Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
Re: Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
tack för två pinnar.
Hade varit nöjd med 1 på förhand och överlycklig med två sett till matchbilden.
Dock Zabel; SLUTA särbehandla Bremberg.
Killen är iskallare än en isglass. Hur kan man då låta han få ta en straff? Borde varit Åberg eller Otto på den straffen...
Hade varit nöjd med 1 på förhand och överlycklig med två sett till matchbilden.
Dock Zabel; SLUTA särbehandla Bremberg.
Killen är iskallare än en isglass. Hur kan man då låta han få ta en straff? Borde varit Åberg eller Otto på den straffen...
Fy faaaaaaaaaan vad skönt! Så jävla orättvist men det skiter jag i.
Ypperligt läge inför morgondagen. Vinst och vi har skapat hos själv ett hyggligt försprång, som kan utökas på fredag.
Slarvigt spel idag. Presterade på topp sista tio i andra perioden. Mycket bra slutförd. Skitdålig start för att vara ärlig, kommer aldrig hålla i längden. Oerhört starkt att komma tillbaka efter underläge.
Fy fan vad underbart!
Fyll Hovet!
Ypperligt läge inför morgondagen. Vinst och vi har skapat hos själv ett hyggligt försprång, som kan utökas på fredag.
Slarvigt spel idag. Presterade på topp sista tio i andra perioden. Mycket bra slutförd. Skitdålig start för att vara ärlig, kommer aldrig hålla i längden. Oerhört starkt att komma tillbaka efter underläge.
Fy fan vad underbart!
Fyll Hovet!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kan man hitta straffacit någonstans? På individuella spelare alltså?
Är rätt säker på att Johner har två mål på tre försök.
Åberg har två mål på rätt många försök.
Linkan har missat tre va?
Guter har satt en av tre, typ?
Är rätt säker på att Johner har två mål på tre försök.
Åberg har två mål på rätt många försök.
Linkan har missat tre va?
Guter har satt en av tre, typ?
Expert.
- AdamPickard
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klart nöjd med 2p från den troligen svåraste matchen i denna serie
- DIF_Soldier
Jag vet. Jag vet. Men jag förstår Tony. Linkan gjorde ett par bra saker idag ändå. Kommer han igång så blir han tungan på vågen. Tony vet detta. Jag klandrar honom inte för att han försöker.Kall-El skrev: Dock Zabel; SLUTA särbehandla Bremberg.
Säg den glädje som varar
Har för mig att Otto satt någon straff, men även missat någon.
- SirDIFalot
Jag har förstått honom i 52 omgångar.DIF_Soldier skrev:Jag vet. Jag vet. Men jag förstår Tony. Linkan gjorde ett par bra saker idag ändå. Kommer han igång så blir han tungan på vågen. Tony vet detta. Jag klandrar honom inte för att han försöker.Kall-El skrev: Dock Zabel; SLUTA särbehandla Bremberg.
Men nu är det dags att toppa laget och spela dom som på riktigt har varit bäst.
Expert.
Fy fan vad skönt!
Timmy, Granath, Otto, Jimmie och Johner gör en fruktansvärt bra match från period två, kliver upp och visar rutin. Linkan får godkänt för första gången på länge.
Sämsta spelarna idag är helt klart Sörensen, Gustafsson, Holm och Åberg. Micke Holmqvist var inte heller bra men hans mål gör att han kommer undan med godkänt.
Timmy, Granath, Otto, Jimmie och Johner gör en fruktansvärt bra match från period två, kliver upp och visar rutin. Linkan får godkänt för första gången på länge.
Sämsta spelarna idag är helt klart Sörensen, Gustafsson, Holm och Åberg. Micke Holmqvist var inte heller bra men hans mål gör att han kommer undan med godkänt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag tycker också det är helt rätt. Det är en chanstagning att spela Linkan då han inte är helt i spelform men OM han kommer upp ett snäpp eller två genom speltid så kommer han att kunna lirka fram de riktigt grymma chanserna åt sin kedja under ett eventuellt kval.DIF_Soldier skrev: Jag vet. Jag vet. Men jag förstår Tony. Linkan gjorde ett par bra saker idag ändå. Kommer han igång så blir han tungan på vågen. Tony vet detta. Jag klandrar honom inte för att han försöker.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skön start, grym match och underbara 2 poäng.
Johner gör en riktigt bra match.
Nu gäller det för laget att åka hem och ladda om, vi möter OIK imorgon och den ska vi vinna!
Johner gör en riktigt bra match.
Nu gäller det för laget att åka hem och ladda om, vi möter OIK imorgon och den ska vi vinna!
Räcker inte med att göra ett par bra saker på 60 minuter om man i övrigt är helt osynlig.DIF_Soldier skrev:Jag vet. Jag vet. Men jag förstår Tony. Linkan gjorde ett par bra saker idag ändå. Kommer han igång så blir han tungan på vågen. Tony vet detta. Jag klandrar honom inte för att han försöker.Kall-El skrev: Dock Zabel; SLUTA särbehandla Bremberg.
Hade detta varit en seriematch som inte gällt något hade jag kunnat köpa det, men här är alla pinnar livsviktiga och då kan man inte köra med någon form av social verksamhet för att försöka få igång en spelare när en pinne står direkt på spel.
Straffen Bremberg slog var ju dessutom allt annat än bra.
- minalman
Örebro - Djurgårdens IF 5/3 2013
Hemmaplan betyder mycket i den här serien. Om alla lag tar hemmasegrar nu (3-poängare) vinner vi serien.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Sörensen har blivit lite kall på slutet. Antar att det är en spelare som inte är tillräckligt bra för att prestera över en hel säsong utan kommer ha sina toppar och dalar.Mäklaren skrev:Fy fan vad skönt!
Åberg tycker jag inte var markant dålig på något sätt, men inte heller särskilt bra. Samma gäller Holm.
Gustafsson hade sin sämsta match på länge när vi summerar 65 minuter.
Honken tycker jag är fantastiskt. Har väl gjort näst flest mål i PP i år? Han spelar alltid smart och rutinerat.
Expert.
- DIF_Soldier
Varav 25 av dem har Linkan varit frånvarande. Kanske även haft bekymmer då han har spelat.SirDIFalot skrev:Jag har förstått honom i 52 omgångar.DIF_Soldier skrev:Jag vet. Jag vet. Men jag förstår Tony. Linkan gjorde ett par bra saker idag ändå. Kommer han igång så blir han tungan på vågen. Tony vet detta. Jag klandrar honom inte för att han försöker.Kall-El skrev: Dock Zabel; SLUTA särbehandla Bremberg.
Men nu är det dags att toppa laget och spela dom som på riktigt har varit bäst.
Därför tycker jag inte att man kan säga något definitivt gällande Fredrik.
Säg den glädje som varar
Hörni...vi ligger 1:a i en tabell.
När hände det senast?
När hände det senast?