Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Järnkaminen90 »

Nej Mark är nog körd och enligt JJ så siktade dom på att ha klart med en målvakt innan första maj. Så vi får se om något händer snart. Tror nog dom finner en bra lösning till slut, gärna Tellan :D men blir inte ledsen om det blir Wesslau heller så.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja, Mark i Nordamerika. Då skrattar sig nog 90% av forumet lyckliga, eftersom det unisona löd "JAG VILL ALDRIG MER SE HONOM I DIF!!!!"
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mark är borta. Lite synd för det som slog mig när jag såg en bild av honom i landslagsdressen idag så tänkte jag: "Fan, det där är ingen Djurgårdare." allså, han gav mig de vibbarna och tyvärr så blir det så för mig. Han är inte med tillräckligt länge i klubben för att jag ska koppla samman honom med DIF per automatik, vilket är sorgligt. Vi behöver personligheter. Vi behöver en Håkan Södergren i laget.

Nu hoppas jag på Wesslau eller Tellan. Either way, så är jag glad och nöjd. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Ja, Mark i Nordamerika. Då skrattar sig nog 90% av forumet lyckliga, eftersom det unisona löd "JAG VILL ALDRIG MER SE HONOM I DIF!!!!"
Nu ska soldaten lugna sig några hektogram! Det vi alla kände för Mark efter insatserna på Brynäs (0-3 efter period 1) och ajk-debacklet är inte att förväxla med hur vi kände för honom när han stod upp för DIF och var grymt fokuserad under den andra hälften av serien. Två olika Mark. Mark innan december månad: Rädd? ofokuserad? Dålig!. Total scenförändring efter jul. ;)
isolerad

Inlägg av isolerad »

Magnutz skrev:Mark är borta. Lite synd för det som slog mig när jag såg en bild av honom i landslagsdressen idag så tänkte jag: "Fan, det där är ingen Djurgårdare." allså, han gav mig de vibbarna och tyvärr så blir det så för mig. Han är inte med tillräckligt länge i klubben för att jag ska koppla samman honom med DIF per automatik, vilket är sorgligt. Vi behöver personligheter. Vi behöver en Håkan Södergren i laget.
Konstigt. Han har ju tillhört DIF i en herrans massa år.

Jag ser han som en DIF-produkt. Mer DIF än t ex Mats Sundin.

Jag kommer aldrig förstå varför man satsade mer på Riddarn än på Owuya...
i
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

isolerad skrev:
Magnutz skrev:Mark är borta. Lite synd för det som slog mig när jag såg en bild av honom i landslagsdressen idag så tänkte jag: "Fan, det där är ingen Djurgårdare." allså, han gav mig de vibbarna och tyvärr så blir det så för mig. Han är inte med tillräckligt länge i klubben för att jag ska koppla samman honom med DIF per automatik, vilket är sorgligt. Vi behöver personligheter. Vi behöver en Håkan Södergren i laget.
Konstigt. Han har ju tillhört DIF i en herrans massa år.

Jag ser han som en DIF-produkt. Mer DIF än t ex Mats Sundin.

Jag kommer aldrig förstå varför man satsade mer på Riddarn än på Owuya...
Alla år en spelare spenderar i juniorverksamheten är lite blind-sided för mig. Följer man j18-j20 osv så är det nog en annan sak men jag har under alla år följt A-laget och först nu i år fått upp ögonen för j18-j20.

Jag säger inte att mark inte är en Djurgårdare, men han gav mig inte den där automatiska vibben som jag får när jag ser Falk, Otto, Fimpen, Jimpa osv. Det är helt naturligt och lite synd för jag gillar Mark. Så jäkla seriös i sitt satsande. Hoppas han får en bra tid i Toronto!

Nu hoppas jag, förutom på Tellan eller Wesslau då, på att vi har Tjärna Sr i laget i höst.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:
DIF_Soldier skrev:Ja, Mark i Nordamerika. Då skrattar sig nog 90% av forumet lyckliga, eftersom det unisona löd "JAG VILL ALDRIG MER SE HONOM I DIF!!!!"
Nu ska soldaten lugna sig några hektogram! Det vi alla kände för Mark efter insatserna på Brynäs (0-3 efter period 1) och ajk-debacklet är inte att förväxla med hur vi kände för honom när han stod upp för DIF och var grymt fokuserad under den andra hälften av serien. Två olika Mark. Mark innan december månad: Rädd? ofokuserad? Dålig!. Total scenförändring efter jul. ;)
Möjligt. Men om folk hade fått som de velat hade han aldrig fått spela upp sig. Han hade fått springa gatlopp i tjära och fjädrar, Mäklaren hade stått längst fram i mobben med blodsprängda ögon och hysteriskt vrålande slagord med högaffel i högsta hugg.

Onyanserat, trångsynt och way out of line var det då och är det fortfarande.
Yttrar du en åsikt av såna proportioner får du stå vid den.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:
Magnutz skrev:
Möjligt. Men om folk hade fått som de velat hade han aldrig fått spela upp sig. Han hade fått springa gatlopp i tjära och fjädrar, Mäklaren hade stått längst fram i mobben med blodsprängda ögon och hysteriskt vrålande slagord med högaffel i högsta hugg.

Onyanserat, trångsynt och way out of line var det då och är det fortfarande.
Yttrar du en åsikt av såna proportioner får du stå vid den.
Näe då hade han garrotterats!

Men ha i åtanke att mycket av det som skrevs då var ögonblicksvredesutbrottstankar och som sådana är de icke tillförlitliga! Regeln gällande Temporary insanity måste anses vara i effekt! :)

De intressanta posterna måste anses vara de som postades en dag efter match. De är mer cementerade i sina åsikter. Kanske. Vi lever i en värld som är överdynamisk. Heja DIF! ;)
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Märks att folk börjar bli rastlösa när det inte ens dimper ner några rykten... :wink:
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

-daniel- skrev:Märks att folk börjar bli rastlösa när det inte ens dimper ner några rykten... :wink:
Fraaassseee!
DIF!
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Då är det officiellt att Mikael Tellqvist lämnar Dynamo Riga.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:
-daniel- skrev:Märks att folk börjar bli rastlösa när det inte ens dimper ner några rykten... :wink:
Fraaassseee!
Typ.

Järlan hade ju sagt att han helst ville ha en målvakt klar tills 1:a maj. Då får han skynda på sig. Rejält.

Någon som vet hur det fungerar med skattebiten för KHL-spelare? Förra säsongen var det ju nåt med Nisse och skatt som gjorde att han inte presenterades förrens typ mot slutet av maj. Kan det vara något liknande med D.Tjärnqvist?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Billx skrev:Då är det officiellt att Mikael Tellqvist lämnar Dynamo Riga.
...och genast kommer massa som missat att det redan flaggats för det tidigare att skandera "HUGG EFTER TELLAN NU DÅ!!!!". :|
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

-daniel- skrev:
Billx skrev:Då är det officiellt att Mikael Tellqvist lämnar Dynamo Riga.
...och genast kommer massa som missat att det redan flaggats för det tidigare att skandera "HUGG EFTER TELLAN NU DÅ!!!!". :|
Hah precis... känns ju inte som att DIF direkt väntar på ett läge att hugga Tellan.. vill man ha Tellan så får man honom tror jag snarare att det är..
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Ryktas att Tellqvist är klar för en annan klubb i KHL, inte direkt förvånande.
clowns to the left of me, jokers to the right
Låst