Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Túrin Turambar
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Túrin Turambar »

Risken är att vi inte har råd med så mycket med den nya regeln som ger AIK 7 av våra miljoner. Wennerholm höftade att det skulle räcka till en bra förstafemma, men inte mer. Han är väl inte världens mest pålitliga, men jag har ingen koll på vad spelare brukar kosta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Zaar kan vi glömma direkt tror jag. Han drar nog över.
Eftersom budgeten är så liten så kommer nog Challe noga överväga alla i denna truppens prestationer över säsongen. Tror stenhårt på att både Honken och Hank får erbjudande.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Enligt Sportbladet var Nisse överens med Örebro om Djurgården inte gick upp, men att affären nu troligen har gått i stöpet.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Ser inte riktigt logiken i att folk ropar efter Ollas-Mattson, skulle han hålla för SHL-spel nästa år så skulle han definitivt hålla Allsvensk klass iår, men tydligen inte..

För övrigt tror jag att både Palmebjörk och Deilert kommer skriva på för oss, två väldigt spännande namn som vi kan få förhållandevis billigt.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Debacle skrev:Ser inte riktigt logiken i att folk ropar efter Ollas-Mattson, skulle han hålla för SHL-spel nästa år så skulle han definitivt hålla Allsvensk klass iår, men tydligen inte..

För övrigt tror jag att både Palmebjörk och Deilert kommer skriva på för oss, två väldigt spännande namn som vi kan få förhållandevis billigt.
Deilert har väl gjort det ganska bra k Karlskoga va?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

XantE skrev:
Debacle skrev:Ser inte riktigt logiken i att folk ropar efter Ollas-Mattson, skulle han hålla för SHL-spel nästa år så skulle han definitivt hålla Allsvensk klass iår, men tydligen inte..

Nej usch.. Vi har bättre spelare i laget redan nu. Alla spelare vi tar in utifrån nu borde vara spelare som bevisat något på SHL nivå eller bättre.
Expert.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... jurgarden/

Fernholm.

Måste anses som en välkommen förstärkning. Trots det förflutna. Skulle troligtvis bidra oerhört med sin rutin och han VILL verkligen spela i Djurgården. Bra ålder och landslagsback.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

SirDIFalot skrev:
XantE skrev:

Nej usch.. Vi har bättre spelare i laget redan nu. Alla spelare vi tar in utifrån nu borde vara spelare som bevisat något på SHL nivå eller bättre.
Finns de några intressanta nordamerikaner som vi kan tänkas plocka in från HAS lr SHL då?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Fernholm är välkommen för mig!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Harold Camping skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... jurgarden/

Fernholm.

Måste anses som en välkommen förstärkning. Trots det förflutna. Skulle troligtvis bidra oerhört med sin rutin och han VILL verkligen spela i Djurgården. Bra ålder och landslagsback.
Det är dags för försoning. Han lämnade på ett dåligt sätt. Nu vill han komma tillbaka på ett bra sätt. +/- = 0? Vi borde låta Fernholm få chansen att spela oss starka i SHL. Han har enligt mitt tycke rätten till en andra chans.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Broc Little kanske vill tillbaka till Stockholm? Eller är han helt klar för LHC?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har inget emot honom pga LHC-övergången. Det tycker jag var överdrivet från fansen sida.

Däremot tycker jag inte Fernholm är så jävla duktig direkt. Framför allt inte senaste åren.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Har inget emot honom pga LHC-övergången. Det tycker jag var överdrivet från fansen sida.

Däremot tycker jag inte Fernholm är så jävla duktig direkt. Framför allt inte senaste åren.
Jag har pendlat i mitt tycke av honom som spelare. Vet inte var jag står riktigt. Stundtals tycker jag att han har visat ett stort lugn och en stabilitet i egen zon med tendenser att även kunna leverera offensivt. Hans förstatid i HV71 när han gick dit förra säsongen var riktigt bra. Tycker att han är ett alternativ om hans roll inte ses som alltför stor.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Glory1 skrev:Broc Little kanske vill tillbaka till Stockholm? Eller är han helt klar för LHC?
Inte enligt EP iaf, är han så jävla bra då? Visst han gjorde d bra i Gnaget.
mb81

Inlägg av mb81 »

Skulle gärna se någon ahl-värvning likt Kolarik eller Greg Scott. Mycket snack tidigare om att nordamerikanerna är billigare. Fast iofs kan det ju bli som med Hensick med flera. Knepigt att veta vad man får också.
Låst