Säsongen 22/23
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Måtte vi fått ordning på spelet till dagen Lindbom inte upprätthåller den här nivån.
Expert.
- SirDIFalot
Säsongen 22/23
För övrigt kul att deras analytiker Simon skriver att dom kommer prata om "Djurgården, HV71 och Timrå."
Oldeen säger att dom kommer prata om "Luftslott, klättringspotential och succégäng"
Jag kan nog gissa vem som kommer vara vad.
Oldeen säger att dom kommer prata om "Luftslott, klättringspotential och succégäng"
Expert.
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Ja, kommer väl knappast som någon nyhet för någon. Nu gäller det väl bara att göra en resa.SirDIFalot skrev: ↑2022-11-11 17:02:10 För övrigt kul att deras analytiker Simon skriver att dom kommer prata om "Djurgården, HV71 och Timrå."
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Säsongen 22/23
Uppdatering på ovanstående är att vi lever ganska hårt på Carl Lindbom. Om han droppar i prestation lär vi också göra det, om han fortsätter i prestation är han en av världens bästa målvakter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 22/23
Inte klokt att vi nästan lever på en junismålvakt, under en säsong då vi har alla återvändande stjärnor och annat klass-material!Jim Morrison skrev: ↑2022-11-14 05:58:08 Uppdatering på ovanstående är att vi lever ganska hårt på Carl Lindbom. Om han droppar i prestation lär vi också göra det, om han fortsätter i prestation är han en av världens bästa målvakter.
Säsongen 22/23
Oddset på huruvida vi tar 6/8 kommer vid det läget dock vara väldigt litet eller omöjligtPraetori skrev: ↑2022-11-10 14:23:06Samma här. Jag vill gärna vänta med att utvärdera läget förrän vi mött topplagen ett par gånger. Det borde vara läge på kvällen 25e Januari efter mötet med Löven (med dubbelmöte mot Modo matcherna innan dess).klintan85 skrev: ↑2022-11-10 13:30:42Jag vågar nog inte alls gissa utefter hur säsongen har sett ut hittills. För när man vann mot Björklöven senast den matchen skulle ha kunnat slutat hur som helst och Björklöven har höjt sig rätt mycket sen den matchen. Och Modo har imponerat mest hittills och man har inte mött dem än.
Har det sett "bra" ut tills dess och vi är med i toppen av tabellen är det ju bara tuta och köra. Har det inte sett bra ut så måste det till en rannsakning.

Säsongen 22/23
Sannolikhet för ett utfall är ju alltid 1 i efterhand ja.crike skrev: ↑2022-11-15 12:17:50Oddset på huruvida vi tar 6/8 kommer vid det läget dock vara väldigt litet eller omöjligtPraetori skrev: ↑2022-11-10 14:23:06Samma här. Jag vill gärna vänta med att utvärdera läget förrän vi mött topplagen ett par gånger. Det borde vara läge på kvällen 25e Januari efter mötet med Löven (med dubbelmöte mot Modo matcherna innan dess).klintan85 skrev: ↑2022-11-10 13:30:42Jag vågar nog inte alls gissa utefter hur säsongen har sett ut hittills. För när man vann mot Björklöven senast den matchen skulle ha kunnat slutat hur som helst och Björklöven har höjt sig rätt mycket sen den matchen. Och Modo har imponerat mest hittills och man har inte mött dem än.
Har det sett "bra" ut tills dess och vi är med i toppen av tabellen är det ju bara tuta och köra. Har det inte sett bra ut så måste det till en rannsakning.![]()

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säsongen 22/23
Måste hylla oss själva lite nu. Utsålt Hovet med tillhörande tifo en gråmulen dag mitt i november mot ett allsvenskt Modo är inget annat än starkt som fan!! Read it and weep SHL!
Säsongen 22/23
Vadå då? De har ju Kiss Cam och jättestora animerade händer som talar om när det är dags att klappa händerna..... Reade it and weep DjuuuuDetblir3poäng skrev: ↑2022-11-15 14:02:15 Måste hylla oss själva lite nu. Utsålt Hovet med tillhörande tifo en gråmulen dag mitt i november mot ett allsvenskt Modo är inget annat än starkt som fan!! Read it and weep SHL!
Säsongen 22/23
Vad är det för fel på kiss cams??Manijock skrev: ↑2022-11-15 14:51:13Vadå då? De har ju Kiss CamDetblir3poäng skrev: ↑2022-11-15 14:02:15 Måste hylla oss själva lite nu. Utsålt Hovet med tillhörande tifo en gråmulen dag mitt i november mot ett allsvenskt Modo är inget annat än starkt som fan!! Read it and weep SHL!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Säsongen 22/23
Tala inte om det.... En bortamatch i malmö arena har mer gemensamt med ett barnkalas än en hockeymatch.Manijock skrev: ↑2022-11-15 14:51:13Vadå då? De har ju Kiss Cam och jättestora animerade händer som talar om när det är dags att klappa händerna..... Reade it and weep DjuuuuDetblir3poäng skrev: ↑2022-11-15 14:02:15 Måste hylla oss själva lite nu. Utsålt Hovet med tillhörande tifo en gråmulen dag mitt i november mot ett allsvenskt Modo är inget annat än starkt som fan!! Read it and weep SHL!
Komplett med dancebreak, kisscam, animerade händer, clown (maskot) som är precis överallt, t-shirtkanon rubbet!
Säsongen 22/23
Kul om vi hade fått se en ok prestation.Detblir3poäng skrev: ↑2022-11-15 14:02:15 Måste hylla oss själva lite nu. Utsålt Hovet med tillhörande tifo en gråmulen dag mitt i november mot ett allsvenskt Modo är inget annat än starkt som fan!! Read it and weep SHL!
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Ett tränarbyte lär vi inte se på ett tag säkert, (osäker på om det hjälper/stjälper) men jag skulle verkligen vilja se att dom matchar dom bästa nu. Ge våra "prinsessor" mindre speltid och rör runt lite i kedjorna.
Rensfeldt förtjänar att vara i en första line,
Krüger kan gott gå ner på andra och Norman i fjärde.
Ex vis.
Klasen- Rensfeldt - Söderlund
Öhgren - Krüger - Lekki
Brodin - Östlund - Liss
Blomgren - Norman - Berglund (helst någon annan)
Inte tänkt på Right/Leftare men bara att nått händer känner jag.
Cam ska få mindre tid, urusel emellanåt.
Rensfeldt förtjänar att vara i en första line,
Krüger kan gott gå ner på andra och Norman i fjärde.
Ex vis.
Klasen- Rensfeldt - Söderlund
Öhgren - Krüger - Lekki
Brodin - Östlund - Liss
Blomgren - Norman - Berglund (helst någon annan)
Inte tänkt på Right/Leftare men bara att nått händer känner jag.
Cam ska få mindre tid, urusel emellanåt.
Delägare
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Skulle vilja se Östlund och Söderlund ihop i ett par matcher nu. Varför inte ihop med Lekkerimäki, eller möjligen Öhgren?
Men Östlund och Söderlund vänder ut och in på alla försvar. Skapar långa anfall och momentum. Bygger självförtroende till övriga linor.
Ludde är ju också felplacerad just nu, men har ju just kommit från skada, så inget konstigt i det.
Men Kruger är ingen förstecenter alls så här långt. Har inte blivit någon ny Josefsson ( som jag lite hoppades på).
Växlar upp efter nyår?
Kanske var käftsmällen igår vändpunkten?
Men Östlund och Söderlund vänder ut och in på alla försvar. Skapar långa anfall och momentum. Bygger självförtroende till övriga linor.
Ludde är ju också felplacerad just nu, men har ju just kommit från skada, så inget konstigt i det.
Men Kruger är ingen förstecenter alls så här långt. Har inte blivit någon ny Josefsson ( som jag lite hoppades på).
Växlar upp efter nyår?
Kanske var käftsmällen igår vändpunkten?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Skönt att SSK och Björklöven verkar torska sina matcher denna omgång så dom inte springer förbi oss. Jag försöker ändå inge mig själv lite hopp om att det nästan aldrig är seriesegraren i HA som går upp, undantaget förra säsongen då. Om vi nu kommer tvåa vilket inte förvånar mig.
Avskaffa tre mot tre.