Säsongen 17/18
Re: Säsongen 17/18
Tyvärr så kommer vi att sjunka rejält. Om inte Jocke värvar TOPP kvalite nu när Ante är borta
Kommer aldrig hända dockBIX skrev:Tyvärr så kommer vi att sjunka rejält. Om inte Jocke värvar TOPP kvalite nu när Ante är borta

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Passningar helt fel adress gång på gång,fruktansvärt lamt försvarspel,inga framför motståndarnas kasse. Uppspelen har motståndarna läst sönder. Nä detta är riktigt,riktigt tråkigt att se. Svacka? Nä nu är det fan spel på liv eller död när det gäller att försöka komma till slutspel!
Sedan för helvete agera NU Jocke! Engqvist kommer tyvärr inte komma tillbaka. Ta in spelare som Haga är ett jävla hån mot oss supportrar.
Sedan för helvete agera NU Jocke! Engqvist kommer tyvärr inte komma tillbaka. Ta in spelare som Haga är ett jävla hån mot oss supportrar.
Närmaste jagande lag nedanför strecket är alltså Skellefteå och Linköping, med bara fyra poäng till godo. Att säsongen skulle förstöras på annandag jul mot Mora är bara för tragiskt. Förhoppningsvis kan vi rädda upp det här, utan att pantsätta nästa säsong på kuppen, med en lyckad värvning som hjälper oss till & förbi kvartsfinalerna.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi pratar om en mångårig satsning på ett sätt att spela hockey som ska genomsyra hela organisationen och alla åldrar och som ska sätta oss högst upp i näringskedjan igen. Aktieemissioner och allt möjligt.
Och allt rasar på grund av en armbåge och ett hjärnskakningsåterfall? Fanns det ingen plan B? Att Ante var skör visste väl alla?
Och allt rasar på grund av en armbåge och ett hjärnskakningsåterfall? Fanns det ingen plan B? Att Ante var skör visste väl alla?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag får ont i magen när jag tittar på vilka matcher vi har framför oss nu i Januari. SNÄLLA HJÄLP.
FBK
HV71
Brynäs x2
Växjö
Frölunda x2
FBK
HV71
Brynäs x2
Växjö
Frölunda x2
Avskaffa tre mot tre.
Det ser inget vidare ut faktiskt...Mattias_87 skrev:Jag får ont i magen när jag tittar på vilka matcher vi har framför oss nu i Januari. SNÄLLA HJÄLP.
FBK
HV71
Brynäs x2
Växjö
Frölunda x2
9 poäng ner till plats 10.
Känns bara som en tidsfråga med tanke på hur det här laget ser ut utan Ante.
Ja fy fan! Behövs en ersättare till Ante NU!Vikas skrev:9 poäng ner till plats 10.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Absolut. Även om Ante inte går att ersätta rakt av så kan vi täcka luckan på ett så bra sätt vi kan.gaspo skrev:Ja fy fan! Behövs en ersättare till Ante NU!Vikas skrev:9 poäng ner till plats 10.
Om vi inte ger upp denna säsong och spar kapital till nästa säsong?
Jag skrev tidigare att vi kan glömma slutspelsframgångar utan Ante och det det ser till och med ut att bli än värre än så. Kanske blir det play-inn istället. Suck.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Detta undrar jag också över, asså Ante är bland de bästa i SHL men asså alla producerade ju fram till att han blev skadad och då helt plötsligt så ja. Sist han blev skadad gick det ändå helt okej de 4-5 matcherna, nu verkar spelet ha raserat totalt. Har de börjat gått in i hemlig hårdträning eller vad är frågan om?minalman skrev:Vi pratar om en mångårig satsning på ett sätt att spela hockey som ska genomsyra hela organisationen och alla åldrar och som ska sätta oss högst upp i näringskedjan igen. Aktieemissioner och allt möjligt.
-
Detta undrar jag också över, asså Ante är bland de bästa i SHL men asså alla producerade ju fram till att han blev skadad och då helt plötsligt så ja. Sist han blev skadad gick det ändå helt okej de 4-5 matcherna, nu verkar spelet ha raserat totalt. Har de börjat gått in i hemlig hårdträning eller vad är frågan om?minalman skrev:Vi pratar om en mångårig satsning på ett sätt att spela hockey som ska genomsyra hela organisationen och alla åldrar och som ska sätta oss högst upp i näringskedjan igen. Aktieemissioner och allt möjligt.
Den mångåriga satsningen säger ju inte att vi skall ta SM-guld redan i år. Rom byggdes inte på en dag och alla lag hamnar i svackor. Speciellt med så stenhårda träningsupplägg. Vi ligger fortfarande tvåa och med färre spelade än de flesta som jagar.minalman skrev:Vi pratar om en mångårig satsning på ett sätt att spela hockey som ska genomsyra hela organisationen och alla åldrar och som ska sätta oss högst upp i näringskedjan igen. Aktieemissioner och allt möjligt.
Fjällby Davidsson tillbaka efter JVM är två fler spelare än vad vi haft sen skitperioden började. Bara sitta still i båten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Precis. Vi är på rätt väg i både spel, ekonomi och trupp. Dessutom bra juniorlag där vi kommer kunna lyfta upp bra spelare de närmaste åren också.Praetori skrev:Den mångåriga satsningen säger ju inte att vi skall ta SM-guld redan i år. Rom byggdes inte på en dag och alla lag hamnar i svackor. Speciellt med så stenhårda träningsupplägg. Vi ligger fortfarande tvåa och med färre spelade än de flesta som jagar.minalman skrev:Vi pratar om en mångårig satsning på ett sätt att spela hockey som ska genomsyra hela organisationen och alla åldrar och som ska sätta oss högst upp i näringskedjan igen. Aktieemissioner och allt möjligt.
Fjällby Davidsson tillbaka efter JVM är två fler spelare än vad vi haft sen skitperioden började. Bara sitta still i båten.
Detta är den första riktiga svackan denna säsong. Och då har vi ändå bättre corsi i de flesta matcherna vi förlorat. Vi är spelförande men har svårt att göra mål samtidigt som målvakterna inte spikat igen som tidigare under säsongen.
Poängen borde komma om vi fortsätter så här och utgångsläget är trots allt väldigt bra för resten av säsongen. Men det blir sjukt tajt.
Jag skulle ändå gärna se att man spetsar med en riktigt skicklig offensiv spelare för toppkedjorna rätt snart. För att verkligen kunna utmana om guldet i år. För jag tror verkligen vi kan det! Sen får man hoppas att Ante kommer tillbaka om några veckor men jag tror inte på det. Cehlin är tex inte tillbaka än(allt är individuellt såklart).
- minalman
Jag tror du har rätt.Praetori skrev:Den mångåriga satsningen säger ju inte att vi skall ta SM-guld redan i år. Rom byggdes inte på en dag och alla lag hamnar i svackor. Speciellt med så stenhårda träningsupplägg. Vi ligger fortfarande tvåa och med färre spelade än de flesta som jagar.minalman skrev:Vi pratar om en mångårig satsning på ett sätt att spela hockey som ska genomsyra hela organisationen och alla åldrar och som ska sätta oss högst upp i näringskedjan igen. Aktieemissioner och allt möjligt.
Jag hörde Journey’s Don’t Stop Believin’ på P4 i bilen idag och nu kan jag inte få den ur huvudet. Det är så mycket som sitter i den låten. Hur många hundra gånger har den inte gått som intro inför periodstart på Hovet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)