Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Harmageddon

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Harmageddon »

Ytterligare ett lag som pausar sin verksamhet i en vecka och egentligen ingen överraskning.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... uppskjutna

Hoppas dock inte DIF:s match blir uppflyttad som spelas 10 december. Men men bara acceptera läget om så blir fallet
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

Vi kan alltså bli av med 4 spelare i flera veckor pga JVM helt sjukt!
Praetori

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev:Vi kan alltså bli av med 4 spelare i flera veckor pga JVM helt sjukt!
Upp till 4 spelare i 10-11 matcher i värsta fall ja. Sjukt vet jag inte om det är. Det är ju ligan och förbundet som inte kunnat snacka ihop sig och vi råkar ha väldigt duktiga juniorer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tobias Ekberg var en jätte igår. Håller på att växa in i den förväntade kostymen rejält.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tobias Ekberg var en jätte igår. Håller på att växa in i den förväntade kostymen rejält.
Verkligen varit jättefin den här säsongen. Vår bästa back i säsongsstarten.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hade vi värvat Stoa hade vi haft fler alternativ i mitten. Tycker definitivt Haga gjort sitt som center - han är för svag defensivt.

Full trupp och Haga ska ut på en kant. Lira Wandell och Östman 3-4:e.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Herregud, LHC:s sista minut mot HV. Forumet här hade gått lös :lol:

Peppe och Gordon bränner öppet mål, spelare ramlar, sen tvålhandske från keepern och kvitterat.

HV och LHC splittar poängen, bra för oss antar jag.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Haha såg också det.... hade blivit så jävla förbannad. Men bra med övertidsvinst för LHC tycker jag.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:Herregud, LHC:s sista minut mot HV. Forumet här hade gått lös :lol:

Peppe och Gordon bränner öppet mål, spelare ramlar, sen tvålhandske från keepern och kvitterat.

HV och LHC splittar poängen, bra för oss antar jag.
Ja och Malmö fortsätter att gå kräftgång. Det gäller att plocka de poäng vi kan av Malmö för de kommer inte vara med att konkurrera om några slutspelsplatser direkt.

Vår formkurva i December brukar annars vara bajs (sett till bakomliggande statistik) och nu är i princip alla Decembermatcher jätteviktiga för hur det kommer se ut i mitten av tabellen (apropå att forumet kommer gå lös). Man vet ju vart det lutar och hur det isf kommer låta härinne. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Ingen Högström,Haga eller Dick imorgon. Man undrar hur det står till med Dick egentligen. Först skulle han ha kunnat spela matchen igår som blev framskjuten. Men nu e det inte ens säkert att han lirar nästa vecka. Matchen imorgon kommer bli en katastrof känner jag på mig. Frölunda förlora väll senast mot Brynäs med 7-1 o dom lär vara vansinnigt på hugget. Och helt friskt lag. Usch fy fan.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

tycker inte frölunda är lika vassa som förra året (åren). Därmed inte sagt att dom är dåliga på nått sätt men tycker dom saknar Lasch väldigt mycket och det kuggar inte inte på samma sätt som förut. förra årets uppsättning hade aldrig vikt ner sig som mot brynäs. Säkerligen kommer dom revanschsugna men tycker inte vi ska se oss besegrade på förhand. Dags att skrämma bort Bortaplansspöket!:)
kaminor

Inlägg av kaminor »

gaspo skrev:Ingen Högström,Haga eller Dick imorgon. Man undrar hur det står till med Dick egentligen. Först skulle han ha kunnat spela matchen igår som blev framskjuten. Men nu e det inte ens säkert att han lirar nästa vecka. Matchen imorgon kommer bli en katastrof känner jag på mig. Frölunda förlora väll senast mot Brynäs med 7-1 o dom lär vara vansinnigt på hugget. Och helt friskt lag. Usch fy fan.
Mursak har covid, så honom slipper vi. Men låter inte som att matchen i sig ska vara i fara.
https://www.expressen.se/gt/sport/hocke ... sig-risig/

Sundström och Nässén skadade och Grönlund avstängd. Så "helt friskt lag" har de ju inte. Men är så klart stora favoriter ändå.
mb81

Inlägg av mb81 »

m0ng00se skrev:tycker inte frölunda är lika vassa som förra året (åren). Därmed inte sagt att dom är dåliga på nått sätt men tycker dom saknar Lasch väldigt mycket och det kuggar inte inte på samma sätt som förut. förra årets uppsättning hade aldrig vikt ner sig som mot brynäs. Säkerligen kommer dom revanschsugna men tycker inte vi ska se oss besegrade på förhand. Dags att skrämma bort Bortaplansspöket!:)
Förra årets Frölunda som kom efter oss och utanför topp-6?
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

precis dom
mb81

Inlägg av mb81 »

m0ng00se skrev:precis dom
Själv tycker jag Frölunda är bättre komponerat denna säsong. Backbesättningen är mycket finare och bra bredd och spets på forwardssidan.

En sådan förlust som Frölunda åkte på mot Brynäs händer lite då och då för alla lag(även de bästa). Minns deras 6-1 förlust mot oss i Scandinavium. Sen vann de ändå guld några månader senare.
Skriv svar