MODO - Djurgårdens IF, 31/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
kotten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: MODO - Djurgårdens IF, 31/1 2012

Inlägg av kotten »

Det finns inga ord som kan beskriva hur mycket jag hatar allt och alla just nu.

Hela den här säsongen kan dra åt helvete, och på vägen dit kan den passa på att plocka med åtminstone hälften av spelarna i detta soplag.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Det är inget snack om att Modo vinner rättvist. Noterar att Tim Eriksson, en av få spelare i dagsläget som kan bryta mönstret i anfallszonen fick två byten i sista perioden... det är en coachning som inte imponerar på mig.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

pulverapa skrev:
Donkels skrev:
norrlandsgold skrev:Det är tydligen okej att sparka in pucken i mål nu för tiden , Har hockey blivit fotboll?
Det var ingen medveten sparkrörelse och då ska det vara mål. Surt men sådana är reglerna
Det var inte ens spark, han skjuter in den med klubban.
I helvete heller. Klubban är fan inte när pucken! Medveten spark!
Ruinex

Inlägg av Ruinex »

Ha det bra DIF, vi höres!
Bigge

Inlägg av Bigge »

Varför ta en time-out för, verkar inte ha hjälpt.
Eftersom laget sen går ut och beter sig om det vora BP.
Ingen vågar göra något bara skyddar målet i tron att det ska hålla de sista 25 sekunderna.

Nåja. När väl kvalserien kommer så hoppas jag att Wesslan är lika taggade, för har vi lite tur där så spikar han igen och vi kanske lyckas göra mål mot Allsvenska målvakter. Men har svårt att tro det när man skjuter 2 skott i sista perioden.

Bara visar hur rädda spelarna är för att förlora. Hoppas Zabel kan skrämma iväg detta från spelarna. Om det nu sitter i deras skallar förstås.
2 insläppta mål på 2 matcher. Det hade förr varit 6 p. istället 0p.

Även om det fanns några ljusglimtar, så är det jävligt tungt just nu.
There is no I in TEAM!!!!
Berra

Inlägg av Berra »

Jockmaniac skrev:Kommer ni ihåg vad jag plus ett par till skrev inför säsongen? Vem ska göra våra mål? Carlsson, Nilson, Tjärnqvist? En del trodde på riktigt att det här skulle kunna bli ett bra år? Jaja, en del är obotliga optimister medan andra saknar all form av verklighetsförankring.

Det här är det sämsta laget DIF satt på banan på 2000-talet. Förr har vi åtminstone kunnat lita på Linkans poängskörd. Nu har vi nada!
Javisst. Tappa Ekman, Widing, Kruger, Hannula och Zibanejad (så vitt ledningen visste) och ersätta dessa med två brunkare från degraderade SSK var framgångsreceptet. När sedan målskyttet går åt helvete så gör ledningen draget att värva en målvakt. Kompetent folk i ledningen...Verkligen.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Känns surt att min favo-målvakt Tellan nollade oss.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Jag skäms ända in i själen. Allt är en total katastrof, och jag tackar DIF Hockey för att dom har förstört ännu en kväll totalt. Det enda positiva är att min garderobsdörr än är intakt. Jag tror inte jag har slagit så hårt någon gång innan i mitt liv.
Berra

Inlägg av Berra »

Jag vet inte om jag kommer överleva en kvalserie...Med detta lag så finns det väl inget hopp...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Intressant att vi lyckas med bedriften att två gånger i rad låta två målvakter som inte hållt nollan förut i serien göra det.... DIF - laget som ALLA bryter sina negativa trender emot. Sjuk jävla säsong.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Vi MÅSTE hålla oss ifrån kvalserien för jag ser verkligen inte hur vi ska kunna klara av att slå topplagen i Allsvenskan. Blir fan inte mycket till sömn i natt....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Salas skrev:Jag skäms ända in i själen. Allt är en total katastrof, och jag tackar DIF Hockey för att dom har förstört ännu en kväll totalt.
Det enda positiva är att min garderobsdörr än är intakt. Jag tror inte jag har slagit så hårt någon gång innan i mitt liv.
Du slår för löst...

3 stackars oskyldiga tangenter på mitt Midi-Keyboard fick nyss ofrivilligt stiga åt sidan.
Det kostar på att vara Djurgårdare, både för själen & rent materiellt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag dampade rejält. Det spelar ingen roll att vi kanske inte var värda poängen. Men att i det här utsatta läget släppa in puckuslingen men löjligt lite tid kvar känns bara inte vettigt...

Kuddar flög åt alla jävla håll. Skor likaså. Herregud...folk tror fan inte man är klok som håller på med det här.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kan vi inte spela i rosa matchställ mot HV71?
DIF!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kanske har dålig känsla nu.

Såg bara halva sista perioden, men såg att Gustafsson spelade 24½ minuter idag. Gjorde han många misstag? Annars är det grymt bra för en juniorback att ligga på den speltiden och ändå vara skapligt stabil.
Född till sportchef.
Skriv svar