Kvalserien: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
- Jim Morrison
Re: Aik - Djurgårdens IF 17/3 2014
Förresten en väldigt befogad utskällning av Emil Lundberg från Jocke Eriksson. Om han ska ha en tröja i vår andrakedja som ny lirare måste han visa mycket mer vilja och släppa nervositeten. Han förlorade hur många viktiga man-man situationer som helst i den tredje perioden och uppträder man så funkar det icke.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Äh viktigt att inte deppa nu. 9 matcher kvar.
Japp, och det kan jag garantera att Säcken, och spelarna, redan har insett inför nästa match:)Lidingö DIF skrev:Tack. Hade ett rent skräckslaget hopp ända fram till sista, men vi gör inte mål på helt öppna chanser. Fan, vad orättvist. Skit, vad deprimerad jag blev.Buford skrev:Lidingö, jag tror detta stärker oss i slutändan. Nu vet alla lag att vi inte är oövervinnliga och spelarna inte ska tro att allt rullar som på räls. Kan vara till vår fördel!
Såklart förbannat surt att torska mot gnaget, men när vi summerar KS så kanske det här var en "nödvändig" förlust ändå.
Nu måste laget studsa upp direkt och hoppa på vinnarspåret direkt igen.
Tuffaste matchen är avklarad, nu vinner vi resten!
Nu måste laget studsa upp direkt och hoppa på vinnarspåret direkt igen.
Tuffaste matchen är avklarad, nu vinner vi resten!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tungt, mycket tungt, så lite som skiljer vinst från förlust, en dålig rensning i egen zon upp till back som gör 1-1, sedan en lite dum utvisning i offensiv zon och 1-2, nä vi hade dem i säcken men kunde inte knyta till, tråkigt är bara förnamnet.
Håller faktiskt inte med alls. Var mycket jämnare än jag trodde och rätt små marginaler. Tror Örebro tar nästan full poäng, men Gnaget lär få problem mot både Västerås och Malmö. Nästa match känns därför mycket viktigare än idag.Jim Morrison skrev:Jag vet inte. Kalla mig gnällig, men väldigt mycket dog för mig ikväll. En chans att sätta prägel på kvalserien och inleda positivt med att vinna mot våra absolut värsta rivaler. Allt som har sett så bra ut bara föll ihop i match #1. Luften gick ur mig ordentligt ikväll. Förlåt, men så är det. Glädjen sipprar ut.
Som sagt vinner vi resten är vi i SHL. Vi har allt i egna händer!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej, inte det minsta4.9.5 skrev:JAG SKÄMS GÖR NI
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- Jim Morrison
Någonting dör i mig varje gång vi förlorar mot gnaget. Det ska självfallet tilläggas.Malto skrev:Håller faktiskt inte med alls. Var mycket jämnare än jag trodde och rätt små marginaler. Tror Örebro tar nästan full poäng, men Gnaget lär få problem mot både Västerås och Malmö. Nästa match känns därför mycket viktigare än idag.Jim Morrison skrev:Jag vet inte. Kalla mig gnällig, men väldigt mycket dog för mig ikväll. En chans att sätta prägel på kvalserien och inleda positivt med att vinna mot våra absolut värsta rivaler. Allt som har sett så bra ut bara föll ihop i match #1. Luften gick ur mig ordentligt ikväll. Förlåt, men så är det. Glädjen sipprar ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Många här inne på forumet är inne på samma sak som jag: Vi bränner chanser!
Frågan är bara vem som ska sätta dit dem, för det är inte Hank-Honken-Ahlen's jobb. Jakobs, Sörensen, Saviano, Johner, vakna!
Men, som ni säger. Svår match idag och förlust med endast 1 mål. Nya tag på Onsdag!
Frågan är bara vem som ska sätta dit dem, för det är inte Hank-Honken-Ahlen's jobb. Jakobs, Sörensen, Saviano, Johner, vakna!
Men, som ni säger. Svår match idag och förlust med endast 1 mål. Nya tag på Onsdag!
Senast redigerad av ciirree den 2014-03-17 21:38:53, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
DOCK tror jag att det här var så otroligt skönt för gnihet. Skulle inte förvåna mig om allting bara släppte för dom nu.
Rätt. Med ok menade jag bra. Larsson kändes bara lite tryggare.agne skrev:Adam var grym ikväll, knappast hans fel. Dags att göra mål på chanserna.Malto skrev:Larsson är lite bättre i mål också, även om Adam var ok.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Ärligt talat så är jag mer nervös över hur "incidenten" påverkar Hank själv, än aiks mål i pp. Vi har inte råd att förlora den rätta inställningen i vår i särklass bästa formation. Viktigt att peppa Hank nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Tappert genomför match, ser det ut så här resten av KS så är jag iaf stolt.
DIF gör precis allt man förmår, i alla byten!
Men samtidigt är det bara inse faktumet att DIF saknar några verktyg i lådan på denna nivå.
Ett 2-0 mål hade ändrat allt, det fanns lägen dessutom
Hoppas inte, men jag är rädd för en reaktion redan mot MIF.
Detta var en totaaaaaaal energitömning, både mentalt och fysiskt, det sätter sina spår.
Framförallt när vi bara fick en nolla som tack
Nån kan väl bara råka dra in ett slagskott i båset på Franzéns fula flin nästa match.
Han ser verkligen ut som en sliskig Radhus-Casanova
DIF gör precis allt man förmår, i alla byten!
Men samtidigt är det bara inse faktumet att DIF saknar några verktyg i lådan på denna nivå.
Ett 2-0 mål hade ändrat allt, det fanns lägen dessutom
Hoppas inte, men jag är rädd för en reaktion redan mot MIF.
Detta var en totaaaaaaal energitömning, både mentalt och fysiskt, det sätter sina spår.
Framförallt när vi bara fick en nolla som tack
Nån kan väl bara råka dra in ett slagskott i båset på Franzéns fula flin nästa match.
Han ser verkligen ut som en sliskig Radhus-Casanova
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Han ska ju ha första helt klart! Men spela ju riktigt bra annars så svårt att klandra honom!Malto skrev:Rätt. Med ok menade jag bra. Larsson kändes bara lite tryggare.agne skrev:Adam var grym ikväll, knappast hans fel. Dags att göra mål på chanserna.Malto skrev:Larsson är lite bättre i mål också, även om Adam var ok.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk