Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av Praetori »

4.9.5 skrev:förlåt men jag skiter i hur bra laget spelar när vi förlorar, så äckligt jävla svenskt. Jamen bra pojkar vi förlorade men ni spelar bra iaf och kom ihåg att det viktigaste är att ha kul

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Det är drygt halva serien spelad. Med andra ord minst 72p kvar att spela om så jag vågar hävda att vi inte behöver tappa huvudet bara för att vi gör 10 katastrofala minuter mot Malmö.

DIF gör en bra match i 45min av 60 och sen får Malmö studsarna med sig och islossningen är total samtidigt som orutinen gör sig påmind och det egna spelet blir haltande. SHIT happens men det händer fan inte ofta på detta sättet (titta på statistiken om du inte tror mig). Hockey när den är som värst, eller bäst (om du minns DIF BIK 6-1).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 10/12 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:Kan du stå upp mot Lusth eller Tony? Han snackar ju skit om dina spelare mitt framför dig?!
Lusth är en fullkomlig dåre. Det är den andre i båset också. Blir vi r**k******* på PK också?
Spelar väl ingen roll. Han måste stå upp för Djurgårdens IF i det där läget. Lusth skrattar och hånar våra spelare mitt framför vår huvudtränares ögon. Jag gillar Zabel, men det där var fan under all värdighet.
Håller med. Det där var inte OK.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:Kan du stå upp mot Lusth eller Tony? Han snackar ju skit om dina spelare mitt framför dig?!
Lusth är en fullkomlig dåre. Det är den andre i båset också. Blir vi r**k******* på PK också?
Spelar väl ingen roll. Han måste stå upp för Djurgårdens IF i det där läget. Lusth skrattar och hånar våra spelare mitt framför vår huvudtränares ögon. Jag gillar Zabel, men det där var fan under all värdighet.
Vad sades? Alltså, jag kräks på Lusth och de andra i miff. Vad sa han?
Han skulle ge sin syn på Lofquist-Liffiton händelsen och ger sig ut på en lång harang där han i princip endast karaktärsmördar, som Lillbroända så elegant uttryckte sig, DIF-spelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:
Jag vet inte vad han har gjort för att förtjänta det epitetet, men baserat på intervjuen i dagens match så framstår Tony som den med märkligt beteende. Att stå bakom sitt lag och spelare har i regel en positiv teambildande effekt, vilket Tony inte gjorde för fem öre.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Som en bänkgranne sa senast på Hovet: "Bara inte säsongskorten blir dyrare om vi går upp".
Han behöver inte oroa sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten

Inlägg av Staten »

Praetori skrev:
4.9.5 skrev:förlåt men jag skiter i hur bra laget spelar när vi förlorar, så äckligt jävla svenskt. Jamen bra pojkar vi förlorade men ni spelar bra iaf och kom ihåg att det viktigaste är att ha kul

Det är drygt halva serien spelad. Med andra ord minst 72p kvar att spela om så jag vågar hävda att vi inte behöver tappa huvudet bara för att vi gör 10 katastrofala minuter mot Malmö.
Har du missat första halvan av säsongen?
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
Samma sak som vanligt. Hävdar att Lofquist lägger sig ner efter att ha fått en handske i ansiktet och inte kan "ta den fight han startar" när han enligt Lusth medvetet petar av hjälmen på Malmö-snubben. Att han åker in och startar ett bråk och sen lägger sig ner och spelar död.

Sen menar han att han går fullt medvetet in i situationen mot andre danskjäveln för att skada honom och att han ska ha matchstraff för det.

För övrigt är högerkroken Lofquist får ta emot på sin höjd en 2+2. Inte en femma, varken enligt Lusth eller Tornberg. (Lusth hävdar direkt efteråt att Li-whatever bara får matchstraff för att det blöder lite.)
25/4-2025
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om det är den pondusen som Zabel visar upp även för spelarna så kan jag börja förstå varför vi faller ihop från darrande knän gång efter annan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Staten skrev:
Praetori skrev:

Har du missat första halvan av säsongen?
Näe jag ser varenda match i princip. Kan jag inte vara där fysiskt så är det via TV/dator och har varit så sedan jag minns inte hur länge. Minst förlorade matcher av alla lag vid halva säsongen. Att vi haft svårt att producera framåt är ingen nyhet men det har knappast varit någon överraskning. Det är inte Fimpen, Mackan och Linkan och året är inte heller 2001. Det är nytt lag med lite erfarenhet. Vi hamnade i AS av en anledning och jag ser hellre att vi går upp om 2år och har en chans i SHL än åker på däng i kvalet och sedan torskar spelare vi ändå inte hade råd med.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

förevigtdjurgården skrev:
Magnutz skrev:
Jim Morrison skrev:
Magnutz skrev:
Samma sak som vanligt. Hävdar att Lofquist lägger sig ner efter att ha fått en handske i ansiktet och inte kan "ta den fight han startar" när han enligt Lusth medvetet petar av hjälmen på Malmö-snubben. Att han åker in och startar ett bråk och sen lägger sig ner och spelar död.

Sen menar han att han går fullt medvetet in i situationen mot andre danskjäveln för att skada honom och att han ska ha matchstraff för det.

För övrigt är högerkroken Lofquist får ta emot på sin höjd en 2+2. Inte en femma, varken enligt Lusth eller Tornberg. (Lusth hävdar direkt efteråt att Li-whatever bara får matchstraff för att det blöder lite.)
Vidrig människa. Han och det andra psykot får visserligen hela laget att go bananas och stå upp. På ett i många fall vidrigt sätt men i HA funkar det ju...

FAN
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Han Lusth är en fet grisbonde från dalarna.

Detta hoppas jag annars var sista gången laget viker sig för denna säsong. Har man gjort det två gånger ska man kunna dra sån lärdom att det inte händer igen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jim Morrison skrev:Christian Eklund ?@Fimpen20 1m

@JoeLills Hardy hade hånat honom, Wiken hade dragit kniv

Fimpen ang Zabel-Lusth...
Haha fan vad skön han är, Fimpen. Och Hardy. Och Wikegård.

Zabel? Not so much...
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2013-12-10 22:31:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:Om det är den pondusen som Zabel visar upp även för spelarna så kan jag börja förstå varför vi faller ihop från darrande knän gång efter annan.
Du hörde väl hur barsk han var i timeouten?
Efter halva "snacket" fick han påpeka "lyssna här grabbar" för att få dem att höra på vad han ville. Lite som en förskolelärare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev: Vidrig människa. Han och det andra psykot får visserligen hela laget att go bananas och stå upp. På ett i många fall vidrigt sätt men i HA funkar det ju...

FAN
Ingen kommentar ang. Zabel? Jag har en gång felaktigt kallat SirDIFalot för Djurgården-apologist, kanske måste jag hitta en ny arvtagare? Med all respekt till dig Magnus.
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

Praetori skrev:Det är drygt halva serien spelad. Med andra ord minst 72p kvar att spela om så jag vågar hävda att vi inte behöver tappa huvudet bara för att vi gör 10 katastrofala minuter mot Malmö.

DIF gör en bra match i 45min av 60 och sen får Malmö studsarna med sig och islossningen är total samtidigt som orutinen gör sig påmind och det egna spelet blir haltande. SHIT happens men det händer fan inte ofta på detta sättet (titta på statistiken om du inte tror mig). Hockey när den är som värst, eller bäst (om du minns DIF BIK 6-1).
Man kan ju se det som nåt positivt att vi spelar bra i 45 minuter. Problemet är ju bara de där resterande 15 minutrarna då vi ger bort matcherna på...
Och det är ju just detta som är skillnaden mellan ett topplag och ett gäng losers. DIF spelar bra i två perioder, men när bonde bestämmer sig för att "nu får det vara nog" så vågar/kan inte våra damer ta fighten. Vi blir överkörda å det grövsta, om och om igen. Aj vad ont det gör, varje gång.

Den resa som DIF gjort de senaste tre åren måste sakna motstycke i svensk idrottshistoria. Snacka om total kollaps på alla fronter; på isen, i båset, i ledningen, på läktaren. Det DIF man vuxit upp med och älskat i alla år är borta. Det som föreningen stått för och representerat existerar inte längre. Kvällens match representerar på ett bra sätt allt detta.
Skriv svar