Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Krisplan

Inlägg av -daniel- »

sensei - jag håller med dig. Kors-i-jävla-taket.

Försökte dock hitta de 10 viktigaste spelarna du nämner men hittar inga...
Rogga

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Rogga »

Vad som helst är fan bättre än att bli förnedrade på det här viset! Jag saknar ord för hur besviken jag är. Jag ser hellre att man lägger ner hockeysektionen än att det här fortsätter...:cry:
Användarvisningsbild
JohanPez

Krisplan

Inlägg av JohanPez »

Jag håller med om Blomstrand in.
Han har bra fart och kommer gärna till friläge. Lennhammer borde också plockas hem och ersätta den som är sämst för dagen utav Claesson, Honken eller Erik.

Bonusidén gillar jag. Plånböckerna verkar vara det enda som talar till de här killarna (tidig semester gjorde det ju inte i alla fall)
Säg 5k per kasse <b>framåt</b> (man kan inte vara tydlig nog)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:sensei - jag håller med dig. Kors-i-jävla-taket.

Det är den bekymmersamma biten...

Cehlin, Norman, Kempe, Tim, Printz, .. äh, ger upp.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-Busvissla inte ut motståndarna. Bua inte åt dem. Allt detta tänder dem.
-Förbjud ramsan: "En jävla..."
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

- Spelarna borde själva skramla ihop pengar från de saftiga lönerna och ge till alla de 6226 som hade släpat sig till Hovet i kväll och betalat för biljetterna.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:sensei - jag håller med dig. Kors-i-jävla-taket.

Det är den bekymmersamma biten...

Cehlin, Norman, Kempe, Tim, Printz, .. äh, ger upp.
Hahahaha
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Om Järlan skulle avgå nu, hjälper det oss? I så fall:

-Avgå Järlan

Stjälper det oss? Spelar ingen roll eftersom det går åt helvete i alla fall:

-Avgå Järlan

Fan vad jag ångrar att jag inte skrek efter honom när han flydde ut bakvägen, den där Järlan.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

pulverapa skrev:Om Järlan skulle avgå nu, hjälper det oss?
Nej finns ju inget en sportchef kan göra nu. Utan att byta tränare. Vilket har gått så bra. Inte ens Ken Holland kan vända detta.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

pulverapa skrev:Om Järlan skulle avgå nu, hjälper det oss? I så fall:

-Avgå Järlan

Stjälper det oss? Spelar ingen roll eftersom det går åt helvete i alla fall:

-Avgå Järlan

Fan vad jag ångrar att jag inte skrek efter honom när han flydde ut bakvägen, den där Järlan.
Fick du ur honom någonting alls av värde?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
scapegoat22

Inlägg av scapegoat22 »

Minns med stor glädje när Djurgården pulvriserade Färjestad med 13-0 1987.
Visst, det är länge sedan och mycket har förändrats inom sporten.
MEN. Det grundläggande är alltjämt detsamma - nämligen att göra mål och att vinna matcher.

Det gör inte Djurgården i dag. Av flera anledningar. Förstås.

Avsaknaden av en fungerande spelidé är total. Inte heller finns det någon individuell spetskompetens som kan avgöra matcher (som t ex Linkan när han vräkte in poäng i ett annars ganska mediokert lag 2005-2009).

Man kan med all rättvisa anklaga hela föreningen för det som händer. Spelare som inte presterar, tränare vars spelidéer inte fungerar, och ledning/sportchef som inte ser allvaret och värvar rätt. Eller värvar alls i det här fallet.

För värva måste man. Hur tråkigt det än låter för hårdtränande juniorer som brinner för ishockeyn och föreningen, och alla fans som håller sina ikoner högst.

Kanske är Djurgårdshjärtat FÖR stort ibland. Ska man behålla t ex Mackan, Ölvestad och Otto för att de är just Mackan, Ölvestad och Otto? Som man gjorde med Falken och många andra före honom.

Och är Järlefelt rätt man att leda klubben i allsvenskan eller Elitserien? Och har Challe verkligen alla verktyg för att vända skeppet?

Oavsett hur kvalet slutar måste man inom klubben och ledningen ta sig en rejäl funderare. För Djurgården behövs i elitserien. Djurgården är som en av Europas anrikaste hockeyklubbar synonymt med svensk ishockey och således ett starkt varumärke för sporten.

Som Djurgården spelade mot Rögle - för övrigt ett halvmediokert allsvenskt lag - kommer man med största sannolikhet spela på hockeyns bakgård nästa säsong. Och ruggiga vinterkväller kommer spelarna med all säkerhet bittert få erfara hur jävla tråkigt det är att sitta i bussen hem från Karlskoga eller Oskarshamn.
Efter en förlust.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Jag drömmer inga drömmar om Stenbeck eller så, men om DIF är idrottssveriges största varumärke, varför vill då ingen köpa det? Eller går det ens?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

scapegoat22 skrev: Oavsett hur kvalet slutar måste man inom klubben och ledningen ta sig en rejäl funderare. För Djurgården behövs i elitserien. Djurgården är som en av Europas anrikaste hockeyklubbar synonymt med svensk ishockey och således ett starkt varumärke för sporten.
Ouch, GF-klass på den.
DIF!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

pulverapa skrev:Om Järlan skulle avgå nu, hjälper det oss?
Svårt att se att Järlan har en viktig roll under 10 kvalmatcher. Hans tärning är kastad, så att säga. Han har inget leverage alls just nu. Vi vet ju inte ens var vi spelar -- han kan inte locka med förnyade kontrakt etc.

Förutom de tre mätta herrar som nu bör bänkas vill jag även se ett totalförbud mot att ängsligt titta efter domaren efter att ha blivit tacklad. Detta får fan inte hända mer. Jag blir galen när jag ser vältränade män bete sig som skvallrande skitungar. DT -- du är bland de värsta i denna gren. Sluta!

Domarna är inte de som ska rädda oss därute i kvalkriget. Kan verka vara en petitess, men nu måste vi hitta lösningar. Fegheten måste bort. Den enda kontakt spelare får ha med domare är irritation och skäll, helst ingen alls.

Kan inte DIF-spelare den gyllene regeln don't get mad, get even?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skulle Järlans avgång hjälpa oss under kvalserien? Nej, självfallet inte. Men det är principen. Ingen ska få fortsätta sitta kvar och hämta ut lön från mitt älskade Djurgården när man gjort ett sånt fruktansvärt dåligt jobb och dragit ner föreningen i skiten.

För övrigt sa Djurgårdens målvaktstränare att Tyler Plante är petad. Så Järlans värvning som målvaktsbackup har helt enkelt varit så dålig att man fått kalla tillbaka Tim Sandberg, grabben som Plante skulle ersätta. Grym värvning Järlan. Verkligen.
Expert.
Skriv svar