Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Vet inte om ni har sett detta men http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
Gillar hans ärlighet!
Sen detta med Tellan. http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
Gillar hans ärlighet!
Sen detta med Tellan. http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hahaha Edin - priceless. 

-
Allt hänger på om Zibbe klarar av "pressen" som har sätts på honom. I vilket fall, är han en betydligt större talang än vad Kruger är, enligt min mening. Satsa på Zibbe, så kommer vi se en otrolig attraktion i vinter.DIF SJÖSTADEN skrev:Tvivlar inte på Zibanejad men tror inte han är redo att ta krugers plats,eller leda en 1:à linekenny skrev:Varför tvivlar du på Zibanejad?DIF SJÖSTADEN skrev:Finns andra exempel också än dom vi pratat om!
frågan är bara vilka som skulle vara aktuella isåfall och som är av tillräckligt hög klass.
Nämn några realistiska som är kvar på marknaden?
För övrigt om vi tar bort Nisse och Söder har vi 13 forwards kontrakterade och ska ha 15 vi har 6 backar men ska ha 8,vi har 1 målvakt men ska ha 3...dessutom har vi inte ersatt i mitt tycke bästa spelare Marcus Kruger.
JJ kan inte mena allvar om han tycker Almtorp ska ersätta Kruger,eller att Zibanejad ska hålla hans nivå hela säsongen.
Fixa detta nu JJ eller försvinn
Jag tror också Zibbe kommer bli en storstjärna. Man att lägga allt ansvar på honom att DIF ska producera när killen är 18 år.. Njaaa. Det måste ses som en stor chansning. Juniorer är sällan bra en hel säsong. Det vore feö av DIF att göra så mot honom.
i
Verkligen det coolaste jag sett sen på väldigt länge.... testa DIF i Media eller något vafanLulle2 skrev:Coolt foto på Zibbe längst ner på sidan
http://eurohockey.com/player/130432-mika-zibanejad.html
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Edin skrev:Skål på dig, Magnutz!Magnutz skrev:You. It's not Zhe Silly Season. It's The Chillin' Season - slappna av!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Järnkaminen90
Någon som har koll på om det är något på gång eller är det tills efter vm vi får vänta innan det händer något?
Och är det någon som har koll på Riku Hahls kontraktsituation? Mest nyfiken, är en sådan spelare som jag tror skulle passa bra, en spelfördelare. Troligtvis inte aktuell för Dif men ändå.
Och är det någon som har koll på Riku Hahls kontraktsituation? Mest nyfiken, är en sådan spelare som jag tror skulle passa bra, en spelfördelare. Troligtvis inte aktuell för Dif men ändå.
Nu äre bara vänta på den största Hydraulsågen av dom alla.... MEN jag tror också Hahl skulle passa in i DIF.Järnkaminen90 skrev:Någon som har koll på om det är något på gång eller är det tills efter vm vi får vänta innan det händer något?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Billx skrev:Nu äre bara vänta på den största Hydraulsågen av dom alla.... MEN jag tror också Hahl skulle passa in i DIF.Järnkaminen90 skrev:Någon som har koll på om det är något på gång eller är det tills efter vm vi får vänta innan det händer något?
haha

Tycker det var blivit lite för lungt nu.. Forwarden känns som att det ska vara en riktigt topp spelare och därför lär det dröja ett tag, backen lär vara D,tjärnqvist. Målvakten är ett dött lopp mellan Mark(lån), Wesslau och Tellan(hoppet är det sista som överger mig)

DIF <3
- Järnkaminen90
Glöm inte Hannula! 

Kan man inte gör någon slags horköping affär med Hannula? De vill säga värva honom och sen låna ut honom till KHL någon säsong ?
Anger till Almtuna ? tycker han håller högre klass än så.
DIF <3
- Järnkaminen90
Haha vet inte om det krävs, möjligtvis om man vill tjäna pengar på honom. Men tror nog Hannula vill spela i DIF då han känner sig färdig med sina utlandsäventyr och pengajakt.... Men hoppas dock han är kvar i år.
Haha, Anger får kämpa för att platsa i Almtuna.sportfåne skrev:Kan man inte gör någon slags horköping affär med Hannula? De vill säga värva honom och sen låna ut honom till KHL någon säsong ?
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-04-30 12:28:27, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SkönaDjurgårn
Mark kan du nog glomma. I en artikel jag laste igar, i Aftonbladet eller Expressen, sa han att han kommer att spela i nordamerika nasta sasong. Ett lan var inte troligt.sportfåne skrev:Billx skrev:Nu äre bara vänta på den största Hydraulsågen av dom alla.... MEN jag tror också Hahl skulle passa in i DIF.Järnkaminen90 skrev:Någon som har koll på om det är något på gång eller är det tills efter vm vi får vänta innan det händer något?
haha![]()
Tycker det var blivit lite för lungt nu.. Forwarden känns som att det ska vara en riktigt topp spelare och därför lär det dröja ett tag, backen lär vara D,tjärnqvist. Målvakten är ett dött lopp mellan Mark(lån), Wesslau och Tellan(hoppet är det sista som överger mig)In med Tellan! Fixa hem Thoresen och detta kan bli riktigt kul