Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey , 16/2 2012 Derby 5

Inlägg av antti-pekka »

Metal Machine skrev:Jag fick tillbaka slutspelshoppet efter BIF-matchen. Det ska jag vara man nog att erkänna. Det faktumet är däremot ett tydligt bevis på att jag fortfarande är en naiv pojkspoling.
Jag fick upp hoppet om att vi skulle undvika kval efter matchen mot Brynäs. Det hoppet har jag kvar även i dag. Tycker ändå att laget har gjort en spelmässig uppryckning i de senaste matcherna (nej, inte mot Frölunda som var för bra). I går borde matchen ha varit punkterat efter 30 minuter men lagets bräckliga självförtroende ställde till det. Vi behöver någon några matcher till med ett par enkla mål. Då kan det vända. Frågan är om antalet åtestående matcher är tillräckligt många för att det skall bli verklighet?
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

antti-pekka skrev:
Metal Machine skrev:Jag fick tillbaka slutspelshoppet efter BIF-matchen. Det ska jag vara man nog att erkänna. Det faktumet är däremot ett tydligt bevis på att jag fortfarande är en naiv pojkspoling.
Jag fick upp hoppet om att vi skulle undvika kval efter matchen mot Brynäs. Det hoppet har jag kvar även i dag. Tycker ändå att laget har gjort en spelmässig uppryckning i de senaste matcherna (nej, inte mot Frölunda som var för bra). I går borde matchen ha varit punkterat efter 30 minuter men lagets bräckliga självförtroende ställde till det. Vi behöver någon några matcher till med ett par enkla mål. Då kan det vända. Frågan är om antalet åtestående matcher är tillräckligt många för att det skall bli verklighet?
Verkligheten är att du drömmer, tyvärr.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Berglund

Inlägg av Berglund »

Verkligheten är att du drömmer, tyvärr.
Jepp kan bara hålla, det kommer bli kvalserie och vi får vara glada om vi klarar av det, tror med på att det blir allsvenskan .
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Måste kanske utveckla en aning. Laget 11/12 består av massa krigare men ingen sergeant. Ingen ledare vare sig på isen eller i båset. Det finns offervilja hos Fimpen, Brodin, Ölvestad, men det räcker inte. Namnen jag nämnde offrar sig i försvaret. Som alla vet så gör backarna oproportionerligt mycket mål. Obalansen i ett nötskal. Ledarna förra säsongen var Ragge och Hardy i båset. En la av en annan tappa lusten. Järlan skulle insett detta. I går fanns ingen ledare. I KS måste någon kliva fram.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev: Avgår inte styrelsen självmant (och alla runt laget i övrigt) efter den här säsongen tänker jag aldrig någonsin betala en jävla spänn till Djurgården Hockey.
Typ så ja

Hockeysverige har fått en nytt lag att skratta sig fördärvade åt, MIF har ju annars de senaste 15 åren gjort fel i princip i allting man företagit sig.
Nu ha DIF tagit över stafettpinnen & styr allt med klinisk perfektion rakt mot avgrunden.
Bara på 2 år har man lyckats rasera allt som byggts upp, lite imponerande faktiskt.
Kontinuerligt felaktiga beslut & en enorm beslutsamhet krävs för att lyckas med detta

Heja...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Bara på 2 år har man lyckats rasera allt som byggts upp, lite imponerande faktiskt.
Kontinuerligt felaktiga beslut & en enorm beslutsamhet krävs för att lyckas med detta

Heja...
Ja, just det här är faktiskt en bedrift. The higher you climb, the harder you fall.

Egentligen helt otroligt hur man i den medgångsvåg som vi hade efter 09/10 kan sätta klubben i den här sitsen... kan fortsätta med klyschorna och dra en till; "Det går fort i idrott".
Rogga

Inlägg av Rogga »

minalman skrev:Måste kanske utveckla en aning. Laget 11/12 består av massa krigare men ingen sergeant. Ingen ledare vare sig på isen eller i båset. Det finns offervilja hos Fimpen, Brodin, Ölvestad, men det räcker inte. Namnen jag nämnde offrar sig i försvaret. Som alla vet så gör backarna oproportionerligt mycket mål. Obalansen i ett nötskal. Ledarna förra säsongen var Ragge och Hardy i båset. En la av en annan tappa lusten. Järlan skulle insett detta. I går fanns ingen ledare. I KS måste någon kliva fram.
Jag vet inte det jag, jag såg ingen som krigade igår... Vad gjorde resten av laget när Jimmie hamnade på rygg? Uppenbart så behöver vi någon som vevar på i det läget...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Rogga skrev:
minalman skrev:Måste kanske utveckla en aning. Laget 11/12 består av massa krigare men ingen sergeant. Ingen ledare vare sig på isen eller i båset. Det finns offervilja hos Fimpen, Brodin, Ölvestad, men det räcker inte. Namnen jag nämnde offrar sig i försvaret. Som alla vet så gör backarna oproportionerligt mycket mål. Obalansen i ett nötskal. Ledarna förra säsongen var Ragge och Hardy i båset. En la av en annan tappa lusten. Järlan skulle insett detta. I går fanns ingen ledare. I KS måste någon kliva fram.
Jag vet inte det jag, jag såg ingen som krigade igår... Vad gjorde resten av laget när Jimmie hamnade på rygg? Uppenbart så behöver vi någon som vevar på i det läget...
Jag menade att krigare utan sergeant är som yra höns. Som den där gamla Monty Python-sketchen när soldaterna springer runt runt när schassen blivit skjuten.
Gode

Inlägg av Gode »

Aldrig haft så många tankar efter en match som efter denna..

varför ska det stå 20 poliser vid aiks "klack" när det sitter 20(?)Personer där? Betalt för att se ett derby jo jag tackar..

Hur fan anfaller vi? Det ser exakt ut som när jag spelade fotboll vid 14 års ålder. Kan se hur bra ut som helst fram till mål, sen får väntar man o väntar oooo väntar, sen ibland kommer en pass när det är försent, eller så kommer skottet när alla vinklar är borta, eller så händer det som nästan alltid händer. Alltså att man istället för att få till något avslut tar en extra motionsrunda och åker förbi målet istället för att göra något vettigt.

Jag visste att det var kört när Gustavsson blev utvisad.

Många i vårt lag borde lägga klubban på hyllan och satsa på en ny karriär i den anrika sporten "stirra på pucken". Skulle vi hålla på med den sporten skulle dif vara en stark kandidat till ta mig fan OS guld. Seriöst. Mer stirrande får man leta efter länge.

Fel personer blev matchens lirare, aiks borde ha varit han som tog matchstraff, och från dif var det ingen på planen utan snarare den tappra pappan bakom mig som lät helt förtvivlad men höll god ton oavsett hur jobbiga frågor hans 4(?) åriga son än frågade.. typ "vilka måste göra mål pappa? Varför gör de inga mål" osv. Räddade iaf min kväll lite! Ungen får också en liten medalj för kommentaren "nu är det stort slagsmål" efter en jätteklen tackling från någon till någon.

Usch o fy. Men vi vinner nästa.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Dagen efter. Kör genom Solna (pga jobbet). Inga parader. Inga flaggor. Ingenting. De är så djävla tråkiga råttorna. De är inte värda att få vinna.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Skrattar fortfarande åt eländet. I princip alla här jublade när Hardy fick sparken, och trodde att han var den största anledningen till våran kräftgång. In kommer Zabel och alla sitter och runkar till hans Brynäs-intervju och tycker allt är frid och fröjd och att han är så "cool". Samt att han är så pass bra att han aktivt coachar.
Folk påstår även att spelarna ler och har mer kul än under Hardys ledning. Okej, kan köpa det.

Spelar dock ingen jävla roll när spelet är lika uselt som tidigare om inte sämre. Vem som helst kan se att Hardy inte var det största problemet med laget. Nu har vi dock sparkat mannen med rutin som kunde ha räddat oss i kvalserien.

Nu ska forumets favorit Tony Zabel leda oss i kvalserien med noll jävla rutin. Hoppas att ni som jublade över att Hardy fick kicken är nöjda. Envis som Hardy må vara, hade hellre haft honom än en tuggummi-tuggande juniortränare i kvalserien.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Magnutz skrev:Smärtsamt.

Vi spelar bra i period nummer 1. Klockan slår.

Vi spelar inte bra i period 2 eller period 3.

Smärtsamt.

Kan John Norman vara MER ofarlig i offensiv zon?

Vad Kyle och Claesson gör på en hockeyrink är en gåta.

Vad Matte Carlsson gör i ett par skridskor är en gåta.

Varför Zabel väljer att spela dem är en gåta.

Det fanns idag ingen som helst kvalitet på anfallen. Den enda gången jag hajjade till var när Tim Eriksson snurrade upp hela AIK, på egen hand. Han fick också iväg ett skott. han är en av de bästa i laget.

Hemskt.

Vidrigt.

Bottenlöst.
Man kanske skulle ha kört lite biologisk krigsföring, och kastat in Tim i råttornas omklädningsrum :twisted:
Men på isen var han aldrig iaf :wink:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

En liten detalj.

För en gångs skull tyckte jag att Carlsson såg lite hetare ut. Något gjorde honom lite förbannad och han såg så där härligt ilsken ut på isen, så där som spelare måste vara för att prestera.

Så när jag satt och såg fram emot att Carlsson skulle göra nästa skift(!), så inser jag att han är bortplockad?!?

Det här får mig att bara undra än mer, vad i helvete är det frågan om? Vad är det coacherna vill se därute? Inte verkar det vara vilja och jävlar anamma i alla fall.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Remy Lebeau skrev:Skrattar fortfarande åt eländet. I princip alla här jublade när Hardy fick sparken, och trodde att han var den största anledningen till våran kräftgång. In kommer Zabel och alla sitter och runkar till hans Brynäs-intervju och tycker allt är frid och fröjd och att han är så "cool". Samt att han är så pass bra att han aktivt coachar.
Folk påstår även att spelarna ler och har mer kul än under Hardys ledning. Okej, kan köpa det.

Spelar dock ingen jävla roll när spelet är lika uselt som tidigare om inte sämre. Vem som helst kan se att Hardy inte var det största problemet med laget. Nu har vi dock sparkat mannen med rutin som kunde ha räddat oss i kvalserien.

Nu ska forumets favorit Tony Zabel leda oss i kvalserien med noll jävla rutin. Hoppas att ni som jublade över att Hardy fick kicken är nöjda. Envis som Hardy må vara, hade hellre haft honom än en tuggummi-tuggande juniortränare i kvalserien.
Återigen, kan bara hålla med

Detta är upplagt för katastrof,
"Några" individer i DIF:s ledning har dragit stenhårt i alla fel spakar man kommit åt,
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Staten

Inlägg av Staten »

Att tro att Hardy hade räddat oss undan från kvalserien är att lura sig själv. Det såg helt jävla bedrövligt ut med Hardy i båset. Det har sett bättre ut de senaste matcherna, bara den lilla detaljen att målskyttet försvunnit helt. Spelmässigt ser det bättre ut. Förhoppningsvis kan målskyttet lossna.
Skriv svar