SM-Slutspelet 2018
Re: SM-Slutspelet 2018
Tror det är dags att göra lite byten för att få en mental omstart. Skulle plocka in Strandberg och låta Vejdemo spela vinge. Då blir vi av med Henke också. Den kedjan har inte varit tillräckligt bra. Kanske även läge att byta plats på Possler och Fjällby igen. I varje fall i vissa byten. Sedan målvaktsbyte. Adam är en bättre målvakt, men inte just nu.
Finns det några som helst chanser att vi kommer vända detta?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
It ain't over till the fat lady singsDIFtomppa skrev:Finns det några som helst chanser att vi kommer vända detta?
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Just nu: 70-30 i favör till SAIK att ta hem matchserien.
Vinner vi Game 3 så minskar det till ca 60-40.
Tar vi även Game 4 svänger pendeln över till vår favör och landar på ca 45-55.
Frågor på det? Uträkning gjord av boten Anna.
Vinner vi Game 3 så minskar det till ca 60-40.
Tar vi även Game 4 svänger pendeln över till vår favör och landar på ca 45-55.
Frågor på det? Uträkning gjord av boten Anna.
Där har du det, så får det bli, vi bestämmer så.Hepsnastian skrev:Hoppas lite på Balboa effekten. Tar stryk i några ronder för att sen komma tillbaka och vinna allt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis, nu behövs det 100 % i varje byte och varje närkamp. Tyckte inte att jag såg det igår (vissa undantag), dessutom så har juniskedjan stora problem i egen zon, de räcker helt enkelt inte till där mot ett fysiskt pressande lag... Och för guds skull in med Brodin nu!Buford skrev:Det som oroar mig är väl inte att det står 0-2 I matcher, det går att vända, utan hur laget spelar just nu! Tendensen talar inte för att vi "vänder på skutan". Hoppas jag har fel och grabbarna bevisar det!
Skickat från min F8331 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Brodin kommer inte få spela, Robban måste ha något emot honom.
Såg även på FB livesändningen från träningen att någon random junismålvakt var på träningen, betyder väl att Jocke inte är 100% och Adam står..
Såg även på FB livesändningen från träningen att någon random junismålvakt var på träningen, betyder väl att Jocke inte är 100% och Adam står..
-
Benjamin L. Willard
Klart som fan Robban inte har något personligt emot Brodin, det är inte Boork som står i båset. Robban och Co tar självklart ut det lag dom tycker är bäst, dom studerar det här laget betydligt närmare än oss. Om Brodin fortsätter som han gör tror i alla fall jag att han kommer få mer speltid på Posslers bekostnad.DIFtomppa skrev:Brodin kommer inte få spela, Robban måste ha något emot honom.
Det ska inte vara på posslers bekostnad, possler har ju iaf lite skills, dumt att ta bort lite av den skills vi har.Benjamin L. Willard skrev:Klart som fan Robban inte har något personligt emot Brodin, det är inte Boork som står i båset. Robban och Co tar självklart ut det lag dom tycker är bäst, dom studerar det här laget betydligt närmare än oss. Om Brodin fortsätter som han gör tror i alla fall jag att han kommer få mer speltid på Posslers bekostnad.DIFtomppa skrev:Brodin kommer inte få spela, Robban måste ha något emot honom.
-
Benjamin L. Willard
Nja jag tror Possler ligger i farozonen nu. Tycker han är den forward som presterat sämst av alla just nu. Skulle inte klaga om Brodin får ta Hanks plats bara för att få in forward med högre högsta nivå tillsammans med Bergfors. Men hank lyckas jobba till sig mycket skott på mål så tror Robban kommer behålla honom där nu.#10 skrev:Det ska inte vara på posslers bekostnad, possler har ju iaf lite skills, dumt att ta bort lite av den skills vi har.Benjamin L. Willard skrev:Klart som fan Robban inte har något personligt emot Brodin, det är inte Boork som står i båset. Robban och Co tar självklart ut det lag dom tycker är bäst, dom studerar det här laget betydligt närmare än oss. Om Brodin fortsätter som han gör tror i alla fall jag att han kommer få mer speltid på Posslers bekostnad.DIFtomppa skrev:Brodin kommer inte få spela, Robban måste ha något emot honom.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nu blev jag plötsligt jäkligt nervös inför imorgon. Kommer inte att sova bra inatt.
Avskaffa tre mot tre.
Väck laget!
Så här vill jag att femmorna ser ut imorgon.
Lundh Ljungh Fjällby
Bergfors Davidsson Davidsson
Ridderwall Johansson Ahlen
Brodin Vejdemo Possler
Hank 13:e...
Alternativt köra Possler med Davidssons och Bergfors med Brodin och Vejde. Verkställ!
Hur som helst. Allt eller inget morgon.
Så här vill jag att femmorna ser ut imorgon.
Lundh Ljungh Fjällby
Bergfors Davidsson Davidsson
Ridderwall Johansson Ahlen
Brodin Vejdemo Possler
Hank 13:e...
Alternativt köra Possler med Davidssons och Bergfors med Brodin och Vejde. Verkställ!
Hur som helst. Allt eller inget morgon.
Kikar lite på den andra semifinalen. Domarna ger fördelar till Växjö hela tiden. Lite som Barcelona och Real. De förväntas vinna. Håller stenhårt på MIF i den serien. Sånt köpelag SKA inte få vinna.
Blir skön resa för växjö...
Ytterligare en fördel för dem.
Kanske även för saik.
Matchserierna påminner om varandra. Ett lag som går för det stenhårt. Ett lag som litar på sitt försvarsspel. Ställer upp styrspelet perfekt och boxar ut motståndarna. Går sedan stenhårt vid misstag och får mål. Växjö är ett bättre lag jämns över än vad saik är men annars ser man hur viktigt det är att lösa motståndarnas presspel. Där har saik lyckats bättre de sista två perioderna i de två första matcherna.
Ytterligare en fördel för dem.
Kanske även för saik.
Matchserierna påminner om varandra. Ett lag som går för det stenhårt. Ett lag som litar på sitt försvarsspel. Ställer upp styrspelet perfekt och boxar ut motståndarna. Går sedan stenhårt vid misstag och får mål. Växjö är ett bättre lag jämns över än vad saik är men annars ser man hur viktigt det är att lösa motståndarnas presspel. Där har saik lyckats bättre de sista två perioderna i de två första matcherna.
rikkard skrev:Tror det är dags att göra lite byten för att få en mental omstart. Skulle plocka in Strandberg och låta Vejdemo spela vinge. Då blir vi av med Henke också. Den kedjan har inte varit tillräckligt bra. Kanske även läge att byta plats på Possler och Fjällby igen. I varje fall i vissa byten. Sedan målvaktsbyte. Adam är en bättre målvakt, men inte just nu.
Gillar idén med Strandberg men det skulle nog vara på Brodins bekostnad i så fall. Hank GÅR inte att peta. Hans arbetsinsats är grym men hans målskytte är obefintligt just nu. gäller hela den kedjan iofs.