Verkligen. Stort. Leksands fans har ingen skam i kroppen, dom kan vi nog inte räkna med.ciirree skrev:Nu har även LuleåFans ordförande ställt sig bakom oss på Twitter och Lumberjacks (Modo). Wolfpack sedan tidigare! All heder till er!!
SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Helber verkar för övrigt inte gilla allas våran Jim Morrison. Twitterkrig!
- Jim Morrison
Han började åtminstone följa mig...Vikas skrev:Helber verkar för övrigt inte gilla allas våran Jim Morrison. Twitterkrig!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skickat och skrivit under på listan.
Vad heter du på twitter Morrison?

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- Jim Morrison
https://twitter.com/jimmorrison1891Challen skrev:Skickat och skrivit under på listan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vilka ska man följa under detta "krig" på Twitter? Hoppas folk inte blir tysta, vi måste fortsätta göra rösten hörd!
2014-04-07, vad hände?
På svenskafans.com är det bara på Leksands forum stölden diskuteras.pulverapa skrev:
Verkligen. Stort. Leksands fans har ingen skam i kroppen, dom kan vi nog inte räkna med.
Samtliga är negativa till att DIF får stå för hela notan.
Ni som har konto där, in och spamma forumen med länken till namninsamlingen, Robert Petterssons inlägg på Hockeysverige.se och annat vettigt som skrivits.
En artikel från DIF redaktionen vore också på sin plats.
Senast redigerad av Honken den 2014-05-08 16:01:28, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Re: Sv: SHL 2014-15
Fortsätt ifrågasätta. Många röster = bra!Jepe skrev:Vilka ska man följa under detta "krig" på Twitter? Hoppas folk inte blir tysta, vi måste fortsätta göra rösten hörd!
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Sv: SHL 2014-15
Joel Lillbroända ligger på bra på Twitter! @JoeLillsJepe skrev:Vilka ska man följa under detta "krig" på Twitter? Hoppas folk inte blir tysta, vi måste fortsätta göra rösten hörd!
Jag får lite Vi mot världen-känsla över det här... Vi växer av detta.
Verkar vara två typer av motståndare SHL har. Dels de som tycker att de gjort fel att Dif ska betala hela fallskärmen och så har vi de som tycker att det är orättvist att Aik får fallskärm över huvud taget. Vi som varit där begriper nog att fallskärmen är en bra idé. Om det är en rimlig summa har jag ingen som helst aning om.
Fallskärmen är rätt, men den ska vara i SHLs kontroll kan jag tycka. Aik ska genom kontraktsavtal kunna påvisa för SHL exakt vilka kostnader man har för att avskeda personal och anpassa verksamheten till allsvenskt spel. Sen ska SHL ge den summan öronmärkta för just detta ändamål. Så som det är nu, så förstår jag att övriga allsvenska klubbar reagerar. För vem som helst förstår ju att aik hockey kommer att köra sin ekonomi i botten och spendera varenda slant dom har på spelartruppen. Det är vinna eller försvinna. Går dom inte upp direkt är dom färdiga inom svensk hockey.mforce skrev:Verkar vara två typer av motståndare SHL har. Dels de som tycker att de gjort fel att Dif ska betala hela fallskärmen och så har vi de som tycker att det är orättvist att Aik får fallskärm över huvud taget. Vi som varit där begriper nog att fallskärmen är en bra idé. Om det är en rimlig summa har jag ingen som helst aning om.
Mina tankar har gått i exakt samma banor.Salas skrev:Fallskärmen är rätt, men den ska vara i SHLs kontroll kan jag tycka. Aik ska genom kontraktsavtal kunna påvisa för SHL exakt vilka kostnader man har för att avskeda personal och anpassa verksamheten till allsvenskt spel. Sen ska SHL ge den summan öronmärkta för just detta ändamål. Så som det är nu, så förstår jag att övriga allsvenska klubbar reagerar. För vem som helst förstår ju att aik hockey kommer att köra sin ekonomi i botten och spendera varenda slant dom har på spelartruppen. Det är vinna eller försvinna. Går dom inte upp direkt är dom färdiga inom svensk hockey.mforce skrev:Verkar vara två typer av motståndare SHL har. Dels de som tycker att de gjort fel att Dif ska betala hela fallskärmen och så har vi de som tycker att det är orättvist att Aik får fallskärm över huvud taget. Vi som varit där begriper nog att fallskärmen är en bra idé. Om det är en rimlig summa har jag ingen som helst aning om.
Ett storstadslag som åker ut har garanterat högre omkostnader för att minska sin kostym.
Ett lag som t.ex. Rögle har garanterat lägre lokalkostnader än ett storstadslag.
Hyran kanske t.om är så billig att de inte behöver minska sin kontorsyta.
Laget som trillar ner ska självklart specificera sina kostnader och får därefter den summan upp till ett maxbelopp.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
"Fallskärmen alltså... ska inte nykomlingarna börja med 10 minuspoäng i tabellen också? Vilket skämt. 7miljoner är inte lite pengar."
- Taget från Leksands forum
- Taget från Leksands forum
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag hoppas alla som ogillar konkurrensorättvisan som gnaget gynnats av också vänder sig till Konkurrensverket.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)