Finns nog folk här på forumet som helt seriöst skulle kunna kandidera till en post. Dessa personer vet verkligen hur en supporter känner. Vilket har det visat sig är väldigt viktigt.-daniel- skrev:Ställer mig precis undrande till det också. Man kan inte rösta bort ansvariga personer om det inte finns några vettiga alternativ...minalman skrev:Hur skrapar man fram rätt folk till en ny valberedningen inför årsmötet? Eller finns det redan en valberedning? Vi måste ha en ny ledning och helst skall valberedningen plocka fram den, så att det blir så lite bråk som möjligt.
I vilket fall måste kvasten gå nu, efter den här säsongen. Inget tomt forumsnack, utan seriöst. Hur fan får vi tag på rätt folk i ledningen för att ställa allt tillrätta?
Det här är riktigt jävla viktiga, kanske helt avgörande frågor.
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som kassör / ekonomiansvarig. En resa till Bahamas varannan månad med föreningens pengar skulle sitta som ett smäck.
- minalman
Vi behöver ha de allra bästa hockeykännarna, de som likt Zabel, slitit i åratal för Klubben och vet hur ett hockeylag skall byggas. Inga slipsar, men gärna klokt folk med erfarenhet från Stockholmshockeyn. Vi vänder på steken och skaffar den bästa hockeyledningen i Sverige med Djurgårdare från Stockholm! Spelarna kan komma varsomhelst ifrån, men vi måste kunna plocka upp ett par juniorer varje år. Något för junisarna att sikta mot, inte ta som självklart.Lugnet skrev:Finns nog folk här på forumet som helt seriöst skulle kunna kandidera till en post. Dessa personer vet verkligen hur en supporter känner. Vilket har det visat sig är väldigt viktigt.-daniel- skrev:Ställer mig precis undrande till det också. Man kan inte rösta bort ansvariga personer om det inte finns några vettiga alternativ...minalman skrev:Hur skrapar man fram rätt folk till en ny valberedningen inför årsmötet? Eller finns det redan en valberedning? Vi måste ha en ny ledning och helst skall valberedningen plocka fram den, så att det blir så lite bråk som möjligt.
I vilket fall måste kvasten gå nu, efter den här säsongen. Inget tomt forumsnack, utan seriöst. Hur fan får vi tag på rätt folk i ledningen för att ställa allt tillrätta?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nu var inte mitt inlägg oseriöst, men för att spinna vidare. Värva spelare på plajan?-daniel- skrev:Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som kassör / ekonomiansvarig. En resa till Bahamas varannan månad med föreningens pengar skulle sitta som ett smäck.
Alla medlemmar har väl rätt att bli föreslagna?
- -daniel-
Det stämmer nog, men seriöst nu. Det måste vara personer som den breda massan av medlemmar känner till. Dvs någon redan offentlig person. Jag tror att det inte kommer hända något enkom pga anledningen att ingen kommer ta tag i de här frågorna på allvar...Lugnet skrev:Alla medlemmar har väl rätt att bli föreslagna?-daniel- skrev:Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som kassör / ekonomiansvarig. En resa till Bahamas varannan månad med föreningens pengar skulle sitta som ett smäck.
Att slashasarna skulle avgå självmant är ungefär lika sannolikt som att Djurgården slipper spela KS om ca 1 månad.
Det måste finnas en länk mellan styrelsen och områdesansvariga i flera frågor. Du bör exempelivs ha en styrelseledamot som har bra kontakt med fansen och arenaägaren, o s v.minalman skrev:Vi behöver ha de allra bästa hockeykännarna, de som likt Zabel, slitit i åratal för Klubben och vet hur ett hockeylag skall byggas. Inga slipsar, men gärna klokt folk med erfarenhet från Stockholmshockeyn. Vi vänder på steken och skaffar den bästa hockeyledningen i Sverige med Djurgårdare från Stockholm! Spelarna kan komma varsomhelst ifrån, men vi måste kunna plocka upp ett par juniorer varje år. Något för junisarna att sikta mot, inte ta som självklart.Lugnet skrev:Finns nog folk här på forumet som helt seriöst skulle kunna kandidera till en post. Dessa personer vet verkligen hur en supporter känner. Vilket har det visat sig är väldigt viktigt.-daniel- skrev:Ställer mig precis undrande till det också. Man kan inte rösta bort ansvariga personer om det inte finns några vettiga alternativ...minalman skrev:Hur skrapar man fram rätt folk till en ny valberedningen inför årsmötet? Eller finns det redan en valberedning? Vi måste ha en ny ledning och helst skall valberedningen plocka fram den, så att det blir så lite bråk som möjligt.
- minalman
Järnkaminerna borde ha en skuggstyrelse, färdig att rycka in!
Erfarenhet är grymt viktigt. Har man upplevt som säker flera här har varit med ett tag så har man god erfarenhet av detta. Kolla på en av ledamötena i dag. Han stod på läktaren en gång i tiden.-daniel- skrev:Det stämmer nog, men seriöst nu. Det måste vara personer som den breda massan av medlemmar känner till. Dvs någon redan offentlig person. Jag tror att det inte kommer hända något enkom pga anledningen att ingen kommer ta tag i de här frågorna på allvar...Lugnet skrev:Alla medlemmar har väl rätt att bli föreslagna?-daniel- skrev:Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som kassör / ekonomiansvarig. En resa till Bahamas varannan månad med föreningens pengar skulle sitta som ett smäck.
Att slashasarna skulle avgå självmant är ungefär lika sannolikt som att Djurgården slipper spela KS om ca 1 månad.
Sedan bör det givetvis vara en duglig medlem. Säger ju inte att en icke offentlig person skulle göra det sämre.
Senast redigerad av Lugnet den 2012-11-17 22:28:51, redigerad totalt 1 gånger.
- minalman
Självklart, men sådana frågor verkar ha tagit överhanden senaste åren och hockeyn kommit i andra hand. Styrelsen måste först och främst se till att det finns förutsättningar att skapa ett hockeylag som hänger med i utvecklingen. Inte ett lag bestående av juniorer som vill till NHL och/eller veteraner som taggar ner. Hela idén med Stockholmsspelare är ett feltänk från och med silveråret och det är styrets fel att inte banan byttes i tid.Lugnet skrev:Det måste finnas en länk mellan styrelsen och områdesansvariga i flera frågor. Du bör exempelivs ha en styrelseledamot som har bra kontakt med fansen och arenaägaren, o s v.minalman skrev:Vi behöver ha de allra bästa hockeykännarna, de som likt Zabel, slitit i åratal för Klubben och vet hur ett hockeylag skall byggas. Inga slipsar, men gärna klokt folk med erfarenhet från Stockholmshockeyn. Vi vänder på steken och skaffar den bästa hockeyledningen i Sverige med Djurgårdare från Stockholm! Spelarna kan komma varsomhelst ifrån, men vi måste kunna plocka upp ett par juniorer varje år. Något för junisarna att sikta mot, inte ta som självklart.Lugnet skrev:Finns nog folk här på forumet som helt seriöst skulle kunna kandidera till en post. Dessa personer vet verkligen hur en supporter känner. Vilket har det visat sig är väldigt viktigt.-daniel- skrev:Ställer mig precis undrande till det också. Man kan inte rösta bort ansvariga personer om det inte finns några vettiga alternativ...minalman skrev:Hur skrapar man fram rätt folk till en ny valberedningen inför årsmötet? Eller finns det redan en valberedning? Vi måste ha en ny ledning och helst skall valberedningen plocka fram den, så att det blir så lite bråk som möjligt.
Absolut, det sportsliga har verkligen gått snett sedan flera år tillbaka.
- -daniel-
Det jag syftar på med offentlig person är för att få personen vald...supportern Benke Bengal, 43 år bosatt i Vasastan säger liksom inte så mycket.Lugnet skrev:-daniel- skrev:Det stämmer nog, men seriöst nu. Det måste vara personer som den breda massan av medlemmar känner till. Dvs någon redan offentlig person. Jag tror att det inte kommer hända något enkom pga anledningen att ingen kommer ta tag i de här frågorna på allvar...Lugnet skrev:Alla medlemmar har väl rätt att bli föreslagna?-daniel- skrev:Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som kassör / ekonomiansvarig. En resa till Bahamas varannan månad med föreningens pengar skulle sitta som ett smäck.
Erfarenhet är grymt viktigt. Har man upplevt som säker flera här, har följt laget i 15 år som supporter så har man god erfarenhet av detta. Kolla på en av ledamötena i dag. Han stod på läktaren en gång i tiden.
Sedan bör det givetvis vara en duglig medlem. Säger ju inte att en icke offentlig person skulle göra det sämre.
Hur kan Bajen-Janne få behålla sitt jobb? Den mannen är helt fel man på den positionen. Har Janne någon hockeykännedom och kontaktnät överhuvudtaget? Medans andra klubbar värvade så fanns det inga spelare på marknaden för Janne. Vad var värvningen av Plante värd? Ok att Tim inte varit bra dom få gångerna han fick chansen men en ny målvakt var låg prioritet i den situationen vi var (är) i.
Varför väntades det in i sista sekund med titta på nyförvärv? När fansen redan i höstas genomskådat fuskbygget och ser att förstärkning behövs så väntar Janne till 5 i tolv med att jaga nyförvärv. Trycket blev för stort på att vi behövde förstärkning så han var tvungen att göra något men eftersom han är en urusel sportchef och var ute i sista sekund så blev det inga nyförvärv.
Okej att Janne är bajare men borde inte en man på hans position ens förstå sig på det mest grundläggande i ekonomi? Jag tvivlar på att Janne ens förstår sin spelarbudget och förmodligen kan han inte läsa en resultalt- och balansrapport. Janne hade behövt en genomgång på svarta tavlan med monopolpengar precis som i lyxfällan. Det är tragikomiskt att Janne satte sprätt på alla pengarna dag 1 likt ett barn som köper godis för hela veckopengen på direkten. Hur kan han ha missat att pengar behövs för att värva vid eventuella skador eller underpresternade spelare?
Ekonomibiten gör mig vansinnig.
Janne, du måste säga upp dig och avstå resterande löneutbetalningar. DU ÄR URUSEL!
Varför väntades det in i sista sekund med titta på nyförvärv? När fansen redan i höstas genomskådat fuskbygget och ser att förstärkning behövs så väntar Janne till 5 i tolv med att jaga nyförvärv. Trycket blev för stort på att vi behövde förstärkning så han var tvungen att göra något men eftersom han är en urusel sportchef och var ute i sista sekund så blev det inga nyförvärv.
Okej att Janne är bajare men borde inte en man på hans position ens förstå sig på det mest grundläggande i ekonomi? Jag tvivlar på att Janne ens förstår sin spelarbudget och förmodligen kan han inte läsa en resultalt- och balansrapport. Janne hade behövt en genomgång på svarta tavlan med monopolpengar precis som i lyxfällan. Det är tragikomiskt att Janne satte sprätt på alla pengarna dag 1 likt ett barn som köper godis för hela veckopengen på direkten. Hur kan han ha missat att pengar behövs för att värva vid eventuella skador eller underpresternade spelare?
Ekonomibiten gör mig vansinnig.
Janne, du måste säga upp dig och avstå resterande löneutbetalningar. DU ÄR URUSEL!
Så här ser dagens styrelse och valberedning ut (vald vid årsmötet 2011-08-10):
Styrelse
Djurgårdens IF Ishockeyförening
Mats Larsson, ordförande – Omvald för ett år på senaste årsmötet
Född 1957
Advokat, delägare Eversheds Södermark
Styrelseledamot sedan 2002
Niklas Andrae – Omvald för två år på senaste årsmötet
Född 1960
Senior Partner, delägare Reforce International
Styrelseledamot sedan 2009
Hasse Breitholtz - Omvald för två år på senaste årsmötet
Född 1949
Icing (managment)
Styrelseledamot sedan 1993
Mats Jonsson – Vald på två år vid förförra årsmötet
Född 1976
Evenemangsansvarig, Djurgården Fotboll
Styrelseledamot sedan 2008
Ola Josefsson - Omvald för två år på senaste årsmötet
Född 1967
JRS Asset Management
Styrelseledamot sedan 2003
Kaarel Lehiste - Omvald för två år på senaste årsmötet
Född 1956
Partner och VD i Ebab AB
Kalle Lilja – Vald på två år vid förförra årsmötet
Född 1957
Försäkringsmäklare
Styrelseledamot sedan 1994
Göran Sällqvist – Vald på två år vid förförra årsmötet
Född 1957
Styrelseledamot sedan 2010
Pelle Bergström, hedersledamot
Född 1920
Pensionär
Styrelseledamot sedan 1986
Valberedning
Jan-Peder Norstedt – Omvald för en period på tre år
Håkan Södergren – Två år kvar i valberedningen
Henrik Bromfält – Ett år kvar i valberedningen
Styrelse
Djurgårdens IF Ishockeyförening
Mats Larsson, ordförande – Omvald för ett år på senaste årsmötet
Född 1957
Advokat, delägare Eversheds Södermark
Styrelseledamot sedan 2002
Niklas Andrae – Omvald för två år på senaste årsmötet
Född 1960
Senior Partner, delägare Reforce International
Styrelseledamot sedan 2009
Hasse Breitholtz - Omvald för två år på senaste årsmötet
Född 1949
Icing (managment)
Styrelseledamot sedan 1993
Mats Jonsson – Vald på två år vid förförra årsmötet
Född 1976
Evenemangsansvarig, Djurgården Fotboll
Styrelseledamot sedan 2008
Ola Josefsson - Omvald för två år på senaste årsmötet
Född 1967
JRS Asset Management
Kaarel Lehiste - Omvald för två år på senaste årsmötet
Född 1956
Partner och VD i Ebab AB
Kalle Lilja – Vald på två år vid förförra årsmötet
Född 1957
Försäkringsmäklare
Styrelseledamot sedan 1994
Göran Sällqvist – Vald på två år vid förförra årsmötet
Född 1957
Styrelseledamot sedan 2010
Pelle Bergström, hedersledamot
Född 1920
Pensionär
Styrelseledamot sedan 1986
Valberedning
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
- minalman
Hoppet står till att Valberedningen inser att de måste ruska om i styrelsen. Förtroendet för styrelsen hos medlemmarna är noll och det kommer bli ett dj-a hallå på årsmötet om inte Valberedningen jobbat på innan dess.Arkju skrev:Så här ser dagens valberedning ut (vald vid årsmötet 2011-08-10):
Valberedning
Tror inte styrelsen får Ansvarsfrihet om vi spelar AS nästa år. Enda möjligheten för dem att komma undan är att ställa sina platser till förfogande och hjälpa Valberedningen att föreslå något som vi medlemmar kan tro på. Plus en plan för hur vi tar oss tillbaka på toppen.
Inte få ansvarsfrihet? De har ju inte gjort något olagligt utan de har bara skött sina uppdrag dåligt. Eller?minalman skrev: Tror inte styrelsen får Ansvarsfrihet om vi spelar AS nästa år. Enda möjligheten för dem att komma undan är att ställa sina platser till förfogande och hjälpa Valberedningen att föreslå något som vi medlemmar kan tro på. Plus en plan för hur vi tar oss tillbaka på toppen.
Tillbaka med garpen? Kan inte han ställa upp och försöka komma med ett förslag till ny styrelse?
Garpen lär ju veta vad som har gått snett i DIF, vilka personer som bör bytas ut samt att han lär ju ha ett kontaktnät tillräckligt stort för att kunna hitta folk till styrelsen till skillnad från en hobbysupporter som mig själv t ex.