Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Andy skrev:Garpen sa i .se i morse att det inte är säkert att vi får se några nya spelare innan serien drar igång...
Kanske signar någon av finnarna på artistkontrakt för att det ska bli billigare?
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Garpenlöv säger att inget är riktigt nära men man letar med citat: "Ljus och lykta". Samt att det kommer komma spelare till seriestarten eller någon månad senare...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Bara det är en spelare som fixar en slutspelsplats åt oss så kan han ansluta när fan han vill..
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Enbom skrev:Bara det är en spelare som fixar en slutspelsplats åt oss så kan han ansluta när fan han vill..

I AGREE...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Necrodamus »

Enligt rykten så går kontraktsförhandlingar aningen trögt för DIF nu. Santala kommer göra klart med ny klubb i veckan.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Necrodamus skrev:Enligt rykten så går kontraktsförhandlingar aningen trögt för DIF nu. Santala kommer göra klart med ny klubb i veckan.
Santala väntar tills 10:e september om han inte är 110% säker på att han har hittat rätt klubb!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Tappar DIF Santala också så blir det kvalserien. Det känner jag mig ganska säker på just nu. Jag fattar fan inte vad Garpen och co gör fel. Något måste va fel annars hade inte så här många nobbat oss.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

dom kanske glider in så här. Här har du 10 000 i månaden och gratis öl i pausen passar det inte så passar inte du för oss...
Användarvisningsbild
Necrodamus

Inlägg av Necrodamus »

Inte enligt min källa, enligt honom har han till 90% klart med ny klubb i slutet på veckan..
Pepp91 skrev:
Necrodamus skrev:Enligt rykten så går kontraktsförhandlingar aningen trögt för DIF nu. Santala kommer göra klart med ny klubb i veckan.
Santala väntar tills 10:e september om han inte är 110% säker på att han har hittat rätt klubb!
Användarvisningsbild
Necrodamus

Inlägg av Necrodamus »

Ingen som har sagt att han nobbat oss, bara att han bestämmer sig till 90% för en klubb i slutet på veckan;)
Jockmaniac skrev:Tappar DIF Santala också så blir det kvalserien. Det känner jag mig ganska säker på just nu. Jag fattar fan inte vad Garpen och co gör fel. Något måste va fel annars hade inte så här många nobbat oss.
espen21

Inlägg av espen21 »

Man börjar ju undra om garpen verkligen har den rätta kompetensen för att förhandla med spelare. Det är förvisso svårt att veta vem som gör vad i den där kommittén men ja...nåt gör de fel.
spiik

Inlägg av spiik »

espen21 skrev:Man börjar ju undra om garpen verkligen har den rätta kompetensen för att förhandla med spelare. Det är förvisso svårt att veta vem som gör vad i den där kommittén men ja...nåt gör de fel.
Jag tror inte att man ska utgå från att sportkommitén gör något direkt fel eller saknar kompetens för det dem gör. Tvärtom.
Anledningen till varför spelare inte väljer DIF i första hand (eller andra hand heller) ligger nog snarare i att det helt enkelt inte är stimulerande att behöva åka buss för att träna osv. Man ska inte underskatta sådana aspekter. Våra faciliteter håller helt enkelt inte måttet idag.
Tills sådana viktiga detaljer har blivit lösta får vi bli bättre att pusha för de andra delar vi faktiskt kan stoltsera med:

*Stockholm som storstad (nöjen m m).
*De otroliga fansen och stämningen (upp till oss).
*DIF som klubb (tänker på tradition och historik).

Det gäller att trycka på dessa bitar och få ev nyförvärv att inse att dessa klart uppväger de negativa dito. Det skulle i sådana fall vara på detta som sportkommitén falerat något.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

spiik skrev:
espen21 skrev:Man börjar ju undra om garpen verkligen har den rätta kompetensen för att förhandla med spelare. Det är förvisso svårt att veta vem som gör vad i den där kommittén men ja...nåt gör de fel.
Jag tror inte att man ska utgå från att sportkommitén gör något direkt fel eller saknar kompetens för det dem gör. Tvärtom.
Anledningen till varför spelare inte väljer DIF i första hand (eller andra hand heller) ligger nog snarare i att det helt enkelt inte är stimulerande att behöva åka buss för att träna osv. Man ska inte underskatta sådana aspekter. Våra faciliteter håller helt enkelt inte måttet idag.
Tills sådana viktiga detaljer har blivit lösta får vi bli bättre att pusha för de andra delar vi faktiskt kan stoltsera med:

Det gäller att trycka på dessa bitar och få ev nyförvärv att inse att dessa klart uppväger de negativa dito. Det skulle i sådana fall vara på detta som sportkommitén falerat något.
Precis. Men vi har ju förlorat de två starkaste argumenten, som vi använde oss av för några år sedan, dvs;
1. DIF är ett topplag.
2. DIF har pengar.

Men som du sa - Stockholm är Sveriges huvudstad, och där finns allt som man möjligen skulle tänkas behöva. Men å andra sidan tar det sån j-a tid att ta sig till olika destinationer runt om i stan, med alla dessa bilköer.
Det är säkerligen en stor faktor till att Hagos valde Mora. Enkelt, litet, och alla känner alla (inte riktigt, men ni förstår hur jag menar).
Jag själv trivs faktiskt bäst i en småstad som Finspång. Det är lungt och stilla. I Stockholm är det alltid liv och rörelse. Nackdelen är som sagt att det inte finns mycket i nöjesväg att göra.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

DIF_Soldier skrev:
spiik skrev:

Precis. Men vi har ju förlorat de två starkaste argumenten, som vi använde oss av för några år sedan, dvs;
1. DIF är ett topplag.
2. DIF har pengar.

Men som du sa - Stockholm är Sveriges huvudstad, och där finns allt som man möjligen skulle tänkas behöva. Men å andra sidan tar det sån j-a tid att ta sig till olika destinationer runt om i stan, med alla dessa bilköer.
Det är säkerligen en stor faktor till att Hagos valde Mora. Enkelt, litet, och alla känner alla (inte riktigt, men ni förstår hur jag menar).
Jag själv trivs faktiskt bäst i en småstad som Finspång. Det är lungt och stilla. I Stockholm är det alltid liv och rörelse. Nackdelen är som sagt att det inte finns mycket i nöjesväg att göra.
Tittar man på dif idag och dif för några år sen så ser ma en stor skilland!
som ni säger Dif har tappat allt som är lockande för stora namn!

Ni skriver att Sthlm är en storstad att bara det borde locka spelare!

Leksand värvade precis en av världens bästa målvakter.
Visserligen igenom en privat finansiär, Men iaf.

Man bli så frustrerad av vår ledning lovar guld och gröna skogar.

Vad har vi värvat 3-4 någorlunda spelare?
Inget illa mot Anger, Printz och frylen, men det känns som vi saknar spetsen.

men är våra gubbar i form så vet jag att vi kan slå vilket lag som helst i es, Dom spelarna vi har i truppen är både rutinderade och spelar med ett stort hjärta!
Tippa var vi hamnar i ligan är som att skjuta ner en stjärna från himmeln!
Men ja önskar oss och våra tappra krigaren en slutspels plats!
kanske slutspelet inte bli långvarigt! Men då kan vi visa sverige att DIF är ett lag som har framtiden för oss!

Se på våra junisar både 20 och 18 lagen som nyligen vann varsin turnering! Vår återväxt är stark... Vi har framtiden för oss...
Alltid, Oavsett
Erik I

Inlägg av Erik I »

Stanowski skrev:

"Se på våra junisar både 20 och 18 lagen som nyligen vann varsin turnering! Vår återväxt är stark... Vi har framtiden för oss..."

Jag vill ju inte måla fan på väggen, men kan någon förklara vad en klubb i Sverige egentligen tjänar på att satsa på ungdomarna? I motsats till en fotbollsklubb får man ju en spottstyver om de blir proffs (=NHL, men det är ju det som gäller). Är enda sättet att erbjuda dem långtidskontrakt och "binda upp dem" för flera år framåt så man kanske i varje fall får 1-2 års nytta av dem på seniornivå? Med tanke på pengarna vi kan erbjuda skall det ju till en jäkla klubbkänsla för att inte lockas någon annanstans...cred till Hörnqvist med flera alltså.
Skriv svar