FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jokester
Säsongskort: Ja

Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av Jokester »

Jag tycker Wesslau är riktigt svajig idag och definitivt bör ta på sig 2-2 målet. Bombom var lika slarvig och visade samma arbetsmoral som vanligt.
Senast redigerad av Jokester den 2011-09-29 21:15:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Jokester skrev:Bara jag som tycker Wesslau är rätt svajig idag och definitivt bör ta på sig 2-2 målet?
Du ser att den styrs på en backs (Boumedienne, otur bara dock enligt mig) klubba. Han kan verkligen inte ta på sig det målet...
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

-daniel- skrev:
Jokester skrev:Bara jag som tycker Wesslau är rätt svajig idag och definitivt bör ta på sig 2-2 målet?
Du ser att den styrs på en backs (Boumedienne, otur bara dock enligt mig) klubba. Han kan verkligen inte ta på sig det målet...
Oavsett om den styr eller inte ska det vara tätt där.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jokester skrev:
-daniel- skrev:
Oavsett om den styr eller inte ska det vara tätt där.
Jag håller inte med dig, känns galet svårt när pucken ändrar riktning så pass markant.

Men annars så tar han 33 skott. Hyfsat i kaffesumpen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Hehe, Jockmaniac - vilken hockey gillar du?! Jag satt och njöt stundtals, av det spel som vi bjöd på idag. Snabba, rörliga anfall, bra tacklingar, etc. Det bjöds på vilja idag - det täcktes skott, det spelades enkelt ut ur zon. (med vissa undantag).

Med kvällens spel + en bättre defensiv kommer vi vinna sjukt många matcher denna säsong. med 2-1, med 3-1, med 4-2... Så jävla tajt är Gustaf. Så bra är vi i deffen när vi har rätt folk på isen.

Men berätta gärna hur vi ska spela för att du ska vara nöjd. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jokester skrev:Jag tycker Wesslau är riktigt svajig idag och definitivt bör ta på sig 2-2 målet. Bombom var lika slarvig och visade samma arbetsmoral som vanligt.
Du har inte sett matchen då antar jag.

Gustaf motar allt förutom två som han inte har chansen på. Josef Boumedienne är inblandad i detta som någon påpekade genom att han drar på sig en utvisning vid 1-1-målet (avvaktande som aldrig verkställs) samt självmålet.

Gustaf var skitbra ikväll.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Magnutz skrev:
Jokester skrev:Jag tycker Wesslau är riktigt svajig idag och definitivt bör ta på sig 2-2 målet. Bombom var lika slarvig och visade samma arbetsmoral som vanligt.

Gustaf motar allt förutom två som han inte har chansen på. Josef Boumedienne är inblandad i detta som någon påpekade genom att han drar på sig en utvisning vid 1-1-målet (avvaktande som aldrig verkställs) samt självmålet.

Jag såg hela matchen, och jo han är svajig, höll på att ställa till det rejält bland annat när han missar att blockera en puck.

Bombom har jag inte mycket till övers för, ser helst att han bänkas till fördel för Holm.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lite reflektioner.

Det förvånar mig starkt att BomBom får näst mest istid av backarna, verkligen sjukt. De måste se något vi inte ser, minst sagt. Men jävligt kul att se Claesson, Gustafsson och Holm att dom kliver upp och spelar för skölden idag. Riktigt jävla bra. Även grymt att Kyle får göra en till poäng. Krossar han Petraseks rekord i år? ;)

Angående femmorna så är det givet att Åberg ska spelas extremt mycket from now on, han åstadkom mer på en match i förstakedjan än av Nilson gjort hittills på 6 matcher. Tjärnqvist har en målskytt i sig och är bra på sitt kontor där framför men fan... Vad ska vi göra med honom i övriga spelet?

Ottosson vill jag inte gnälla på idag. Han Fimpen och Norman rullar idag och får mycket istid. Endast tre centrar som fokuserar på defensiven och gör det mycket väl.

TimE och Kempe, piggaste forwardsparet vi har idag. Grymt fint mål av Tim, även om jag var övertygad att han skulle missa. Han brukar åka sig till riktigt fina lägen sådär men dessvärre har han ju ett skott som får Ottossons att se ut som Alexander Ovechkin. Och här kan verkligen ingen säga emot. Jävligt synd. Som när han skapar ett liknande läge för sig senare i matchen. Kempe gör det jag gillar skarpt. Driver alltid PÅ MÅL och ger sig in i gröten. Synd att han inte fick peta in någon av straffarna. Cehlin gör även han en stark arbetsinsats idag. Carlsson, såg han ta två utvisningar och missa ett friläge, så... Ingen förbättring där.

BLOMSTRAND, in med han i en renodlad checkingline med Fimpen och Ölvestad så länge Brodin är borta. Delade ut 4 tacklingar idag enligt statistiken. Åberg delade ut två. Resten av laget hade fyra stycken, tillsammans. (M. Tjärnqvist, Holm, Cehlin, Fimpen varsin)

Wesslau, otur på första målet, pucken är väl några centimeter över linjen. Överlag en skakig dag på jobbet men skulle snarare säga att det är han som blir osäker med mycket junisar omkring sig och BomBom... Det är verkligen inte han som sprider osäkerhet till försvarna, tvärtom.

Summering: Spela Kempe&Tim mer, Åberg kvar i förstalina, Blomstrand in i en checkingline!
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Magnutz skrev:Hehe, Jockmaniac - vilken hockey gillar du?! Jag satt och njöt stundtals, av det spel som vi bjöd på idag. Snabba, rörliga anfall, bra tacklingar, etc. Det bjöds på vilja idag - det täcktes skott, det spelades enkelt ut ur zon. (med vissa undantag).

Med kvällens spel + en bättre defensiv kommer vi vinna sjukt många matcher denna säsong. med 2-1, med 3-1, med 4-2... Så jävla tajt är Gustaf. Så bra är vi i deffen när vi har rätt folk på isen.

Men berätta gärna hur vi ska spela för att du ska vara nöjd. :)

Jag förstår inte heller hur folk kunde njuta, första 30 var för mig en kavalkad av dålig hockey från två för stunden dåliga lag. Passningsspelet var uruselt och det var först i tredje som båda lagen och framförallt DIF började sätta passningarna, som jag skrev innan så var det alldeles för många passningar som missade sin adress eller rann av bladet på mottagaren.

Men det är ju bara vad jag tycker... :wink:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Förvånar mig inte det minsta om vi åker på en 2-5:a mot Växjö på lördag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Att 6 spelare var borta och junisarna fick chansen var det bästa som kunde hända oss.
Så känner jag.

Wesslau inger inte något stabilt förtroende. Jag vet att han är en "puckmotande" typ av målvakt, dvs att han limmar väldigt få, men sättet han flyger fram och tillbaka i kassen och tappar position och puckar är inte bra.

Pontus Åberg! Vem fan é Zibanejad? Tjalalalalalala! :D
Skämt åsido, vilken grabb!

Plus igen till fjärdekedjan (som vanligt), och ni som klagat på Tim under inledningen av den här säsongen kan bara hålla käften nu. Varit vår bäste forward under dessa sju matcher.

Boumedienne är fortfarande seg men har spelat stabilare de två senaste matcherna. Bra där.
Carlsson sliter stundtals men det röcker inte. Med sex borta bör han vara en av dem som kliver fram mer i offensiven.

Cehlin och juniorerna också riktigt bra, men uppspelen är fortfarande för kladdiga.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jokester skrev:
Magnutz skrev:

Jag såg hela matchen, och jo han är svajig, höll på att ställa till det rejält bland annat när han missar att blockera en puck.

Bombom har jag inte mycket till övers för, ser helst att han bänkas till fördel för Holm.
Du menar när han kastar sig ut för att ta pucken? I övrigt var han grym. Sen anser jag att han visar laget vad som gäller när han gör så. Det ska inte såsas, det ska offras. :)

Han räddade oss vid ett tillfälle när fbk fick iväg ett snabbt skott. Det syntes inte så bra men Gustaf hann få upp plocken såpass att han träffade puckens nederkant.

Men, vi ser ju olika på saker så det är ju OK. ;)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Förvånar mig inte det minsta om vi åker på en 2-5:a mot Växjö på lördag.
Grymt kul att se att du är nöjd och glad efter dagens kämparinsats!
Expert.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Nu ska jag inte totalsåga BomBom helt och hållet men han behöver verkligen steppa upp sitt spel riktigt ordentligt om han ska få spela mer den här säsongen. Han ser ruskigt trög och nonchalant ut på isen och skickar dåliga signaler till sina medspelare på så vis. Men Hardy har väl aldrig bänkat någon i sin karriär och lär väl knappast börja med det nu...
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jokester skrev:
Magnutz skrev:

Jo men herregud, sånt händer väl varenda målvakt med jämna mellanrum, i 60minuter var Wesslau bra, nästan mer en så. Och i straffläggningen räddade han 2 pinnar åt oss, suveränt!
Spela fult
Skriv svar