De är billiga. Hörnqvist tjänade 20 000 kr månad förra säsongen. Det är billigt för en toppspelare. Likaså breddspelare som Thörn, Ribbenstrand & Andreas Enqvist var billigare spelare som möjliggjorde ett större ekonomiskt utrymme för t.ex. Marusak och Fernholm.Erik I skrev:Stanowski skrev:
"Se på våra junisar både 20 och 18 lagen som nyligen vann varsin turnering! Vår återväxt är stark... Vi har framtiden för oss..."
Jag vill ju inte måla fan på väggen, men kan någon förklara vad en klubb i Sverige egentligen tjänar på att satsa på ungdomarna? I motsats till en fotbollsklubb får man ju en spottstyver om de blir proffs (=NHL, men det är ju det som gäller). Är enda sättet att erbjuda dem långtidskontrakt och "binda upp dem" för flera år framåt så man kanske i varje fall får 1-2 års nytta av dem på seniornivå? Med tanke på pengarna vi kan erbjuda skall det ju till en jäkla klubbkänsla för att inte lockas någon annanstans...cred till Hörnqvist med flera alltså.
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=270864
blir troligen inget med Santala heller. Salmelainen helt avskriven.
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kom ihåg av vem ni hörde det först
Som det ser ut nu så kommer det inte bli någon finne i årets DIF trupp. Däremot förhandlas det med 3 andra spelare varav åtminstone en spelare är rätt så skaplig..

Som det ser ut nu så kommer det inte bli någon finne i årets DIF trupp. Däremot förhandlas det med 3 andra spelare varav åtminstone en spelare är rätt så skaplig..
jensa öhling skrev:http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=270864
-
- Ritterwand
Det hela känns som säsongsstarten 05/06 igen. Då skulle det värvas backar och efter mycket möda, stort besvär och förmodligen en hel del letande med ljus, lykta, fackla och ficklampa så fick vi slutligen Antti-Pekka Lamberg..jensa öhling skrev:kul att vi diskuterar med tre spelare och bara en av dom är skaplig. låter ju minst sagt oroande.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF befinner sig just nu i ett bekymmersamt läge, då ett antal nyförvärv går om intet samtidigt som DIF:s absolut viktigaste spelare är sjuksskriven knappt en månad innan seriestart.
Men alla DIF-vänner, ha förtröstan!
Vad gäller Bremberg gäller följande:
"Fredrik är nöjd med kontraktet" - uttalande från agenten
"Det här är en privat sak som Fredrik måste lösa och har inget med Ryssland eller något snack om klubbyte att göra, säger Tommy Engström, klubbdirektör i Djurgården"
Bremberg var med på fotograferingen i tisdags.
Jag hoppas denna sammanställning av uttalanden kan lugna en del av er. Jag är helt övertygad om att Bremberg kommer att vara med till seriestarten.
Vad gäller värvningarna så tycker jag att vi ska värva en riktig spetsspelare, helst en högerfattad måltjuv. Därför anser jag inte att vi skall värva en spelare som Santala. Han skulle säkert tillföra laget kompetens, men då ser jag hellre att vi tar in en riktig spetsspelare på ett artistkontrakt. Om eller var dessa spelare finns vet jag inte, men det känns som om vi får blicka åt Tjeckien eller Slovakien för att hitta vad vi söker.
För övrigt så anser jag att truppen ser starkare ut än föregående år. Backsidan har förstärkts något, "orosmolnen" Lindman och Ribbenstrand har ersatts med Frylén och Eklund/Persson. Fernholm har ersatts av en jämnbördig David Printz samtidigt som Marusak kommer in tidigare i serien än föregående år. På forwardsidan så har vi haft förmånen att få behålla stommen av spelarna, där jag är helt övertygad om att flera spelare kommer att lyfta sig jämfört med föregående år. Jag tror att spelare som Dick Axelsson, Andreas Enqvist och Oscar Eklund kommer att utvecklas kraftigt detta år. Dessutom så tror jag att Hörnqvist kommer vara ännu giftigare detta år, och kommer att leverera även utan "Linkans" hjälp. Jag hoppas och tror även att Ottosson kommer att vakna till liv denna säsong i sällskap med Anger, som jag dessutom tror, kommer att producera mer än vad Umicevic gjorde.
Med risk för att verka överdrivet positiv, så finns fortfarande möjlighet att Daniel Tjärnqvist ansluter till truppen under hösten. Dessutom så får vi hoppas att Garpenlöv & co verkligen yckas i värvningen av den utlovade forwardsförstärkningen.
I riktigt mörka stunder så brukar jag föreställa mig att allt går åt helvete, och att det vankas kvalserie för DIF. Där kommer DIF troligtvis att ställas mot någon av följande elitserielag: Mora, Södertälje, Luleå, Skellefteå eller Brynäs. Från Allsvenskan blir det troligtvis Leksand och Malmö. Då brukar jag känna mig lugnare. Vi kommer INTE att förlora mot lag som Leksand eller Malmö.
Men alla DIF-vänner, ha förtröstan!
Vad gäller Bremberg gäller följande:
- Bremberg har två år kvar på kontraktet med DIF, vilket inte kan brytas utan DIF:s godkännande. DIF kommer INTE att släppa Bremberg
"Fredrik är nöjd med kontraktet" - uttalande från agenten
"Det här är en privat sak som Fredrik måste lösa och har inget med Ryssland eller något snack om klubbyte att göra, säger Tommy Engström, klubbdirektör i Djurgården"
Bremberg var med på fotograferingen i tisdags.
Jag hoppas denna sammanställning av uttalanden kan lugna en del av er. Jag är helt övertygad om att Bremberg kommer att vara med till seriestarten.
Vad gäller värvningarna så tycker jag att vi ska värva en riktig spetsspelare, helst en högerfattad måltjuv. Därför anser jag inte att vi skall värva en spelare som Santala. Han skulle säkert tillföra laget kompetens, men då ser jag hellre att vi tar in en riktig spetsspelare på ett artistkontrakt. Om eller var dessa spelare finns vet jag inte, men det känns som om vi får blicka åt Tjeckien eller Slovakien för att hitta vad vi söker.
För övrigt så anser jag att truppen ser starkare ut än föregående år. Backsidan har förstärkts något, "orosmolnen" Lindman och Ribbenstrand har ersatts med Frylén och Eklund/Persson. Fernholm har ersatts av en jämnbördig David Printz samtidigt som Marusak kommer in tidigare i serien än föregående år. På forwardsidan så har vi haft förmånen att få behålla stommen av spelarna, där jag är helt övertygad om att flera spelare kommer att lyfta sig jämfört med föregående år. Jag tror att spelare som Dick Axelsson, Andreas Enqvist och Oscar Eklund kommer att utvecklas kraftigt detta år. Dessutom så tror jag att Hörnqvist kommer vara ännu giftigare detta år, och kommer att leverera även utan "Linkans" hjälp. Jag hoppas och tror även att Ottosson kommer att vakna till liv denna säsong i sällskap med Anger, som jag dessutom tror, kommer att producera mer än vad Umicevic gjorde.
Med risk för att verka överdrivet positiv, så finns fortfarande möjlighet att Daniel Tjärnqvist ansluter till truppen under hösten. Dessutom så får vi hoppas att Garpenlöv & co verkligen yckas i värvningen av den utlovade forwardsförstärkningen.
I riktigt mörka stunder så brukar jag föreställa mig att allt går åt helvete, och att det vankas kvalserie för DIF. Där kommer DIF troligtvis att ställas mot någon av följande elitserielag: Mora, Södertälje, Luleå, Skellefteå eller Brynäs. Från Allsvenskan blir det troligtvis Leksand och Malmö. Då brukar jag känna mig lugnare. Vi kommer INTE att förlora mot lag som Leksand eller Malmö.
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Djurgården har använt fel förhandligsteknik om ni frågar mig. DIF har frågat alla möjliga spelare, från Hagos till Mats Sundin, istället för att stenhårt fokusera på en forward och en back.
Nästan alla värvnigsförsök känns på nåt sätt halvhjärtade och inte fullt seriösa.
Ju längre nobbingslistan blivit, desto mer har spelare som tillfrågats nästintill föraktat oss, för att de märker hur många som redan sagt nej. Så känner jag.
Om man får panik och värvar en medelmåtta lär väl snart visa sig.
Tyvärr har jag på känn att det blir så. Motbevisa mig nu, DIF.
Nästan alla värvnigsförsök känns på nåt sätt halvhjärtade och inte fullt seriösa.
Ju längre nobbingslistan blivit, desto mer har spelare som tillfrågats nästintill föraktat oss, för att de märker hur många som redan sagt nej. Så känner jag.
Om man får panik och värvar en medelmåtta lär väl snart visa sig.
Tyvärr har jag på känn att det blir så. Motbevisa mig nu, DIF.
Säg den glädje som varar
-
Fan vad kul det var att se matchen idag, den gav helt klart mersmak!
Otroligt kul att se Dick på isen, var riktigt grym idag och jag tror han kommer bli en stor tillgång, hade vi haft honom förra säsongen hade vi INTE missat slutspelet! Var fan bäst i det fysika spelet idag, smällde på rejält några gånger! Kul att se! Bäcker fortsätter förvåna, helt underbart 5 mål är han uppe i nu.
Var även kul att se Asken i slagsmål!
Nej, detta gav som sagt mersmak. Nu blir det Norrtälje imorgon!
Otroligt kul att se Dick på isen, var riktigt grym idag och jag tror han kommer bli en stor tillgång, hade vi haft honom förra säsongen hade vi INTE missat slutspelet! Var fan bäst i det fysika spelet idag, smällde på rejält några gånger! Kul att se! Bäcker fortsätter förvåna, helt underbart 5 mål är han uppe i nu.
Var även kul att se Asken i slagsmål!
Nej, detta gav som sagt mersmak. Nu blir det Norrtälje imorgon!
Djurgår'n tills jag dör!