Praetori skrev: ↑2024-10-25 21:14:59
Uselheten vet inga gränser.
Folk gnäller på målvakterna men vårat anfallsspel, PP och precis allting annat är ju femton resor värre.
ALLT är dåligt, kan inte ens gnälla på domarna
Sjukt nog så tycker jag vi är bättre än Löven i första men det studsar emot och blir som det blir. I andra är det dock inget snack. Löven är bättre. Men inte för att de spelar nån fantastisk hockey utan för att nästan allting vi gör är sub-par.
Våra få avslut på mål skulle min farmor kunnat ta (och hon är död och begraven sedan många år). Och det utan att nämna de som går utanför.
Löven är rejält risiga stundvis men vi lyckas på något sätt att vara ännu sämre.
Att vi släpper till lägen och inte har en keeper som kan rädda oss varje gång gör verkligen ingenting för att rädda upp situationen men det är INTE målvakterna som utgör grundproblemet denna match.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Folk gnäller på målvakterna men vårat anfallsspel, PP och precis allting annat är ju femton resor värre.
Precis så, men lättast är ju att gnälla på våra målisar...
Det är väl ändå backarna som det är fel på? Eller hur? Eller är jag helt ute och cyklar?
Han ska ha 5an absolut, sen har dom skapat lägen vi inte haft, gjort mål, thats it
Djurgårn skrev: ↑2024-10-25 21:17:02
Klasskillnad. Björklöven är lite för bra
Tror det är så enkelt, vi hade nog lite för höga förväntningar på detta laget, tyvärr.
Verkligen. Det är bara erkänna. Jag var en av de som hade kanske lite för höga förväntningar på det här laget. Jag får inse att vi inte kommer vara med och utmana Löven den här säsongen. Tyvärr.
Wikegård har misslyckats med lagbygget. Det första han borde gjort är såklart att ha värvat en matchvinnar målvakt. Våra backar är dessutom alldeles för dåliga. Båda framåt och bakåt
Senast redigerad av RIP Djurgårn hockey den 2024-10-25 21:23:20, redigerad totalt 1 gånger.
ALLT är dåligt, kan inte ens gnälla på domarna
Sjukt nog så tycker jag vi är bättre än Löven i första men det studsar emot och blir som det blir. I andra är det dock inget snack. Löven är bättre. Men inte för att de spelar nån fantastisk hockey utan för att nästan allting vi gör är sub-par.
Våra få avslut på mål skulle min farmor kunnat ta (och hon är död och begraven sedan många år). Och det utan att nämna de som går utanför.
Löven är rejält risiga stundvis men vi lyckas på något sätt att vara ännu sämre.
Att vi släpper till lägen och inte har en keeper som kan rädda oss varje gång gör verkligen ingenting för att rädda upp situationen men det är INTE målvakterna som utgör grundproblemet denna match.
Det är ju det HÄR jag säger. Alla förståsigpåare säger att vi ska vara si och så, och den och den spelaren ska vara bäst på det ena och det andra. Men det SPELAR JU INGEN ROLL när inget av dessa saker infrias. Då är vi sämre och andra laget bättre!!!
Det är Andrens fel.
Ja det är det på sätt och vis. En målvakt som står på huvudet kan ju rädda ett lag som underpresterar i en match eller två. Men man vinner inga medaljer (eller går upp till SHL) med det som bärande logik.
Undantaget är Hasek i OS 98. Men det är undantaget som bekräftar regeln (och de jävla Tjeckerna kunde göra mål).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.