Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Menade tyvärr inte endast den senaste matchen utan de senaste 4-5matcherna då jag tycker att han varit en säkerhetsrisk bakåt och alldeles för lite bidragande framåt.
Skulle vilja se
Hultström - Falk
Högström - Aom
Englund - Norell
Press
Så att man använder honom som 7:e back när Holm är skadad.
Skulle vilja se
Hultström - Falk
Högström - Aom
Englund - Norell
Press
Så att man använder honom som 7:e back när Holm är skadad.
Jäkla teaserexpressen som inte har den goda hederligheten att skriva "nästa säsong" redan i rubriken när man går ut med att vi vill ta hem Claesson. En kort stund trodde jag att vi skulle få in den sista pusselbiten i backbesättningen 

Har vi nån defensiv back i laget för tillfället? Tycker fan alla åker igenom och är målvakten de minsta ur balans så blir det mål. Dock fungera ju backbesättningen bra när målvakten är på topp men som ikväll ramla målen in. Vi behöver nån som Murray som kan lära ut ett och annat. Behöver ju fan inte ens kunna åka skridskor bara han står framför målvakten. 

Han skulle ju iaf behövas för att lära laget lite ordning i båset så vi klarar av att byta spelare och inte åka på "6-man" utvisningar. Har för mig han redde upp sådan skit sist.vr6power skrev:Har vi nån defensiv back i laget för tillfället? Tycker fan alla åker igenom och är målvakten de minsta ur balans så blir det mål. Dock fungera ju backbesättningen bra när målvakten är på topp men som ikväll ramla målen in. Vi behöver nån som Murray som kan lära ut ett och annat. Behöver ju fan inte ens kunna åka skridskor bara han står framför målvakten.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Synd att vi inte har tränare som klarar av så pass grundläggande uppgifter.Henke_F skrev:Han skulle ju iaf behövas för att lära laget lite ordning i båset så vi klarar av att byta spelare och inte åka på "6-man" utvisningar. Har för mig han redde upp sådan skit sist.vr6power skrev:Har vi nån defensiv back i laget för tillfället? Tycker fan alla åker igenom och är målvakten de minsta ur balans så blir det mål. Dock fungera ju backbesättningen bra när målvakten är på topp men som ikväll ramla målen in. Vi behöver nån som Murray som kan lära ut ett och annat. Behöver ju fan inte ens kunna åka skridskor bara han står framför målvakten.
Avgå Jocke.
Han kan om inte annat stå och hålla i virrhjärnorna i båset så de inte hoppar in för tidigt och skälla på de som bara glider tillbaka för byte.Henke_F skrev:Han skulle ju iaf behövas för att lära laget lite ordning i båset så vi klarar av att byta spelare och inte åka på "6-man" utvisningar. Har för mig han redde upp sådan skit sist.vr6power skrev:Har vi nån defensiv back i laget för tillfället? Tycker fan alla åker igenom och är målvakten de minsta ur balans så blir det mål. Dock fungera ju backbesättningen bra när målvakten är på topp men som ikväll ramla målen in. Vi behöver nån som Murray som kan lära ut ett och annat. Behöver ju fan inte ens kunna åka skridskor bara han står framför målvakten.
Benen skall gå som trumpinnar och helst med sådan fart tillbaka för byte att man voltar över sargen när man väl kommer dit.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hoppas att Jocke har lite koll på John Henrion i KHK till nästa säsong. Hoppas vi även kan gå långt i ett slutspel i år och få loss lite kulor till nästa säsong så att vi kan utöka spelarbudgeten litegranna.
Vi har ju en del utgående kontrakt till nästa säsong. Det ska bli kul att se hur man resonerar.
Målvakter
Mantas Armalis
Det känns ju ganska självklart att förlänga med Mantas. Fortfarande på väg uppåt och utvecklas ganska bra. Sedan vet man ju inte hur Tellans kontrakt ser ut. Vi kan ju inte riktigt motivera att ha två målvakter på förstamålvakts-kontrakt. I så fall ser jag hellre att man chansar med Jensen/Söderström.
Backar
Philip Holm
Bör förlängas. Lär inte kräva några större summor och verkar trivas bra i DIF och Stockholm. Lär ta en 4-5 plats utan att gnälla, vilket är väldigt bra.
Alexander Falk
Lite osäker här. Jag gillar att titta när han spelar, hyfsat egen produkt och kan komma att stanna länge i föreningen. Samtidigt matchas han ofta som en topp-2/3 back, vilket jag inte tycker att han är. Vill han ha betalt för detta (minus eventuella erfarenhetspengar) så ser jag hellre att man släpper honom. Bör spelas som 5-6 back nästa säsong och ha betalt därefter.
Marcus Högström
Jag tror att DIF kan få ett rätt bra pris för ett tvåårskontrakt. Marcus har varit runt extremt mycket och kan må bra av några år i samma förening. Är fortfarande i tillräckligt attraktiv ålder efter två år för att kunna dra in bra slantar utomlands. Är en topp-3 back och bör ha pynt utifrån det.
Robin Norell
Lär testa lyckan i AHL
Englund/Ollas-mattsson
Ser väl gärna en av dessa ett år till och då kanske helt Englund. Stor risk för AHL men ev utlåning. Vet inte hur avtalen brukar se ut när DIF lånar spelare, men ser helst inte att man betalar alltför mycket för någon av dessa spelare.
Ser man på vilka som är kvar (Hultström och Press) samt vilka man kan anta komma in (Claesson och Kronwall) så finns det inte många platser kvar.
Forwards
Micke Ahlén
Jag tror att det är dags att skiljas åt nu.
Robin Alvarez
Har ju haft en väldigt fin utveckling nu. Skulle kunna ta en plats i tredjekedjan nästa säsong också. Samtidigt har DIF 2-3 rätt vassa forwardstalanger som vi bör använda så mycket som möjligt innan dom försvinner. Tror att Alvarez kommer försvinna, med blandade känslor.
Matt Anderson
Tycker att han gör det ganska bra men jag tror att det finns forwards utifrån som kommer att prioriteras före Matt till nästa säsong (typ Engqvist). Tror inte på något nytt kontrakt.
Hank
Lagkapten. Tror att han förlängs med tre säsonger.
Fällström
Väldigt skadedrabbad. Oklart om det bara är otur. Fortsätter detta så tycker jag att man ska släppa Alexander. Självklart tråkigt men funkar inte att ha spelare som ska leverera skadade hela tiden. Funkar det bra så är det en självklar förlängning.
Tobias Hage
Jag tycker att han har gjort det bra, men lite samma sak som med Alvarez. Vi behöver maximera våra juniorer innan dom försvinner. Kan bli tight med plats för Tobias.
Emil Lundberg
Samma som med Hage
David Rundqvist
Samma som med Hage och Lundberg. Finns kanske lite mer grundpotential här.
Till nästa säsong finns det chans för DIF att knyta till sig en massa duktiga spelare med DIF-anknytning och verkligen få ihop ett slagkraftigt lag. Jag hoppas som sagt att man kanske kan hitta lite externa finansiärer för en del av dessa (brukar ju funka när det är en viss typ av profiler). Ett mer eller mindre drömlag för mig personligen hade varit något i stil med:
Thoresen - Engqvist - Åberg
Norman - Sallinen - Brodin
Bernhardt - Ljungh - Fällström
Hank - Vejdemo - Davidsson
Kronwall - Hultström
Högström - Claesson
Holm - Falk
Press
In
Engqvist
Åberg
Norman
Kronwall
Claesson
Ut
Andersson
Lundberg
Sörensen
Fernholm
Anderson
Rundqvist
Alvarez
Ahlén
Hage
Förlängningar
Holm
Falk
Högström
Hank
Fällström
Vi har ju en del utgående kontrakt till nästa säsong. Det ska bli kul att se hur man resonerar.
Målvakter
Mantas Armalis
Det känns ju ganska självklart att förlänga med Mantas. Fortfarande på väg uppåt och utvecklas ganska bra. Sedan vet man ju inte hur Tellans kontrakt ser ut. Vi kan ju inte riktigt motivera att ha två målvakter på förstamålvakts-kontrakt. I så fall ser jag hellre att man chansar med Jensen/Söderström.
Backar
Philip Holm
Bör förlängas. Lär inte kräva några större summor och verkar trivas bra i DIF och Stockholm. Lär ta en 4-5 plats utan att gnälla, vilket är väldigt bra.
Alexander Falk
Lite osäker här. Jag gillar att titta när han spelar, hyfsat egen produkt och kan komma att stanna länge i föreningen. Samtidigt matchas han ofta som en topp-2/3 back, vilket jag inte tycker att han är. Vill han ha betalt för detta (minus eventuella erfarenhetspengar) så ser jag hellre att man släpper honom. Bör spelas som 5-6 back nästa säsong och ha betalt därefter.
Marcus Högström
Jag tror att DIF kan få ett rätt bra pris för ett tvåårskontrakt. Marcus har varit runt extremt mycket och kan må bra av några år i samma förening. Är fortfarande i tillräckligt attraktiv ålder efter två år för att kunna dra in bra slantar utomlands. Är en topp-3 back och bör ha pynt utifrån det.
Robin Norell
Lär testa lyckan i AHL
Englund/Ollas-mattsson
Ser väl gärna en av dessa ett år till och då kanske helt Englund. Stor risk för AHL men ev utlåning. Vet inte hur avtalen brukar se ut när DIF lånar spelare, men ser helst inte att man betalar alltför mycket för någon av dessa spelare.
Ser man på vilka som är kvar (Hultström och Press) samt vilka man kan anta komma in (Claesson och Kronwall) så finns det inte många platser kvar.
Forwards
Micke Ahlén
Jag tror att det är dags att skiljas åt nu.
Robin Alvarez
Har ju haft en väldigt fin utveckling nu. Skulle kunna ta en plats i tredjekedjan nästa säsong också. Samtidigt har DIF 2-3 rätt vassa forwardstalanger som vi bör använda så mycket som möjligt innan dom försvinner. Tror att Alvarez kommer försvinna, med blandade känslor.
Matt Anderson
Tycker att han gör det ganska bra men jag tror att det finns forwards utifrån som kommer att prioriteras före Matt till nästa säsong (typ Engqvist). Tror inte på något nytt kontrakt.
Hank
Lagkapten. Tror att han förlängs med tre säsonger.
Fällström
Väldigt skadedrabbad. Oklart om det bara är otur. Fortsätter detta så tycker jag att man ska släppa Alexander. Självklart tråkigt men funkar inte att ha spelare som ska leverera skadade hela tiden. Funkar det bra så är det en självklar förlängning.
Tobias Hage
Jag tycker att han har gjort det bra, men lite samma sak som med Alvarez. Vi behöver maximera våra juniorer innan dom försvinner. Kan bli tight med plats för Tobias.
Emil Lundberg
Samma som med Hage
David Rundqvist
Samma som med Hage och Lundberg. Finns kanske lite mer grundpotential här.
Till nästa säsong finns det chans för DIF att knyta till sig en massa duktiga spelare med DIF-anknytning och verkligen få ihop ett slagkraftigt lag. Jag hoppas som sagt att man kanske kan hitta lite externa finansiärer för en del av dessa (brukar ju funka när det är en viss typ av profiler). Ett mer eller mindre drömlag för mig personligen hade varit något i stil med:
Kronwall - Hultström
Högström - Claesson
Holm - Falk
Press
In
Engqvist
Åberg
Norman
Kronwall
Claesson
Ut
Andersson
Lundberg
Sörensen
Fernholm
Anderson
Rundqvist
Alvarez
Ahlén
Hage
Förlängningar
Holm
Falk
Högström
Hank
Fällström
Född till sportchef.
Stannar Åberg kvar i AHL kontraktet ut, vilket känns tveksamt med nuvarande poängproduktion, ser jag Dennis Rasmussen som en realistisk lösning. Funkar uppenbarligen sämre på liten rink och måste spela upp sig som in i helvete för att inte ha bränt sina chanser till NHL-spel. Djurgårdare i hjärtat, god vän med Ljungh och lär vilja gå till ett lag där han vill stanna i många år framöver. Vem vet - kanske vår s. k. samarbetsklubb Chicago kan skicka honom på lån under kontraktets sista månader om han inte bedöms särskilt viktig för Icehogs.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade vart fint att locka hem och skriva 3 år med John Norman till nästa säsong, riktigt underskattad.
Spela fult
Vart ska Sörensen?android skrev:
Ut
Andersson
Lundberg
Sörensen
Fernholm
Anderson
Rundqvist
Alvarez
Ahlén
Hage
- SirDIFalot
Det är väl klart vi inte kan räkna med honom nästa säsong. Bör väl vara 80-90% risk att han lämnar.Staten skrev:Vart ska Sörensen?android skrev:
Ut
Andersson
Lundberg
Sörensen
Fernholm
Anderson
Rundqvist
Alvarez
Ahlén
Hage
Expert.
Risken är väl minst lika stor när det gäller Sallinen i så fall?SirDIFalot skrev:Det är väl klart vi inte kan räkna med honom nästa säsong. Bör väl vara 80-90% risk att han lämnar.Staten skrev:Vart ska Sörensen?android skrev:
Ut
Andersson
Lundberg
Sörensen
Fernholm
Anderson
Rundqvist
Alvarez
Ahlén
Hage
Sallinen hade med säkerhet fått chansen om han vore jämngammal med Sörensen, men får nog nöja sig med att välja mellan Djurgården och KHL nästa år.Staten skrev:Risken är väl minst lika stor när det gäller Sallinen i så fall?SirDIFalot skrev:Det är väl klart vi inte kan räkna med honom nästa säsong. Bör väl vara 80-90% risk att han lämnar.Staten skrev:Vart ska Sörensen?android skrev:
Ut
Andersson
Lundberg
Sörensen
Fernholm
Anderson
Rundqvist
Alvarez
Ahlén
Hage
- SirDIFalot
Olika spelare i olika åldrar. Men det är väl inte omöjligt att det blir Engqvist in, Sallinen ut. Nej. Han skrev ju 1+1 kontrakt enligt Jocke.Staten skrev:Risken är väl minst lika stor när det gäller Sallinen i så fall?SirDIFalot skrev:Det är väl klart vi inte kan räkna med honom nästa säsong. Bör väl vara 80-90% risk att han lämnar.Staten skrev:Vart ska Sörensen?android skrev:
Ut
Andersson
Lundberg
Sörensen
Fernholm
Anderson
Rundqvist
Alvarez
Ahlén
Hage
Expert.
Hur funkar dessa 1+1. Har båda rätt att bryta efter ett år? Har spelarna alltid rätt att dra efter ett år?
Försöker se för och nackdelar med sådana kontrakt. Har inte Thoresen också 1+1?
Försöker se för och nackdelar med sådana kontrakt. Har inte Thoresen också 1+1?