Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Håller med om jämförelsen med de andra lagen. Både Luleå och Linköping förväntas vara topp fyra av vissa. Då är det ändå rätt bra jobbat att förlora med uddamålet i matcher där vi styr spelet.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ett lhc som har halva laget borta... Ett allsvenskt lag skulle kunna så Lhc igår, på riktigt!android skrev: Lyft blicken. Se på dom andra lagen också.
Luleå och LHC är två förväntade topplag. Vi torskar med uddamålet och är enligt mig det bättre laget.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
De allra flesta håller nog med om att Ottoson kanske inte riktigt förtjänar en plats som 1:a center nuförtiden, men kritiken som vissa riktar mot honom anser jag är rabiat. Hur kan man ens bli ett uns upprörd över intervjun? Kristofer är en sjukt ödmjuk person som alltid ger liknande svar, i alla lägen.
-
Håller med om varenda ord. Alldeles lysande.android skrev:Lyft blicken. Se på dom andra lagen också.Jockmaniac skrev:Känns hemskt att säga men allt hopp ligger med en 18-åringKommer Zibbe så har vi fått spetsen vi behöver på forwardssidan. Kommer han inte, måste vi värva för att kunna ta oss till slutspel!
Sorgligt, men jag tror verkligen att det är så illa ställt...
Luleå och LHC är två förväntade topplag. Vi torskar med uddamålet och är enligt mig det bättre laget.
Vi spelar lika och är nära att vinna mot HIFK som också skulle vara ett absolut topplag i ES. KalPa är en dålig match ändå är vi där och torskar med uddamåler + ett i tomt mål.
Vi har i snitt gjort 3,2 mål per match under försäsongen, under finalåret hade vi 3,1 under försäsongen och då hängde vi ändå sju baljor på ett risigt Malmö.
Sen håller jag med avseende Otto. I min värld är han inte en förstacenter. Dock verkar Hardy bygga laget på ett annat sätt.
Någon tjomme här skrev att Engqvist och Josefson var pdoucerande centrar? Jacob var det definitivt inte. Han kan komma att bli, men båda dessa herrars styrka var, precis som Ottos, defensiven. Dom hade 26 och 20 poäng finalåret, Otto hade 23 förra säsongen.
Sen kan man säga "MEN JACOB SPELADE INTE I FÖRSTAKEDJAN"!!.
Samtidigt skriks det om att det är Otto som är den svaga länken. Och som sagt, jag håller med.
Att Otto är "loj" i intervjun? Tycker att han ger samma timida intryck som alltid.
Nej, som sagt, lyft blicken. Detta inlägg skulle inte handla om Otto, var bara tvungen att ge ett instick där. Däremot skulle jag inte ha något emot att det värvades en "Davidsson", om han skulle prestera utan att äventyra ekonomin. Gärna.
Jockmaniac: Jo, för Hävelid, Johansson, Åkerman, Persson, Figren, Arlbrandt, Söderberg, Håkansson, Karlsson, Petterström, etc. är ju rena dussinlirarna...
-
Hahaha, köper helt klart att du nämner Hävelid, Åkerman, Johansson och till och med Arlbrandt. Men när du tar med Figren, Karlsson och Petterström så är det som att ta med Kempe och Cehlin som våra stora stjärnor. Inga dussinlirare men det är inte heller Rickmo och Håkansson i Nyköpings Hockey heller. Det är de pararellerna du drar nu, lite överdrivet!
Det är just det här jag ville skapa. Jag trampade på den berömda Djurgårdstån, som att kritisera Zlatan i landslaget. En del är helig mark och det är det jag vill uppmärksamma... Eller om tålamodet bara är större näre gäller vissa spelare? Jag vet inte! Jag kritiserar alla som jag anser inte håller nivån, oavsett om de heter Ölvestad, Printz eller Eriksson. Nu är det Ottosson och funkar det inte så gör det inte det.
Sen står jag för allt jag sagt om Otto, för i nuläget ser jag att han, Kempe och Åberg ska slåss om den sista forwardsplatsen. Dock måste det värvas en center till om inte Zibbe kommer för det kan bli ett hål där.
Det är just det här jag ville skapa. Jag trampade på den berömda Djurgårdstån, som att kritisera Zlatan i landslaget. En del är helig mark och det är det jag vill uppmärksamma... Eller om tålamodet bara är större näre gäller vissa spelare? Jag vet inte! Jag kritiserar alla som jag anser inte håller nivån, oavsett om de heter Ölvestad, Printz eller Eriksson. Nu är det Ottosson och funkar det inte så gör det inte det.
Sen står jag för allt jag sagt om Otto, för i nuläget ser jag att han, Kempe och Åberg ska slåss om den sista forwardsplatsen. Dock måste det värvas en center till om inte Zibbe kommer för det kan bli ett hål där.
100% DJURGÅRDSJ***L
Alltså. Otto FÅR kritik. Vet inte hur du kan missa det. Testa att söka på "otto*" i forumet och kolla senaste åren. Att du jämför honom med Lassen är ett förstås ett skämt, men låter ändå konstigt.Jockmaniac skrev:Hahaha, köper helt klart att du nämner Hävelid, Åkerman, Johansson och till och med Arlbrandt. Men när du tar med Figren, Karlsson och Petterström så är det som att ta med Kempe och Cehlin som våra stora stjärnor. Inga dussinlirare men det är inte heller Rickmo och Håkansson i Nyköpings Hockey heller. Det är de pararellerna du drar nu, lite överdrivet!
Sedan, hur mycket har du sett Åberg, rimligvis en hel del då han ska kunna ta en plats direkt.
Vem ska ta Ottos center position?
Almtorp
Norman
Fimpen
?
Rimligtvis borde Söder åtminstone vara med i diskussionen om sista platsen, har han redan tappat den, eller har han enligt dig en fast plats?
Är lite stressad nu, inlägget är inte meningen att låta drygt, irriterat eller elakt. Kan ha missat självklarheter också.
Född till sportchef.
-
Men alla ovannämnda är definitivt ordinarie i LHC. Vilka viktiga spelare saknade man? Jämtin? Tror du verkligen att han hade burit fram LHC till en utklassningsseger?Jockmaniac skrev:Hahaha, köper helt klart att du nämner Hävelid, Åkerman, Johansson och till och med Arlbrandt. Men när du tar med Figren, Karlsson och Petterström så är det som att ta med Kempe och Cehlin som våra stora stjärnor. Inga dussinlirare men det är inte heller Rickmo och Håkansson i Nyköpings Hockey heller. Det är de pararellerna du drar nu, lite överdrivet!
Annars är det ju lustigt hur du kan betrakta Arlbrandt som en större stjärna än Söderberg och Håkansson, kan jag tycka...
-
Den där sista centerpositionen är ju exakt den jag sätter frågetecken för. Försvinner Zibbe måste en ny center in! Ska jag vara helt ärlig så glömde jag Söder men han är med och fightas! Tyckte han gjorde bra från sig mot Plastköping. Lassen var bara ett exempel för jag har då missat kritiseringen av Ottosson. Som jag skrev tidigare så kanske folk anser att när man inte nämnder honom så är det han får negativ kritik? Jag fattar bara inte!android skrev:
Alltså. Otto FÅR kritik. Vet inte hur du kan missa det. Testa att söka på "otto*" i forumet och kolla senaste åren. Att du jämför honom med Lassen är ett förstås ett skämt, men låter ändå konstigt.
Sedan, hur mycket har du sett Åberg, rimligvis en hel del då han ska kunna ta en plats direkt.
Vem ska ta Ottos center position?
Almtorp
Norman
Fimpen
?
Rimligtvis borde Söder åtminstone vara med i diskussionen om sista platsen, har han redan tappat den, eller har han enligt dig en fast plats?
Är lite stressad nu, inlägget är inte meningen att låta drygt, irriterat eller elakt. Kan ha missat självklarheter också.
Du kan inte på fullaste allvar mena att tålamodet är lika långt med Ottosson som för alla andra? Och det förstår jag delvis, Otto har alltid varit lojal mot Djurgården och skött delar av sitt jobb prickfritt. Tekningar försvarsspel osv! Jag tror att han håller på DIF, även efter att han slutar om man säger så!
MEN han håller på att fallla genom isen värre än någon annan. Förra säsongen var han tillsammans med Nilson de största katastroferna om man frågar mig. Mackan hade en anledning, plus att han har visat på denna försäsong att han de gamla takterna ändå finns kvar där. Otto har inte det... Den främsta poängen jag vill bevisa, är att jag kräver mer av en förstecenter! Det är delvis Hardys fel som SkönaDjurgårn var inne på, men skulle jag vara Kristofer just nu så skulle jag inte bara skämmas, utan också ge mig FAN på att komma tillbaka starkare än någonsin. Inte stå i en intervjumikrofon och inte låtsas som någonting! Visst han har alltid varit lugn, men fan inte sådär nochalant och verklighetsfrämmande...
Metal Machine: Alrbrandt har betydligt högre högstanivå än båda dessa herrar du nämner. Och du glömmer Norrena, Hlavac, Hlinka, Laumann(som är en jävel att möta, tar emot att säga det) sen en "dussinspelare" i Honken Sr. Och gnagarsvinet som du nämner såklart!
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Fast tjeckerna räknas ju inte, eftersom dessa spelar på artistkontrakt. När det gäller Norrena... vi gjorde ett mål på Engstrand under de första 59, vet inte om Norrena hade kunnat göra det så mycket bättre. Laumann och Honken är inte så farligt att tappa. Betänk dessutom att vi saknade Brodin, Bombom och Zibbe. Om man nu ska va sån alltså...
Arlbrandt är kass. Helt beroende av sin omgivning. Söderberg och Håkansson är klasser bättre.
Arlbrandt är kass. Helt beroende av sin omgivning. Söderberg och Håkansson är klasser bättre.
Zibbe är väl inte tänkt att spela center. Hardy och ledningen har gjort sitt val och verkar ha prioriterat centrar med defensiva kvaliter som samtidigt kan fördela puck. Du har som sagt kritiserat Hardy också. Samtidigt är det svårt att kritisera en person med Hardys meritlista, han var även riktigt nära att ta oss till Semi förra året.Den där sista centerpositionen är ju exakt den jag sätter frågetecken för. Försvinner Zibbe måste en ny center in! Ska jag vara helt ärlig så glömde jag Söder men han är med och fightas! Tyckte han gjorde bra från sig mot Plastköping.
Lassen hade otroligt dålig +/- för sin roll som defensiv back. Oavsett vilket backpar han spelade med. Han hade ett spelsinne som inte höll på ES-nivå. Att jämföra det med Otto som i dom flesta matcher sköter sin tilldelade roll bra känns inte helt relevant.Lassen var bara ett exempel för jag har då missat kritiseringen av Ottosson. Som jag skrev tidigare så kanske folk anser att när man inte nämnder honom så är det han får negativ kritik? Jag fattar bara inte!
Otto tränar vad jag har hört, vilket även bekräftas av Nilson i Nyströms intervju, en av de personer som tränar hårdast. Att anklaga en spelare för att träna dåligt, när man inte har den blekaste, känns lite orättvist. Samtidigt håller jag med dig om att Otto inte har presterat på högsta nivå senaste åren. Kanske tränar han fel, eller så är det en naturlig nedgång.MEN han håller på att fallla genom isen värre än någon annan. Förra säsongen var han tillsammans med Nilson de största katastroferna om man frågar mig. Mackan hade en anledning, plus att han har visat på denna försäsong att han de gamla takterna ändå finns kvar där. Otto har inte det... Den främsta poängen jag vill bevisa, är att jag kräver mer av en förstecenter! Det är delvis Hardys fel som SkönaDjurgårn var inne på, men skulle jag vara Kristofer just nu så skulle jag inte bara skämmas, utan också ge mig FAN på att komma tillbaka starkare än någonsin. Inte stå i en intervjumikrofon och inte låtsas som någonting! Visst han har alltid varit lugn, men fan inte sådär nochalant och verklighetsfrämmande..
Angående intervjun skulle det vara kul att se en intervju med Otto där han är eld och lågor efter att ha förlorat en försäsongsmatch.
Spelarna gör inte laget. Jag personligen är inte helt säker på att LHC blir ett bättre LAG med tjeckerna. Vilket hisorien har visat.Metal Machine: Alrbrandt har betydligt högre högstanivå än båda dessa herrar du nämner. Och du glömmer Norrena, Hlavac, Hlinka, Laumann(som är en jävel att möta, tar emot att säga det) sen en "dussinspelare" i Honken Sr. Och gnagarsvinet som du nämner såklart!
Vem tycker du att vi ska ta in som center?
Född till sportchef.
-
Håller inte med och varför skulle inte tjeckerna räknasMetal Machine skrev:Fast tjeckerna räknas ju inte, eftersom dessa spelar på artistkontrakt. När det gäller Norrena... vi gjorde ett mål på Engstrand under de första 59, vet inte om Norrena hade kunnat göra det så mycket bättre. Laumann och Honken är inte så farligt att tappa. Betänk dessutom att vi saknade Brodin, Bombom och Zibbe. Om man nu ska va sån alltså...

Håller inte med angående resten, räcker så!
Android: Tror det räcker här... Jag vet mycket väl de oskrivna reglerna härinne, det har jag varit medlem tillräckligt länge för att förstå. Men jag gillar att göra det förbjudna och det kommer jag fortsätta med så länge det är lagligt tillåtet!
Att ge järnet i gymmet har, har inget med att ge järnet på isen! Att Linköping inte är bättre med tjeckerna är bara falskt, du ser mycket väl att de levererar STÄNDIGT, påstår mig ha ganska bra koll på plastköping och det är snarare bevisat(undantaget slutspel, av någon anledning) att lhc just blir ett farligare lag med Tjeckerna!
Haka inte upp dig på just Lassen, men låt säga att han hade spelat bra, som han faktiskt gjorde stundtals. Inte ett gott ord härinne från någon, med Otto är det precis tvärtom. När han spelar dåligt är det tyst, spelar han "okej" är han en hjälte. Finns ingen logik alls!
Är inte insatt i marknaden alls men som jag förstår det så kryllar det knappast av vettiga spelare just nu, men är inte mitt jobb heller. Har visat förr om åren att det går att få tag på vettiga spelare även efter juli månad!
Börjar spåra, iaf diskussionen med en av er så den som känner sig träffad kan söka upp via pm om det är nått mer irrelevant som ska diskuteras...
100% DJURGÅRDSJ***L
Otto har alltid varit lugn men känns om han blivit mjäkigare med åren. Han förlorar många dueller när det är kamp om pucken. Förra säsongen hade jag gärna sett lite mer jävlar anamma från Otto sida.
- swallat
nu när man lugnat ner sig lite och kan se det med perspektiv. Vi missa ET slutspelet, ohh panik. Färjestad och HIV71, 2 större guldkandidater enligt mig missade dom med...det är fortfarande bara försäsong och mycket kan hända under året.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Tråkigt att du tycker så. Jag tycker att det var en vettig diskussion som var relevant för topicen Säsongen 2011/2012. Att diskutera Ottosson är ju relevant då han har en hyfsat stor roll. Bara för att du har en annan åsikt än mig så måste man väl få diskutera det?Jockmaniac skrev: Börjar spåra, iaf diskussionen med en av er så den som känner sig träffad kan söka upp via pm om det är nått mer irrelevant som ska diskuteras...
Vet inte vad du blev irriterad över. Bad dig bara lyfta blicken lite, det är försäsong och du är säker på att vi missar slutspel om vi inte ersätter Zibanejad utan att lägga fram en hållbar teori.
Att Lassen aldrig får ett gott ord är också ren lögn, vet inte varför du hasplar ur dig osanningar för att stödja din teori om Ottosson, oskrivna forumregler etc. Detta stycke hade kanske kunnat tas via PM förvisso.
Tillbaka till topic. A och O känns det som är att få till ett ordentligt PP. Vi kommer att vara svårslagna varje match och förlora väldigt få matcher med mer än ett mål. Det gör att vi kommer ha chans att vinna varje match.
Född till sportchef.
-
Det var inte vår diskussion jag syftade på... Jag menade diskussionen om vilka lhc-spelare som var bäst tex, eller om artistspelare räknas in i laget osv.android skrev:Tråkigt att du tycker så. Jag tycker att det var en vettig diskussion som var relevant för topicen Säsongen 2011/2012. Att diskutera Ottosson är ju relevant då han har en hyfsat stor roll. Bara för att du har en annan åsikt än mig så måste man väl få diskutera det?Jockmaniac skrev: Börjar spåra, iaf diskussionen med en av er så den som känner sig träffad kan söka upp via pm om det är nått mer irrelevant som ska diskuteras...
Vet inte vad du blev irriterad över. Bad dig bara lyfta blicken lite, det är försäsong och du är säker på att vi missar slutspel om vi inte ersätter Zibanejad utan att lägga fram en hållbar teori.
Att Lassen aldrig får ett gott ord är också ren lögn, vet inte varför du hasplar ur dig osanningar för att stödja din teori om Ottosson, oskrivna forumregler etc. Detta stycke hade kanske kunnat tas via PM förvisso.
Tillbaka till topic. A och O känns det som är att få till ett ordentligt PP. Vi kommer att vara svårslagna varje match och förlora väldigt få matcher med mer än ett mål. Det gör att vi kommer ha chans att vinna varje match.
Jag har inte ljugt, jag har inte sett ett enda gott ord om Lassen. Undantaget sen han försvann konstigt nog! Han fick tamefan till och med bära hundhuvudet när han satt på bänken. Löjligt minst sagt! Vet att det är fler som håller med mig angående detta...Oskrivna forumreglerna är du bara naiv om du inte har sett. Jag höll på att bli halsuggen för ett par år sen härinne när jag skrev att Linkan var sämst i laget(vilket han var för stunden), likadant med Otto. Så har det alltid varit, och det har jag lärt mig att acceptera. Men jag tänker inte falla in i de spåren...
100% DJURGÅRDSJ***L