Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

Måtte vi fått ordning på spelet till dagen Lindbom inte upprätthåller den här nivån.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Säsongen 22/23

Inlägg av SirDIFalot »

För övrigt kul att deras analytiker Simon skriver att dom kommer prata om "Djurgården, HV71 och Timrå."

Oldeen säger att dom kommer prata om "Luftslott, klättringspotential och succégäng"

Jag kan nog gissa vem som kommer vara vad.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: 2022-11-11 17:02:10 För övrigt kul att deras analytiker Simon skriver att dom kommer prata om "Djurgården, HV71 och Timrå."

Oldeen säger att dom kommer prata om "Luftslott, klättringspotential och succégäng"

Jag kan nog gissa vem som kommer vara vad.
Ja, kommer väl knappast som någon nyhet för någon. Nu gäller det väl bara att göra en resa.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

Uppdatering på ovanstående är att vi lever ganska hårt på Carl Lindbom. Om han droppar i prestation lär vi också göra det, om han fortsätter i prestation är han en av världens bästa målvakter.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 22/23

Inlägg av Buford »

Jim Morrison skrev: 2022-11-14 05:58:08 Uppdatering på ovanstående är att vi lever ganska hårt på Carl Lindbom. Om han droppar i prestation lär vi också göra det, om han fortsätter i prestation är han en av världens bästa målvakter.

Inte klokt att vi nästan lever på en junismålvakt, under en säsong då vi har alla återvändande stjärnor och annat klass-material!
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av crike »

Praetori skrev: 2022-11-10 14:23:06
klintan85 skrev: 2022-11-10 13:30:42
crike skrev: 2022-11-10 07:05:58 Måste få lite puls även när det är uppehåll.

Vet inte om det är att sticka ut hakan, speciellt eftersom vi mött löven en gång, men jag säger att vi kommer ha 6/8 mot löven och Modo när vi summerar grundserien.
Jag vågar nog inte alls gissa utefter hur säsongen har sett ut hittills. För när man vann mot Björklöven senast den matchen skulle ha kunnat slutat hur som helst och Björklöven har höjt sig rätt mycket sen den matchen. Och Modo har imponerat mest hittills och man har inte mött dem än.
Samma här. Jag vill gärna vänta med att utvärdera läget förrän vi mött topplagen ett par gånger. Det borde vara läge på kvällen 25e Januari efter mötet med Löven (med dubbelmöte mot Modo matcherna innan dess).
Har det sett "bra" ut tills dess och vi är med i toppen av tabellen är det ju bara tuta och köra. Har det inte sett bra ut så måste det till en rannsakning.
Oddset på huruvida vi tar 6/8 kommer vid det läget dock vara väldigt litet eller omöjligt ;)
Praetori

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

crike skrev: 2022-11-15 12:17:50
Praetori skrev: 2022-11-10 14:23:06
klintan85 skrev: 2022-11-10 13:30:42
crike skrev: 2022-11-10 07:05:58 Måste få lite puls även när det är uppehåll.

Vet inte om det är att sticka ut hakan, speciellt eftersom vi mött löven en gång, men jag säger att vi kommer ha 6/8 mot löven och Modo när vi summerar grundserien.
Jag vågar nog inte alls gissa utefter hur säsongen har sett ut hittills. För när man vann mot Björklöven senast den matchen skulle ha kunnat slutat hur som helst och Björklöven har höjt sig rätt mycket sen den matchen. Och Modo har imponerat mest hittills och man har inte mött dem än.
Samma här. Jag vill gärna vänta med att utvärdera läget förrän vi mött topplagen ett par gånger. Det borde vara läge på kvällen 25e Januari efter mötet med Löven (med dubbelmöte mot Modo matcherna innan dess).
Har det sett "bra" ut tills dess och vi är med i toppen av tabellen är det ju bara tuta och köra. Har det inte sett bra ut så måste det till en rannsakning.
Oddset på huruvida vi tar 6/8 kommer vid det läget dock vara väldigt litet eller omöjligt ;)
Sannolikhet för ett utfall är ju alltid 1 i efterhand ja. :wink:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Detblir3poäng

Säsongen 22/23

Inlägg av Detblir3poäng »

Måste hylla oss själva lite nu. Utsålt Hovet med tillhörande tifo en gråmulen dag mitt i november mot ett allsvenskt Modo är inget annat än starkt som fan!! Read it and weep SHL!
Manijock

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Detblir3poäng skrev: 2022-11-15 14:02:15 Måste hylla oss själva lite nu. Utsålt Hovet med tillhörande tifo en gråmulen dag mitt i november mot ett allsvenskt Modo är inget annat än starkt som fan!! Read it and weep SHL!
Vadå då? De har ju Kiss Cam och jättestora animerade händer som talar om när det är dags att klappa händerna..... Reade it and weep Djuuuu
sensei
Kontakt:

Säsongen 22/23

Inlägg av sensei »

Manijock skrev: 2022-11-15 14:51:13
Detblir3poäng skrev: 2022-11-15 14:02:15 Måste hylla oss själva lite nu. Utsålt Hovet med tillhörande tifo en gråmulen dag mitt i november mot ett allsvenskt Modo är inget annat än starkt som fan!! Read it and weep SHL!
Vadå då? De har ju Kiss Cam
Vad är det för fel på kiss cams??
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Detblir3poäng

Säsongen 22/23

Inlägg av Detblir3poäng »

Manijock skrev: 2022-11-15 14:51:13
Vadå då? De har ju Kiss Cam och jättestora animerade händer som talar om när det är dags att klappa händerna..... Reade it and weep Djuuuu
Tala inte om det.... En bortamatch i malmö arena har mer gemensamt med ett barnkalas än en hockeymatch.
Komplett med dancebreak, kisscam, animerade händer, clown (maskot) som är precis överallt, t-shirtkanon rubbet!
EspenK

Säsongen 22/23

Inlägg av EspenK »

Kul om vi hade fått se en ok prestation.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Säsongen 22/23

Inlägg av Hepsnastian »

Ett tränarbyte lär vi inte se på ett tag säkert, (osäker på om det hjälper/stjälper) men jag skulle verkligen vilja se att dom matchar dom bästa nu. Ge våra "prinsessor" mindre speltid och rör runt lite i kedjorna.

Rensfeldt förtjänar att vara i en första line,
Krüger kan gott gå ner på andra och Norman i fjärde.

Ex vis.
Klasen- Rensfeldt - Söderlund
Öhgren - Krüger - Lekki
Brodin - Östlund - Liss
Blomgren - Norman - Berglund (helst någon annan)

Inte tänkt på Right/Leftare men bara att nått händer känner jag.

Cam ska få mindre tid, urusel emellanåt.
Delägare
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skulle vilja se Östlund och Söderlund ihop i ett par matcher nu. Varför inte ihop med Lekkerimäki, eller möjligen Öhgren?

Men Östlund och Söderlund vänder ut och in på alla försvar. Skapar långa anfall och momentum. Bygger självförtroende till övriga linor.
Ludde är ju också felplacerad just nu, men har ju just kommit från skada, så inget konstigt i det.

Men Kruger är ingen förstecenter alls så här långt. Har inte blivit någon ny Josefsson ( som jag lite hoppades på).
Växlar upp efter nyår?

Kanske var käftsmällen igår vändpunkten?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

Skönt att SSK och Björklöven verkar torska sina matcher denna omgång så dom inte springer förbi oss. Jag försöker ändå inge mig själv lite hopp om att det nästan aldrig är seriesegraren i HA som går upp, undantaget förra säsongen då. Om vi nu kommer tvåa vilket inte förvånar mig.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar