Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Flawless
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Flawless »

Jag vill helst inte gnälla på spelare för mycket men Andren kan omöjligt vara ett godkänt förstaval om du har ambition att gå långt.
Enda skälet till att vi vänder matchen och vinner är att laget inte låter Oskarshamn skjuta på Andren. Det var tre-fyra skott i andra och typ fem skott i tredje.
Han hade 86 i räddningsprocent.

Totalt 88,89% över säsongen. Han platsar helt enkelt inte och det kostar oss viktiga poäng!
Kör Hävelid tills vi får in något annat.
Boven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Boven »

Flawless skrev: 2024-11-16 23:38:38 Jag vill helst inte gnälla på spelare för mycket men Andren kan omöjligt vara ett godkänt förstaval om du har ambition att gå långt.
Enda skälet till att vi vänder matchen och vinner är att laget inte låter Oskarshamn skjuta på Andren. Det var tre-fyra skott i andra och typ fem skott i tredje.
Han hade 86 i räddningsprocent.

Totalt 88,89% över säsongen. Han platsar helt enkelt inte och det kostar oss viktiga poäng!
Kör Hävelid tills vi får in något annat.
Fel. Andrén var en omutlig vägg som räddade 3 poäng till laget. Allt annat är känslosås och grova personangrepp.
Flunk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Flunk »

Praetori skrev: 2024-11-16 22:33:37
Boven skrev: 2024-11-16 18:01:12
Praetori skrev: 2024-11-16 17:34:42
Boven skrev: 2024-11-16 14:10:28
Praetori skrev: 2024-11-16 13:03:17

Deras målvakt? :lol:
Man hade kunna slängt in nåt medvetslöst södermalmsfetto som plockats från första parkbänk på de avsluten vi fick till där i början och det hade ändå inte blivit mål. Kryss eller femman på målvakter under förflyttning är där vi "borde" ta avsluten, och det var ju även där vi gör dem när det lossnar till slut.
Haha du är rolig du, alla skott Andrén släpper är omöjliga att rädda medan motståndarkeepern enbart räddar för att våra avslut är kassa. Imponerande att alla andra lag i HA har NHL-klass på sina avslut. Du tycker att vi är orimliga i vår kritik mot Andrén men du är minst lika orimlig i ditt försvar av honom.
Titta på avsluten du pratar om istället. Våra avslut du pekar på i början är samtliga utom 1 mitt i målet, i princip rätt i kombinatet. Kan hitta någon video på skotten i kryssen som Kruse räddar?
Våra baljor som går in, samtliga 4 är antingen kryss eller femte hålet. Deras 3 också. Men det är tydligen olika standard kring hur man bedömer spelare beroende på känslosås för dagen.
Jag säger inte att våra forwards suger. Vi gör trots allt 4 baljor, men inte på skit/alibiavslut. Jag säger inte heller att Kruse suger, eller Andrén för den delen. Han vann målvaktsmatchen åt oss och spikade igen resten av matchen, inkl friläge. Båda målvakterna borde tagit nån puck extra för någon form av plusbetyg men det är inte mer dramatiskt än så.
Vann målvaktsmatchen, nu får du väl ändå ge dig. Vill du jämföra frilägen tog Kruse 3 stycken, men dom hade väl din pundarpolare från söder tagit medans Andrén gjorde en fantomräddning på sitt.
Han vann målvaktsmatchen både i stats och i faktisk vunnen match?
Var det en fantastisk insats? Nej. 2-0 skulle han aldrig tjyvat på men utöver det tog han vad han skulle. Men han vann matchen med avgörande räddningar. Vad jag inte begriper är viljan/illviljan att söka känslobaserade anledningar till att såga en egen spelare som faktiskt är delaktig i att vi vinner en match. Jag begriper inte hur man är mentalt funtad när "pissa på egna spelare" är det som dominerar tankegångarna. Vad föranleder att skita i saklighet för att istället gå på känsla/åsikt och sen vräka ur sig en massa skit över en djurgårdsspelare?
Kritiken mot Andren blir ofta rätt överdriven, men det är väl ändå rätt uppenbart att vi behöver en bättre målvakt om vi ska gå upp. Som det är nu förlorar Andren 4/5 ”målvaktsmatcher” när det borde vara tvärtom (sett till lön osv). Att skaffa en riktigt bra förstemålvakt är den absolut viktigaste åtgärden kring detta lag. Ortio hade varit perfekt även om det är kört nu.
Användarvisningsbild
Eriksson

Silly Season 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Praetori skrev: 2024-11-16 22:20:10
Eriksson skrev: 2024-11-16 20:22:11
Praetori skrev: 2024-11-16 13:03:17

Deras målvakt? :lol:
Man hade kunna slängt in nåt medvetslöst södermalmsfetto som plockats från första parkbänk på de avsluten vi fick till där i början och det hade ändå inte blivit mål. Kryss eller femman på målvakter under förflyttning är där vi "borde" ta avsluten, och det var ju även där vi gör dem när det lossnar till slut.
Haha du är rolig du, alla skott Andrén släpper är omöjliga att rädda medan motståndarkeepern enbart räddar för att våra avslut är kassa. Imponerande att alla andra lag i HA har NHL-klass på sina avslut. Du tycker att vi är orimliga i vår kritik mot Andrén men du är minst lika orimlig i ditt försvar av honom.
Titta på avsluten du pratar om istället. Våra avslut du pekar på i början är samtliga utom 1 mitt i målet, i princip rätt i kombinatet. Kan hitta någon video på skotten i kryssen som Kruse räddar?
Våra baljor som går in, samtliga 4 är antingen kryss eller femte hålet. Deras 3 också. Men det är tydligen olika standard kring hur man bedömer spelare beroende på känslosås för dagen.
Jag säger inte att våra forwards suger. Vi gör trots allt 4 baljor, men inte på skit/alibiavslut. Jag säger inte heller att Kruse suger, eller Andrén för den delen. Han vann målvaktsmatchen åt oss och spikade igen resten av matchen, inkl friläge. Båda målvakterna borde tagit nån puck extra för någon form av plusbetyg men det är inte mer dramatiskt än så.

Och kan du citera tillfällena jag sagt att skott varit omöjliga att rädda? Jag är nyfiken på om det är saklighet eller känslosås inblandat även där.
Praetori skrev: 2024-02-03 00:06:13
Vi släpper 5-6 omöjliga puckar och sågar våra keepers
Var det det enda som gick att hitta? Syftar inte ens till något skott eller läge i inlägget. Att vi släppte till en jävla massa omöjliga lägen helt på egen merit förra säsongen var ju i princip hela forumet överens om? :lol:
Går säkert att hitta mera, men jag lägger bara minimal energi på folk som agerar trångsynt och vägrar inse fakta efter som de alltid vägrar att bli överbevisade och alltid kommer med snurriga bortförklaringar Lär dig skilja på äpplen och päron.

Om vi hade diskuterat glassar i stället för Andren så skulle du nog inte förstå att alla inte gillar den smaken som du gillar, Vi andra har fel på våra smaklökar helt enkelt
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Rojk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rojk »

lemon11dif skrev: 2024-11-16 21:28:25 Vad ja hört så har målvaktstränarna bestämt att målvakterna ska stå 2 matcher och sedan byta. Vore ju katastrof om de är så. Huvudtränare ska ställa den målvakt han anser vi har störst chans att vinna med varje match.
I oväntat att huvudtränaren lutar mot målvaktstränaren när det kommer till laguttagning. Det är ju ändå personens specialkompetens.
It's easier to be an asshole to words than to people
Praetori

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Eriksson skrev: 2024-11-17 11:15:55
Praetori skrev: 2024-11-16 22:20:10
Eriksson skrev: 2024-11-16 20:22:11

Och kan du citera tillfällena jag sagt att skott varit omöjliga att rädda? Jag är nyfiken på om det är saklighet eller känslosås inblandat även där.
Praetori skrev: 2024-02-03 00:06:13
Vi släpper 5-6 omöjliga puckar och sågar våra keepers
Var det det enda som gick att hitta? Syftar inte ens till något skott eller läge i inlägget. Att vi släppte till en jävla massa omöjliga lägen helt på egen merit förra säsongen var ju i princip hela forumet överens om? :lol:
Går säkert att hitta mera, men jag lägger bara minimal energi på folk som agerar trångsynt och vägrar inse fakta efter som de alltid vägrar att bli överbevisade och alltid kommer med snurriga bortförklaringar Lär dig skilja på äpplen och päron.

Om vi hade diskuterat glassar i stället för Andren så skulle du nog inte förstå att alla inte gillar den smaken som du gillar, Vi andra har fel på våra smaklökar helt enkelt
Säger inte att jag gillar Andrén eller tycker han är nån Lindbom. Däremot är det enorm skillnad mellan saklig kritik och att pissa på våra egna spelare. Att folk surnar (då menar jag inte dig) när de själva får kritik för sin är nästan komiskt.
Fram tills dess att vi värvar en bättre keeper finns det inte så mycket mer att göra än att titta på det vi har.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Ser gärna att vi snart plockar in någon förstärkning om vi ska ska plocka någon/några spelare, inge kul att sitta där deadline day och värva något halvbra för dubbla pengarna
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2024/25

Inlägg av supreme »

Artikel gällande hur många möjliga lån klubbarna har kvar.

https://hockeynews.se/nyheter/sa-manga- ... rande-lana
Djurgården
Säsongslån: inga.
Vanliga lån: inga.
Möjliga lån kvar: 1 målvakt, 3 utespelare.
Behov: Har ständigt skador men också bra bredd, med flera spelare utlånade redan. Att då hämta in unga spelare från andra klubbar känns inte rimligt. Tveksamt om det finns något tillgängligt som skulle spetsa laget, förutom målvaktssidan – det börjar ju surras lite om Mantas Armalis, men är det realistiskt?
Taget ur luften (läs: chansning), eller finns det verkligen surr om detta?
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

supreme skrev: 2024-11-18 10:45:08 Artikel gällande hur många möjliga lån klubbarna har kvar.

Djurgården
Behov: Har ständigt skador men också bra bredd, med flera spelare utlånade redan. Att då hämta in unga spelare från andra klubbar känns inte rimligt. Tveksamt om det finns något tillgängligt som skulle spetsa laget, förutom målvaktssidan – det börjar ju surras lite om Mantas Armalis, men är det realistiskt?
Har väl snackats om det för Mantas vill "hem" till Stockholm igen men att det sker redan denna säsong vet jag faktiskt inte om det är troligt.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

fryppe skrev: 2024-11-18 10:48:48
supreme skrev: 2024-11-18 10:45:08 Artikel gällande hur många möjliga lån klubbarna har kvar.

Djurgården
Har väl snackats om det för Mantas vill "hem" till Stockholm igen men att det sker redan denna säsong vet jag faktiskt inte om det är troligt.
Svar på understruket.
Framförallt har vi, till skillnad på många andra Hockeyallsvenska lag, egna juniorer som knackar på dörren underifrån, så vi har inget behov att ta in typ en Anton Frej eller Albin Sundin. Det gör oss väldigt starka som inte är beroende av andra lag på det sättet.

Ne tror inte heller det blir nu, speciellt inte eftersom han bara för några månader sedan sa att Hockeyallsvenskan inte är aktuellt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

fryppe skrev: 2024-11-18 10:48:48

Djurgården
Hockeynews spekulerar om att Mantas kanske inte är förstaval i Leksand längre.

Spela upp sin hjärtas klubb i SHL och att kunna följa med upp tror jag lockar Mantas mer än att agera andraslips i mediokert SHL lag.
Tror faktiskt vi kommer få se Mantas hos oss innan jul. Frågan är bara hur skadad han är? Kan bli det som sätter käppar i hjulen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Mantas har ju över 200 kakor i månaden i Leksand. Känns svårlöst. Och han har ju dessutom varit rätt kass en längre tid.
Expert.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2024-11-18 19:12:29 Mantas har ju över 200 kakor i månaden i Leksand. Känns svårlöst. Och han har ju dessutom varit rätt kass en längre tid.
Ingen aning om form/skadesituation!?

Men kanske kan erbjuda SHL bonus, lägre lön. Samt så får Tjomme, Andren på köpet!
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

SirDIFalot skrev: 2024-11-18 19:12:29 Mantas har ju över 200 kakor i månaden i Leksand. Känns svårlöst. Och han har ju dessutom varit rätt kass en längre tid.
100% Mantas är vårat förstaval nästa säsong om vi går upp.
Skriker Djurgårdsvärvning lång väg, oavsett stats senaste året.

Hockeyallsvenskan är dock inte samma sak.
Kass i SHL betyder inte kass i den här ligan.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-11-18 19:51:31
100% Mantas är vårat förstaval nästa säsong om vi går upp.
Skriker Djurgårdsvärvning lång väg, oavsett stats senaste året.

Hockeyallsvenskan är dock inte samma sak.
Kass i SHL betyder inte kass i den här ligan.
Högst egna spekulationer och kanske lite väl ”konspiratoriskt”.
Mantas skada är väl offentlig mer än ”skada som behöver rehabas”? Oftast är det väl över/underkropp åtminstone?
Kan det va så att Mantas tröttnat så pass att han sagt till Tjomme att han vill hem. Han i sin tur pratar med Wiken om en möjlig övergång och det är bara ”rätt tid” som ska väntas in.

Troligtvis hade väl det sipprat ut mer än den skada han rehabar nu.

Troligtvis inte dagens hetaste tanke, men, större bomber har briserat.
Låst