Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Månsson är ett bra alternativ, men det är väl så att han är född i "Timrå land"? Vet ju inte hur pass stor hem längtan han har.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

DIF_Soldier skrev:Lata Div-Brendl lär ju vara en, men honom vill jag inte se i DIF
För att?
Bild
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Therocket1 skrev:
DIF_Soldier skrev:Lata Div-Brendl lär ju vara en, men honom vill jag inte se i DIF
För att?
Kanske just för att han är en lat diva. Han har heller inte något hjärta överhuvudtaget.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Och vad grundar du det på? Ja, han är ganska lat vad det gäller fysträning, men hade det bara funnits teknik- och skridskoträningar så hade han varit där på alla. Att han skulle spela utan hjärta är fel. Jag menar, spelar Bremberg utan hjärta?
Bild
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

stolpskott skrev:
corrado_boy skrev:hallo igen
detta e ingen center direkt men.
Patrick Blomdahl från Lhc skulle jag villja försöka få hit till nässta sässe
tycker han har en härlig spelstil??

vet inte vad ni säger om detta??
Var EXAKT samma sak som smurf02 tjatade om, jag vet inte hur länge...
Och nej tack till Blomdahl, han kämpar och ger allt men det känns som om den varan finns de tillräckligt av i DIF.

Men det är den kämpglöden jag gillar att se :P :)
Men annars som sagt om inte blomdahl så tycker jag klubben bör
fixa till en egen juniorkedja som 4 kedja.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Therocket1 skrev:Och vad grundar du det på? Ja, han är ganska lat vad det gäller fysträning, men hade det bara funnits teknik- och skridskoträningar så hade han varit där på alla. Att han skulle spela utan hjärta är fel. Jag menar, spelar Bremberg utan hjärta?
Japp, han gör inte ett skit på isen (mer än mål).

Här är en video från Brynäs träning. Han jobbar inte speciellt hårt som ni kan se.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Therocket1 skrev:
För att?
Han får ta och jobba hårdare på träningar och jobba hårdare på matcher.
Elitseriens klart lataste spelare.
Tror inte han är så trevlig socialt heller.

Men å andra sidan; Brembergs passningar kombinerat med Brendls slagskott... Det är en giftig PP-kombination om något
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Linkan och Brendl tillsammans med en defensivt skicklig center skulle vara något, eller hur?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Brendl är en trevlig person, tyvärr är han dock litegrann av en ensamvarg i okända miljöer. Tur att vi har Jiri här som är tjeck.

Brendl kan om han vill, både på träningar och matcher. Det har han visat förut. Det gäller bara att få ut det av honom som tränare. Och det är tyvärr en konst i sig och är grymt svårt. Får man Brendl på humör över en hel säsong så får man en skridskostark sniper.

En liten film som visar Pavel's alla mål under säsongen han spelade i Mora:

Inte bara slagskott från blå där inte.
Bild
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Jag skulle gärna se Brendl i Djurgårn. Han kan spela med vilka som helst och ändå spruta in mål, säsongen i Mora är ett exempel på det.
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Brndl ... hällre behåller jag Ossi!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

blocco skrev:
Therocket1 skrev:Och vad grundar du det på? Ja, han är ganska lat vad det gäller fysträning, men hade det bara funnits teknik- och skridskoträningar så hade han varit där på alla. Att han skulle spela utan hjärta är fel. Jag menar, spelar Bremberg utan hjärta?

Här är en video från Brynäs träning. Han jobbar inte speciellt hårt som ni kan se.
Tyvärr har videon blivit borttagen av användaren, men vi som har sett den kan säga att han inte alls jobbar som man bör på träning. Under all kritik.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

DIF_Soldier skrev:
blocco skrev:

Tyvärr har videon blivit borttagen av användaren, men vi som har sett den kan säga att han inte alls jobbar som man bör på träning. Under all kritik.
Jaha se på fan. Såg den häromdagen bara. Men jag kan iallafall säga att han var max två meter från målgården medans övriga kämpade.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Har själv sett videon och den är inte från en träning utan från en matchvärmning. Och det är allmänt känt att Brendl inte tar i under matchvärmningarna. Under vanliga isträningar brukar han iaf låtsas som han åker skridskor.
Bild
Användarvisningsbild
OskarLevinson

Inlägg av OskarLevinson »

Nej Brendl är väl ingen önkespelare med de lönekrav han säkert har och allt.

Däremot känns ju Månsson, Widing, Angell mfl väldigt intressenta. Unga spelare som man kan "bygga lag" kring för framtiden.
Låst