Man kan inte förneka det faktum att han var inne på flest bakåt i 5-5 under grundserien.
Och Chad Billins och Ryan Gunderson var inne på flest i sina lag.
Dom bästa backarna som spelar mest är inne på flest mål, oftast i båda riktningarna. Det är inget nytt och inget att dra större slutsatser av.
Fritt val. Du kan ju lika gärna bencha mot Virtanen än Gunderson.
Hur ser det ut?
Förstår inte riktigt frågan. Men Virtanen och Wikstrand är backarna som varit inne på flest bakåt i FBK. Givetvis för att det är deras två bästa backar.
TheForsa skrev:Jockes prio bör vara att förlänga med:
1. Basse 3 år.
2. Dick Axelsson 1 år.
3. Urbom 1-2 år.
Svårt det där med Basse. Han spelar väldigt billigt även nästa år. För att säkra upp honom under en längre tid kostar det en hel del. Men då riskerar vi att förlora honom efter nästa säsong.
Så ser nog helst en förlängning redan nu även fast det kostar en del om vi kan säkra upp honom under 2-3 år.
TheForsa skrev:Jockes prio bör vara att förlänga med:
1. Basse 3 år.
2. Dick Axelsson 1 år.
3. Urbom 1-2 år.
Svårt det där med Basse. Han spelar väldigt billigt även nästa år. För att säkra upp honom under en längre tid kostar det en hel del. Men då riskerar vi att förlora honom efter nästa säsong.
Så ser nog helst en förlängning redan nu även fast det kostar en del om vi kan säkra upp honom under 2-3 år.
absolut, det misstaget gjorde vi ju med linus j, han skulle vi förlängt/höjt lönen när han hade ett år kvar, nu gick det som det gick.
Robban1 skrev:Att bara få vara i final lär locka många bra spelare till oss till nästa säsong, så vi kan fortsätta hålla hög standard.
Frågan är ju bara
Dicken, blir han kvar? Förhoppningsvis
Strandberg, redo att vara 2a center full ut?
Jag kan nånstans se det rimliga i att han lägger av vid ett guld, avsluta på topp liksom men det är ju ändå fullt logiskt att fortsätta när han visar på vilken nivå han faktiskt besitter. Nu när gnaget dessutom ligger kvar och harvar så känns det väl som det blir DIF eller inget alls.
OM ryktet om Peppe till Leksand stämmer blir man ju sjukt besviken på honom. Kan ju inte tro annant än att vi varit där och erbjudit med tanke på tappen vi lär få. Hade behövt honom.
EspenK skrev:OM ryktet om Peppe till Leksand stämmer blir man ju sjukt besviken på honom. Kan ju inte tro annant än att vi varit där och erbjudit med tanke på tappen vi lär få. Hade behövt honom.
jsson skrev:Kan inte i min vildaste fantasi se att Peppe sticker till Leksand. Speciellt med tanke på hur intervjun lät på Cmore. Men man vet ju aldrig. Tvi vale.
Det är väl inte ens något rykte, utan kort och gott Tjomme som nämner spelare han gärna skulle vilja värva? Jag tror att han helt enkelt vill driva upp hockeytempen ytterligare genom att visa att man vill spänna musklerna. Hade de legat i konkreta kontraktsförhandlingar med Peppe och Zackrisson vore det dumt att gå ut offentligt på det viset, eftersom det bara stärker spelarnas förhandlingsläge.
Sen är det kanske inte helt klokt att bygga upp förhoppningar det saknas fog för heller. Märkligt uttalande alldeles oavsett, det hade varit en annan sak om det vore spelare med ett tidigare förflutet i klubben och där fans går och väntar på att få en statusuppdatering.
jsson skrev:Kan inte i min vildaste fantasi se att Peppe sticker till Leksand. Speciellt med tanke på hur intervjun lät på Cmore. Men man vet ju aldrig. Tvi vale.
Jag kan dock lova att #79 kommer att vara på Hovet nästa säsong.
Kollade på Luleå-live idag. Då pratar de om spelarbudget och Luleå ligger på den nedre halvan. Då nämner Skuggan att de och vi är lagen som får ut mest i förhållande till budget. 11,30 in.
mb81 skrev:Kollade på Luleå-live idag. Då pratar de om spelarbudget och Luleå ligger på den nedre halvan. Då nämner Skuggan att de och vi är lagen som får ut mest i förhållande till budget. 11,30 in.
Jag tror Jocke står väldigt högt i kurs hos de flesta sportchefer i landet. De som har mer fakta att gå på gällande spelarbudgetar för alla lag osv.
Alltid kul att få positiv kritik av motståndare, då har man oftast gjort något bra.
Hyll till Skuggan som vågar säga något positivt om DIF i en landsände som "hatar" DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm