Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Björta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Björta »

thelinho skrev: 2025-04-25 22:52:45 Är Kelleher verkligen för dålig/liten för SHL?

Personlighet har jag ingen åsikt men jag är intresserad av diskussionen, han har trots allt vunnit HA vid tre tillfällen de senaste fyra åren. Extraordinärt!

Jag tycker han har varit väldigt bra och hugger väldigt mycket där framme, skulle vilja ha både honom samt våra gamla rävar kvar
PETTAX

Silly Season 2025/26

Inlägg av PETTAX »

Remy Lebeau skrev: 2025-04-25 21:53:46
De har utgående kontrakt
Viktor Andrén
Mattias Hävelid (lån)
Colby Sissons
Jonny Tychonick
Dick Axelsson
Albin Grewe
Tyler Kelleher
Ludvig Rensfeldt
Patrick Thoresen
Fredrik Weigel
Melvin Wersäll
Behåll Hävelid, Rensfeldt, Grewe och Weigel. Se om vi kan få in Pontus Åberg till en rimlig peng. Kanske någon back från SSK? De gjorde ett bra jobb i semin.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
sensei
Kontakt:

Silly Season 2025/26

Inlägg av sensei »

Tror Wikegård menar vad han säger att det ska vara karaktärer som värvas till laget.

Själv är jag nyfiken på om Dick har spelat till sig en chans på en shl-plats. Har aldrig sett honom åka så mycket skridskor förut, och då har jag följt honom sen "paycheck-skandalen".
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-25 22:25:34
Glory1 skrev: 2025-04-25 22:05:38 Viggo Björck ska in också, alldeles för bra för att spela J20 igen.
Vet inte om han kommer få en ordinarie redan nästa säsong dock? Vore nog bra med utlåning till Hockeyallsvenskan.

Går man igenom kedja per kedja som Sportbladet skriver så är den alldeles för tunn.
Antar att det är en hel del gissningar.
Viggo Björck kommer inte att spela sin sista säsong i Sverige någonsin som utlånad till hockeyallsvenskan. Han kommer ta er alla med storm kan jag lova.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Silly Season 2025/26

Inlägg av Hepsnastian »

Sorry, men kelleher? Nej för fan!!
Delägare
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2025-04-26 00:11:36
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-25 22:25:34
Glory1 skrev: 2025-04-25 22:05:38 Viggo Björck ska in också, alldeles för bra för att spela J20 igen.
Vet inte om han kommer få en ordinarie redan nästa säsong dock? Vore nog bra med utlåning till Hockeyallsvenskan.

Går man igenom kedja per kedja som Sportbladet skriver så är den alldeles för tunn.
Antar att det är en hel del gissningar.
Viggo Björck kommer inte att spela sin sista säsong i Sverige någonsin som utlånad till hockeyallsvenskan. Han kommer ta er alla med storm kan jag lova.
Jag har alldeles för dålig koll på enstaka individer. Tänker mer på att det blir tunt med för mycket juniorer.

Men visst, nu har Eklund haft 1,5 seniorsäsong och Frondell 1, viktigt.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2025/26

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

sensei skrev: 2025-04-25 23:49:31 Tror Wikegård menar vad han säger att det ska vara karaktärer som värvas till laget.

Själv är jag nyfiken på om Dick har spelat till sig en chans på en shl-plats. Har aldrig sett honom åka så mycket skridskor förut, och då har jag följt honom sen "paycheck-skandalen".
Det går ju inte att helt blunda för hans stats den här säsongen, och det är bara kika på assisten till 1-0 i tisdags, skillsen sitter i.

Men farten i SHL kommer bli ett stort problem. Han har haft en imponerande arbetskapacitet, men det har ju gått långsammare och långsammare under den här säsongen.

Jag är tveksam, men skulle nog samtidigt acceptera det om han inte ska spela Topp-6.

Men Wikegård måste ta en del tuffa beslut. Vi kommer ju åka raka vägen ner igen om vi ska förlita oss på samma gubbar. Nu måste vi inse att alla ska ner ett hack i hierarkin och in med en ny förstaline.
Användarvisningsbild
Exile

Silly Season 2025/26

Inlägg av Exile »

Avundas inte Wikegård jobb just nu...Klart man i hjärtat vill belöna spelare som har gett allt för att DIF ska ta dig upp till hockeyns finrum igen.

Men samtidigt så Djurgården en professionell ishockeyföreing, det sista vi alla vill är att riskera degradering.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av Mattias_87 »

Ja Wikegård har det absolut tuffaste jobbet nu. Vi kommer ändå behöva byta ut en HEL DEL spelare om vi ska slippa kvala i SHL nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
EspenK

Silly Season 2025/26

Inlägg av EspenK »

Exile skrev: 2025-04-26 06:42:07 Avundas inte Wikegård jobb just nu...Klart man i hjärtat vill belöna spelare som har gett allt för att DIF ska ta dig upp till hockeyns finrum igen.

Men samtidigt så Djurgården en professionell ishockeyföreing, det sista vi alla vill är att riskera degradering.
Skulle säga att det är en bragd om vi klarar oss undan kval nästa säsong. Kan inte ha högre krav än så.
Så tight är det med en trupp som vår med mycket allsvensk kvalitet(som givetvis ska spetsas). Kan ju inte räkna med att alla ska kunna lyfta sig en nivå till.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Mattias_87 skrev: 2025-04-26 07:10:00 Ja Wikegård har det absolut tuffaste jobbet nu. Vi kommer ändå behöva byta ut en HEL DEL spelare om vi ska slippa kvala i SHL nästa säsong.
Så är det. Vi kommer inte ha bredden att rotera/vila toppspelare i SHL.

- Kelleher/Dick har ju vilat typ halva säsongen.

Som får lämna, gissar jag på är:

- Dick
- Kelleher ( går väll till Modo, hittat sin nich )
- L Eriksson ( ryktas Luleå )
- Thore
- Max K
- Jonny T
- Hammarlund
- Weigel
- Larsson

Erbjuder kontrakt?

- M Hävelid
- Rensfeldt ( är värd ett år, bra att ha )
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-04-26 08:20:31, redigerad totalt 1 gånger.
DagUggla

Silly Season 2025/26

Inlägg av DagUggla »

PETTAX skrev: 2025-04-25 23:40:35
De har utgående kontrakt
Viktor Andrén
Mattias Hävelid (lån)
Colby Sissons
Jonny Tychonick
Dick Axelsson
Albin Grewe
Tyler Kelleher
Ludvig Rensfeldt
Patrick Thoresen
Fredrik Weigel
Melvin Wersäll
Behåll Hävelid, Rensfeldt, Grewe och Weigel. Se om vi kan få in Pontus Åberg till en rimlig peng. Kanske någon back från SSK? De gjorde ett bra jobb i semin.
Vad ända in i hela, Pontus Åberg?

Inte ens om det är gratis, det är inte en slump att han bytet lag som andra byter underkläder
DagUggla

Silly Season 2025/26

Inlägg av DagUggla »

PETTAX skrev: 2025-04-25 23:40:35
De har utgående kontrakt
Viktor Andrén
Mattias Hävelid (lån)
Colby Sissons
Jonny Tychonick
Dick Axelsson
Albin Grewe
Tyler Kelleher
Ludvig Rensfeldt
Patrick Thoresen
Fredrik Weigel
Melvin Wersäll
Vad ända in i hela, Pontus Åberg?

Inte ens om det är gratis, det är inte en slump att han bytet lag som andra byter underkläder
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

EspenK skrev: 2025-04-26 07:10:30
Exile skrev: 2025-04-26 06:42:07 Avundas inte Wikegård jobb just nu...Klart man i hjärtat vill belöna spelare som har gett allt för att DIF ska ta dig upp till hockeyns finrum igen.

Skulle säga att det är en bragd om vi klarar oss undan kval nästa säsong. Kan inte ha högre krav än så.
Så tight är det med en trupp som vår med mycket allsvensk kvalitet(som givetvis ska spetsas). Kan ju inte räkna med att alla ska kunna lyfta sig en nivå till.
Det kommer att krävas en del. Sen ska man inte gå i fällan att underskatta kontinuitet eller att många av de vi har kvar spelat mycket på SHL-nivå eller högre innan.

Förlänger vi med Rensfeldt och Grewe, vilket vi borde, kommer vi ha de + Krüger, Klasen, Blomman, Costmar, Brodda, Frondell, Eklund på kontrakt om jag räknar rätt och förutsätter att Larsson köps eller lånas ut. 9 stycken. Vi kommer säkert återigen satsa på 14 senior-fw + Viggo och andra junis för att ha bredd. De 9 uppräknade ovan kommer slåss om 7-8 platser i en fullt frisk lineup till rimliga löner(undantaget Brodda) Utrymme finns alltså för 4-5 förstärkningar på c/fw vilket är rimligt och det kan då bli ett starkt bygge. Viktigast är en riktigt vass rightare för att uppgradera mot Kelleher och en förstacenter.

Defensivt kommer nog någon köpas/lånas ut, Hävelid sig as och vi fyller på med minst 3 uppifrån. Starka fysiska pjäser som Lindström + Hägg skulle passa fint i vår uppställning och sedan krydda med en offensiv back.

En stor fråga är om vi litar på Hugo som andraslips. Sett hur svårt det är att förstärka i mål under säsongen.
BigJ

Silly Season 2025/26

Inlägg av BigJ »

Hoppas och tror inte Wikegård gör som flera säger att byta ut halva laget. Se på Brynäs som behöll en stomme från HA laget och kryddade sedan med några klasspelare. Många av våra spelare passar bättre för SHL dessutom.

Kör dessutom på samma koncept som i år med en bred trupp, det har betytt enormt mycket.
Skriv svar