Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Dessutom. Vad smäller högst? Tredjecenter i AS eller tredjecenter i FM-ligan? Jag förstår Norman.
Jag tycker också att det är fel att kasta skit på spelare innan något är klart. Tidningarna smäller ju upp det som att det vore ställt utom allt tvivel bara för att LHC eller Hv i förbigående har råkat nämna att den där Nilson KANSKE skulle kunna vara intressant.
Man ska ta det tidningarna skriver med en stor skopa salt...
Jag tycker också att det är fel att kasta skit på spelare innan något är klart. Tidningarna smäller ju upp det som att det vore ställt utom allt tvivel bara för att LHC eller Hv i förbigående har råkat nämna att den där Nilson KANSKE skulle kunna vara intressant.
Man ska ta det tidningarna skriver med en stor skopa salt...
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Problemet jag ser med Mackan är att han helt enkelt är för tjurig; går saker emot är inte han någon som jag får intryck av lyfter laget. Varken verbalt eller spelmässigt. Han hatar helt enkelt att förlora något kopiöst mycket.18DIF91 skrev:Får väl erkänna att du nog har en poäng och eventuellt krypa till korset som en av dem som kritiserat honom. Även om laget inte spelat bra så är det ju knappast enbart hans fel.SirDIFalot skrev:Mackan bryr sig verkligen. Sedan kan han ha en väldigt nonchalant spelstil och kroppspråk. Likt en viss Linkan Bremberg.
Klart som fan han bryr sig om Djurgården, naivt att tro något annat. Sen har jag hela tiden tvekat på att han blir kvar, är väl 50/50 läge skulle jag fortfarande tro...
Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Får nog ta tillbaka det där om centerrollen. De verkar redan ha tre etablerade centrar. Norman kommer nog främst spela ytterforward i Kärpät.BaronVonDif skrev:Han får nog samma roll han skulle fått om han stannat fast i en bättre liga och med bättre betalt. Win win situation.
Hur som helst, som någon skrev, det öppnar för andra spelare. Personligen känner jag mig inte alltför besviken av hans val.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Jag är också glad för Lennhammer och hoppas dessutom på Blomstrand, han var en av få som kunde transportera pucken offensivt föregående säsong.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blomstrand är forward, vet inte om jag tolkar det du skriver fel men lät som du pratade om backar generellt. Så fall kanske du menade Holm? Jag ser gärna att han stannar, och Gustafsson har ju rätt stor potential. Men där räcker det definitivt med unga oprövade backar...JohanPez skrev:Jag är också glad för Lennhammer och hoppas dessutom på Blomstrand, han var en av få som kunde transportera pucken offensivt föregående säsong.
EDIT: med det inte sagt att Blomstrand inte skall få stanna, gillade Ludde skarpt. Gjorde riktigt bra i från sig.
I Oscar Eklunds fall var vi ju i elitserien och han var en femteback som kanske inte fick den platsen han förtjänade i DIF. Nu spelar han 26 min/match och gör det väldigt bra.SirDIFalot skrev:Jag tror verkligen det handlar om roll i laget. Samma som det var för Oscar Eklund.mb81 skrev:Kan han få en större roll i ett lag i högstaligan i finland då? Handlar om stålar såklart!Mattebo skrev:Förstår verkligen att Norman lämnar. Det lutar ju åt att Ottosson förlänger. Med honom och Johner har vi de första två centrarna. Norman vill nog knappast vara en tredjecenter. Självklart kan han även spela ytterforward. Men det första han sa i DIFTV-intervjun när han skulle beskriva sig själv var: "Jag är en center."
Tror att han vill ha en större roll än han kan få i DIF i HA. Fimpen kommer kunna gå som tredjecenter och Weigel fjärde? Norman är kanske fel spelartyp som behövs.
Angående Norman: Jag tror nog det kan varit ett ömsesidigt beslut då vi värvat Johner och har Fimpen och förhoppningsvis Otto så tyckte väl Challe kanske inte det var värt pengarna att förlänga med Norman samtidigt som Norman kanske ville prova nåt nytt. Blev bara så beviken tidigare då jag gillat Norman och sett en ny Otto i honom. aja hoppas hna får mycket speltid iår i finland så kan han komma tillbaka nästa år tillsammans med eklund!
Tror som du! Han bryr sig nog jävligt mycket men visar det på helt fel vilket ger fel energi i laget! Jag vet inte om jag tycker det är värt pengarna att ha kvar honom om han inte spelar för en jävligt låg lön. Tycker iofs alla spelare borde spela "gratis" iår och först få ut stålarna retroaktivt när vi är uppe i elitserien! Det skulle spelarfacket älska!!!-daniel- skrev:Problemet jag ser med Mackan är att han helt enkelt är för tjurig; går saker emot är inte han någon som jag får intryck av lyfter laget. Varken verbalt eller spelmässigt. Han hatar helt enkelt att förlora något kopiöst mycket.18DIF91 skrev:Får väl erkänna att du nog har en poäng och eventuellt krypa till korset som en av dem som kritiserat honom. Även om laget inte spelat bra så är det ju knappast enbart hans fel.SirDIFalot skrev:Mackan bryr sig verkligen. Sedan kan han ha en väldigt nonchalant spelstil och kroppspråk. Likt en viss Linkan Bremberg.
Klart som fan han bryr sig om Djurgården, naivt att tro något annat. Sen har jag hela tiden tvekat på att han blir kvar, är väl 50/50 läge skulle jag fortfarande tro...
Ludde ska stanna! Perfekt i en fjärdekedja med juniorer! Då har vi råd med mer spets till de två första kedjorna som ska hålla hyfsat hög elitserieklass!-daniel- skrev:Blomstrand är forward, vet inte om jag tolkar det du skriver fel men lät som du pratade om backar generellt. Så fall kanske du menade Holm? Jag ser gärna att han stannar, och Gustafsson har ju rätt stor potential. Men där räcker det definitivt med unga oprövade backar...JohanPez skrev:Jag är också glad för Lennhammer och hoppas dessutom på Blomstrand, han var en av få som kunde transportera pucken offensivt föregående säsong.
EDIT: med det inte sagt att Blomstrand inte skall få stanna, gillade Ludde skarpt. Gjorde riktigt bra i från sig.
Det blir ju tyvärr mycket press när man är bäst betald och lagkapten. Tycker dock ingen spelare ska behöva utstå saker som Kyle exempelvis.Royne_Blom skrev:Jag träffade en kusin till Mackans tjej nyligen på en pub. Hon sa att Mackan mått skitdåligt över att DIF spelat så dåligt. Snudd på gått in i väggen under KS.
Att skriva att han är en hora för något som tidningen med flest löpsedlar om Bonde söker fru och Melodifestivalens kläder skriver om gör nog inte att hans motivation kommer tillbaks lättare.
Däremot förstår jag honom om han lämnar DIF efter allt skit som skrivs om honom på forumet.
"Vi hatar inte - vi älskar"
Tror att lejonparten av fansen stått bakom DIF, sen finns det självklart rötägg som skriver glåpord till person. Mackan fick utstå mycket efter säsongen dessförinnan så jag förstår att han är besviken personligen med ännu en dålig säsong.
Svårt att veta hur han känner, han har mest taggarna utåt. Hoppas han får tillbaka gnistan...
och flyttar tillbaka till DIF!Abinadi skrev:http://www.hockeysverige.se/article/130 ... mnar-o-vik
Det är nu klart att Danielsson lämnar Modo.
Förövrigt, någon som kan bistå med bra argument för att få sitt företag att ställa upp som sponsor för DIF hockey? ^^ Jag håller på och försöker jobba ihop något åt det hållet nu via det företag jag jobbar för.
Alltid Oavsett.
Att DIF har det starkaste varumärket bör ju vara ett argument..18DIF91 skrev:Förövrigt, någon som kan bistå med bra argument för att få sitt företag att ställa upp som sponsor för DIF hockey? ^^ Jag håller på och försöker jobba ihop något åt det hållet nu via det företag jag jobbar för.
http://alliansen.dif.se/2012/03/06/dif- ... arumarket/
Sen hur nedflyttningen i hockeyn påverkar varumärket i helhet är ju svårt att bedömma.
Ur spår bönder!
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Vad exakt har Kyle fått utstå?sthlm19 skrev:Det blir ju tyvärr mycket press när man är bäst betald och lagkapten. Tycker dock ingen spelare ska behöva utstå saker som Kyle exempelvis.Royne_Blom skrev:Jag träffade en kusin till Mackans tjej nyligen på en pub. Hon sa att Mackan mått skitdåligt över att DIF spelat så dåligt. Snudd på gått in i väggen under KS.
Att skriva att han är en hora för något som tidningen med flest löpsedlar om Bonde söker fru och Melodifestivalens kläder skriver om gör nog inte att hans motivation kommer tillbaks lättare.
Däremot förstår jag honom om han lämnar DIF efter allt skit som skrivs om honom på forumet.
Tror att lejonparten av fansen stått bakom DIF, sen finns det självklart rötägg som skriver glåpord till person. Mackan fick utstå mycket efter säsongen dessförinnan så jag förstår att han är besviken personligen med ännu en dålig säsong.
Svårt att veta hur han känner, han har mest taggarna utåt. Hoppas han får tillbaka gnistan...
Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Han kanske syftar på detta http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 4622431.abpulverapa skrev:Vad exakt har Kyle fått utstå?sthlm19 skrev:Det blir ju tyvärr mycket press när man är bäst betald och lagkapten. Tycker dock ingen spelare ska behöva utstå saker som Kyle exempelvis.Royne_Blom skrev:Jag träffade en kusin till Mackans tjej nyligen på en pub. Hon sa att Mackan mått skitdåligt över att DIF spelat så dåligt. Snudd på gått in i väggen under KS.
Ur spår bönder!