade:
Ottosson
Krüger
Fimpen
Vik:
Norman
Zibanejad
Weigel (spelade ej/knappt)
Falk
11/12, renodlade:
Ottosson
Almtorp
Fimpen
Vik:
Norman
Weigel
Zibanejad
Wennberg (spelade ej/knappt)
Persson (spelade ej/knappt)
Ta inte alltför allvarligt på vilka som står som renodlade och vikarierande. Det är endast min uppfattning om hur mycket de spelade som just center istället för wing. Har tagit informationen helt från minnet och Eliteprospects. De renodlade kan självklart också ha spelat/spela forward.
Mitt resonemang är att 09/10 hade Djurgården ett brett material där många spelare kunde gå in som center. Ta en tekning ifall förstavalet blev bortplockad, styra upp spelet i en kedja osv. 4-5 helgjutna centrar och 5-6 stycken som fick vikariera olika mycket.
10/11 var det som jag ser det, 3 helgjutna (som fungerade i sin roll) och fyra stycken som kunde täcka upp. Denna säsong hade vi 3 helgjutna (varav 2 fungerade i sin roll) och fem som kunde täcka upp, varav två knappt ens blev uttagna till en match, så 3 egentligen.
Wall of text, men min poäng är att Djurgårdens centeruppställning har blivit sämre allt eftersom. Från att det var svårt att välja mellan 4 till 6 centrar, till tre ordentliga, till denna säsong med två som fungerade i sin roll och knappt några som kunde täcka upp luckorna.
Djurgården får alltså gärna värva spelare som kan vikariera som center på ett bra sätt. Med Otto in i laget har vi 3 renoldade; Johner, Fimpen och Otto. Dessutom kan Hank (i alla fall enligt EP) vikariera i den spelformen. Jag ser gärna en renodlad center till och åtminstone 2-3 forwards som är bekant med positionen.
09/10, renoldade centrar:
Krüger
Zigomanis
Ottosson
Fimpen
Vikarierande centrar:
Falken
Josefson
Engqvist (kan lika gärna stå där uppe)
Norman (spelade ej/knappt)
Micke Holmqvist
Hank the Tank
10/11, renodlade:
Ottosson
Krüger
Fimpen
Vik:
Norman
Zibanejad
Weigel (spelade ej/knappt)
Falk
11/12, renodlade:
Ottosson
Almtorp
Fimpen
Vik:
Norman
Weigel
Zibanejad
Wennberg (spelade ej/knappt)
Persson (spelade ej/knappt)
Ta inte alltför allvarligt på vilka som står som renodlade och vikarierande. Det är endast min uppfattning om hur mycket de spelade som just center istället för wing. Har tagit informationen helt från minnet och Eliteprospects. De renodlade kan självklart också ha spelat/spela forward.
Mitt resonemang är att 09/10 hade Djurgården ett brett material där många spelare kunde gå in som center. Ta en tekning ifall förstavalet blev bortplockad, styra upp spelet i en kedja osv. 4-5 helgjutna centrar och 5-6 stycken som fick vikariera olika mycket.
10/11 var det som jag ser det, 3 helgjutna (som fungerade i sin roll) och fyra stycken som kunde täcka upp. Denna säsong hade vi 3 helgjutna (varav 2 fungerade i sin roll) och fem som kunde täcka upp, varav två knappt ens blev uttagna till en match, så 3 egentligen.
Wall of text, men min poäng är att Djurgårdens centeruppställning har blivit sämre allt eftersom. Från att det var svårt att välja mellan 4 till 6 centrar, till tre ordentliga, till denna säsong med två som fungerade i sin roll och knappt några som kunde täcka upp luckorna.
Djurgården får alltså gärna värva spelare som kan vikariera som center på ett bra sätt. Med Otto in i laget har vi 3 renoldade; Johner, Fimpen och Otto. Dessutom kan Hank (i alla fall enligt EP) vikariera i den spelformen. Jag ser gärna en renodlad center till och åtminstone 2-3 forwards som är bekant med positionen.
Modo vill låna ut Anton Forsberg till Allsvenskan, skulle det vara nått av intresse?
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... gsmalvakt/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15830
Det skulle vara en Högst billig lösning. Skulle också värdera den högre än Ridderwall, men vi behöver antagligen mer rutin.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... gsmalvakt/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15830
Det skulle vara en Högst billig lösning. Skulle också värdera den högre än Ridderwall, men vi behöver antagligen mer rutin.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4724738.ab
Enligt Aftonbladet verkar det som att Daniel Tjärnqvist gör Honken sällskap i Köln.
Enligt Aftonbladet verkar det som att Daniel Tjärnqvist gör Honken sällskap i Köln.
Re: Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förlu
Killen skriver att han är rädd för sitt liv, så jag tog för givet att han blivit hotat. Skit samma, det var väl en bisats. Precis som att han inte är personligt ansvarig för hela DIFs underpresterade.pulverapa skrev:Jo, men det var ju klubbledningen som gav den rekommendationen. Såvitt jag vet var det aldrig några hot...Frajn skrev:Han kanske syftar på detta http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 4622431.abpulverapa skrev:Vad exakt har Kyle fått utstå?sthlm19 skrev:Det blir ju tyvärr mycket press när man är bäst betald och lagkapten. Tycker dock ingen spelare ska behöva utstå saker som Kyle exempelvis.Royne_Blom skrev:Jag träffade en kusin till Mackans tjej nyligen på en pub. Hon sa att Mackan mått skitdåligt över att DIF spelat så dåligt. Snudd på gått in i väggen under KS.
-
Anton Forsberg är ju en oerhört bra keeper. Rimligtvis ganska så billig också.
Oerhört trist att Norman lämnar. Han hade varit grym i allsvenskan. Har stor i utvecklingspotential.
Oerhört trist att Norman lämnar. Han hade varit grym i allsvenskan. Har stor i utvecklingspotential.
Gustafson får gärna vara kvar. Dock vill jag inte se Claesson i DIF igen. Kyle får gärna han gå också.SirDIFalot skrev:Jag hoppas på Gustafsson.DIFRobbex skrev:Hur ser det ut i dagsläget? Drar spelare som Chelin, claesson, gustafson, kyle, sandberg osv?
Tror det blir båda AHL för Cehlin och Cleasson. Kyle tror jag också man känner sig klara med. Sandberg kan vi skriva av då vi signat en ny reservmålvakt.
Mitman är inte aktuell vad jag hört.
Vi behöver verkligen få in en till right back av hög kvalite.
Cehlin är det också bra att vi släpper. Så som han stått kvar och stampat i 2 år, så tror jag ändå inget kommer hända i hans utveckligen i DIF.
Jimmy Peterson hintar om mycket jobb och annat idag. Kanske rasslar det till lite idag då?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Jim Morrison
Massa video-intervjuer som måste fixasseppuko skrev:Jimmy Peterson hintar om mycket jobb och annat idag. Kanske rasslar det till lite idag då?

Får man hoppas... (han säger även att det inte behövs mycket tålamod idag, angående nyheter)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ena Honken sticker iväg och den andra kommer tillbaka 

- Jim Morrison
Michael Holmqvist? Vad fan? Den här säsongens Carlsson/Almtorp-värvning eller?
2 poäng (assists) på 48 matcher förra säsongen. Aja. Hoppas han är riktigt jävla billig.
2 poäng (assists) på 48 matcher förra säsongen. Aja. Hoppas han är riktigt jävla billig.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-04-24 12:46:23, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Remy Lebeau
Mikael Holmqvist, se där.
Förhoppningsvis billig och var faktiskt helt okej i DIF senast han spelade här. Mycket rutin och uttalat Djurgårdshjärta.
Blir en viktig pusselbit i det långa loppet.
Vi spelar i Allsvenskan, och på allsvensk nivå är Holmqvist en bra värvning.
Förhoppningsvis billig och var faktiskt helt okej i DIF senast han spelade här. Mycket rutin och uttalat Djurgårdshjärta.
Blir en viktig pusselbit i det långa loppet.
Vi spelar i Allsvenskan, och på allsvensk nivå är Holmqvist en bra värvning.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore