Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Örebro - Djurgårdens IF 22/2 2013

Inlägg av Mattebo »

Davva skrev:En liten fråga, finns det någon statistikintresserad här som kan berätta hur många poäng som brukar behövas för att vinna playoff, samt hur många poäng som brukar räcka i ks för att ta plats 1 eller 2?
http://www.sportal.se/blogg/mattebo/ikv ... tart-dd%5D

Kändes rent av äckligt att läsa min naiva kvaltippning. Men där är de senaste kvalresultaten sammanfattade.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Går vi inte upp denna säsong tror jag det kommer ta upp lång tid innan vi tar klivet upp, om det ens inträffar. Budgeten kommer sänkas rejält, publiktapp som följd av sämre spel och lägre division samt att alla vettiga spelare kommer försvinna. Hade vi haft en scoutningverksamhet av klass hade det kunnat fungera, men det har vi tyvärr inte heller.

Kort sagt tyvärr tror jag att det är denna säsong eller inte alls, om nu inte vi får in externt kapital, men det tvivlar jag på.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

-daniel- skrev:
Davva skrev:En liten fråga, finns det någon statistikintresserad här som kan berätta hur många poäng som brukar behövas för att vinna playoff, samt hur många poäng som brukar räcka i ks för att ta plats 1 eller 2?
Playoff har jag ingen aning om, men i KS säger man att 7 av 10 vinster brukar räcka, kan räcka med 18-19 poäng men antagligen några till.
Rögle kom tvåa med 19 poäng i kvalserien. I förkvalet räckte 10 poäng plus 3 bonuspoäng till en seger för samma gäng.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:Går vi inte upp denna säsong tror jag det kommer ta upp lång tid innan vi tar klivet upp, om det ens inträffar. Budgeten kommer sänkas rejält, publiktapp som följd av sämre spel och lägre division samt att alla vettiga spelare kommer försvinna. Hade vi haft en scoutningverksamhet av klass hade det kunnat fungera, men det har vi tyvärr inte heller.

Kort sagt tyvärr tror jag att det är denna säsong eller inte alls, om nu inte vi får in externt kapital, men det tvivlar jag på.
Det finns Djurgårdare med MYCKET pengar. Om de ger något nu eller om de har givit något någonsin vet jag ej.

Jag väljer att låta bli att tänka tanken på ytterligare en säsong i HockeyAllsvenskan. Det känns alltför jävla mörkt för min smak. Hade jag varit EMO eller depp-synthare eller allmänt låg (I-or i Nalle Puh) skulle jag börja älta det redan nu. Jag tror jag avstår.

Det är några matcher kvar. Vi kan ju vinna dem.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Man kan inte överleva som Stockholmsklubb i Hockeyallsvenskan. Solna hade en förbannad tur att de tog sig upp innan allt blev markant dyrare (polis etc), men i nuläget går det inte att vara konkurrensmässig i Stockholm.

Gissar att vi har nästa år på oss, sen är det bara en lång plågsam nerförsbacke till konkurs.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Fan va surt när vi varit så bra. Men mot VIK brakade allt. Helvete! Blir ju garanterat förkval. Och hur lätt blir det utan ytterligare en mirakeluppryckning?

Sent from my Galaxy SIII
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

-daniel- skrev:
diftobbe89 skrev:
-daniel- skrev:Jobbigt för laget att gå in i en formsvacka när det gäller som mest, jag tror lite luften gick ur oss efter torsken mot Leksand senast. Tror faktiskt de flesta spelare tappade den där riktiga tron på en 3:e plats. På ett sätt känns det här skönt; vi får mer matcher på oss att försöka traska oss ur formsvackan och komma in starka till KS.

Jag tror fortfarande på det här laget, vi har visat att vi rår på alla andra lagen i den här serien och utan tvekan de sämsta i serien ovan oss - när vi väl är inne i en formtopp.

Dagens tillställning var riktigt, riktigt dålig hursomhelst. Hoppas vi kan jobba oss ur den sviktande formen...
Men det är ju när dom här viktiga matcherna kommer som laget skiter på sig, och vinner man en viktig så förlorar man nästa... Så känns det.

Ser tyvärr inte hur detta laget och denna otroligt svaga backsida ska kunna greja en kvalserie.
Självfallet blir det jävligt tufft, men har folk glömt hur usla vi var tidigare under säsongen? Tar vi oss till en Kvalserie så är jag nöjd efter den här mardrömssäsongens första hälft.
Tycker också vi höjt oss avsevärt jämfört med tidigare, men efter en sånhär match känns det som man är tillbaka lite på ruta 1.
Förväntar mig mycket mer desperation hos spelarna, kändes helt jävla uppgivet ikväll, tråkigt att se,
Tar vi oss vidare från förkvalet så står vi i kvalserien och har bränt de mesta av krutet!

Tror det hade vart fruktansvärt viktigt att få den där tredje platsen, tyvärr.

Men allt kan såklart hända och DIF får gärna börja förvåna från och med nu..
Spela fult
Isabo

Inlägg av Isabo »

Magnutz skrev:
Det är några matcher kvar. Vi kan ju vinna dem.
Klockren kommentar. Både negativ och positiv på samma gång.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Går vi inte upp denna säsong tror jag det kommer ta upp lång tid innan vi tar klivet upp, om det ens inträffar. Budgeten kommer sänkas rejält, publiktapp som följd av sämre spel och lägre division samt att alla vettiga spelare kommer försvinna. Hade vi haft en scoutningverksamhet av klass hade det kunnat fungera, men det har vi tyvärr inte heller.

Chansen att kliva upp kommer ju dock öka markant när serien utökas om något år. Är helt hundra på att det kommer ske, speciellt om (när) vi inte tar steget upp innan dess.

Frågan är också hur pass mycket vi kommer behöva sänka budgeten inför nästa säsong, vi lär fortfarande ha en av seriens dyraste trupper. I varje fall top 4 skulle jag tippa på.
Isabo

Inlägg av Isabo »

diftobbe89 skrev:
-daniel- skrev:
diftobbe89 skrev:
-daniel- skrev:Jobbigt för laget att gå in i en formsvacka när det gäller som mest, jag tror lite luften gick ur oss efter torsken mot Leksand senast. Tror faktiskt de flesta spelare tappade den där riktiga tron på en 3:e plats. På ett sätt känns det här skönt; vi får mer matcher på oss att försöka traska oss ur formsvackan och komma in starka till KS.

Jag tror fortfarande på det här laget, vi har visat att vi rår på alla andra lagen i den här serien och utan tvekan de sämsta i serien ovan oss - när vi väl är inne i en formtopp.

Dagens tillställning var riktigt, riktigt dålig hursomhelst. Hoppas vi kan jobba oss ur den sviktande formen...
Men det är ju när dom här viktiga matcherna kommer som laget skiter på sig, och vinner man en viktig så förlorar man nästa... Så känns det.

Ser tyvärr inte hur detta laget och denna otroligt svaga backsida ska kunna greja en kvalserie.
Självfallet blir det jävligt tufft, men har folk glömt hur usla vi var tidigare under säsongen? Tar vi oss till en Kvalserie så är jag nöjd efter den här mardrömssäsongens första hälft.
Tycker också vi höjt oss avsevärt jämfört med tidigare, men efter en sånhär match känns det som man är tillbaka lite på ruta 1.
Förväntar mig mycket mer desperation hos spelarna, kändes helt jävla uppgivet ikväll, tråkigt att se,
Tar vi oss vidare från förkvalet så står vi i kvalserien och har bränt de mesta av krutet!

DIF har förvånat hela säsongen. Först negativt, sedan positivt. Sedan negativt. Sedan positivt.

Skulle man plötsligt sluta förvåna? Då skulle jag bli förvånad.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Isabo skrev:
diftobbe89 skrev:
-daniel- skrev:
diftobbe89 skrev:

DIF har förvånat hela säsongen. Först negativt, sedan positivt. Sedan negativt. Sedan positivt.

Skulle man plötsligt sluta förvåna? Då skulle jag bli förvånad.
DIF-logiken är som sagt märklig, men vi är bevisligen som bäst när alla tror att vi skall vara som sämst.

Således vägrar jag att räkna ut det här lagets chanser.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Ååååh va surt det här är. Förkval it is, inställd på det. För VIK förlorar inte mot både LIF och en match till. Även om de skulle det så måste vi vräka in mål för att komma ikapp måldiffen.

Konstig säsong. Mer eller mindre värdelösa första 25 omgångarna och det såg inte ens ut att bli förkval. (Men topplagen slog vi ändå av någon konstig anledning.)

Sen vände det. Senaste 20 omgångarna har vi inte förlorat många matcher.

Och... Så vände det igen. I och med förlusten mot VIK häromveckan. Sen LIF. Sen ÖHK idag. Sämst när det gäller? Svårt att säga annat. (Även om det var jämt under 57 minuter mot LIF så avgjorde det värdelösa spelet under 3 minuter.)

Knullsäsong. Tror tyvärr som många andra att det kan bli ännu tyngre om vi inte går upp direkt i år. :-\
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Isabo

Inlägg av Isabo »

-daniel- skrev:
DIF-logiken är som sagt märklig, men vi är bevisligen som bäst när alla tror att vi skall vara som sämst.

Således vägrar jag att räkna ut det här lagets chanser.
Och med den logiken så räknar jag ut oss helt och hållet och tror på en sjundeplats och sämsta utgångsläget inför kvalet. Det är ju när man tror vi ska vara som sämst som vi är som bäst, och det stämmer: mot MIF senast så trodde jag att det var kört vid 2-5 och ju mer jag intalade mig det desto fler mål gjorde DIF. Samma med VIK-matchen jag sa att det var kört vi 0-2. När jag TROR att det kommer att gå att komma ikapp, i match eller i tabellen, då går det åt Solna med alltihop.

Så nu tror jag att det går åt helvete. Det är bäst så.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Ska försöka att se något positivt efter denna match.
Då får nog jag välja när kommentatorerna sitter o kall pratar innan matchen o någon av dem säger att det luktade vår när de nåde Örebro och någon av dem nämner just doften av hundskit.
Fick mig iallafall att små skratta innan pucken släpptes.
Matchen vill jag inte ens prata om idag, troligt vis aldrig.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Något som är Posetivt är att Malmö vann idag och att Karlskoga inte vart såhär kass på hela säsongen.

Kan knäckebröden bara vinna imorgon så har inget hänt och jag ska glömma denna jävla omgången så fort det bara går..
Spela fult
Skriv svar