Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Som jag sagt många gånger tidigare. Jag vill INTE se Marusak i laget nästa år.

Han har gjort det riktigt bra, absolut, men han är uppenbarligen dyr, och heller ingen framtidslösning då han har några år på nacken och antagligen inte kommer att stanna mer än 1-2 år i vilket fall som helst.

Självklart ska vi kunna lägga lite pengar på spelare också.. men det känns som att när man väl öppnar plånboken så kan man göra det ordentligt och satsa på en riktig klasspelare, något som jag inte tycker att Marusak är. Däremot var han ju helt klockren som "panikvärvning" i år, absolut..

Dyra mediokra tjecker, slovaker och finnar hör hemma i Mora och Malmö...

Det här får jag väl käka skit för antar jag...
kungK2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kungK2 »

Det får du alldeles säkert Knirre :)

Sen handlar ju inte allt om hur mycket pengar vi eller andra klubbar kan erbjuda. Självklart kan många klubbar erbjuda Robin Jonsson mer pengar men jag tror nog att vi har bra chanser att värva honom ändå.

Och att få tillbaka Ragge vore skitkul (förutsatt att det verkligen blir så)!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

*Knirre skrev:Som jag sagt många gånger tidigare. Jag vill INTE se Marusak i laget nästa år.

Han har gjort det riktigt bra, absolut, men han är uppenbarligen dyr, och heller ingen framtidslösning då han har några år på nacken och antagligen inte kommer att stanna mer än 1-2 år i vilket fall som helst.

Självklart ska vi kunna lägga lite pengar på spelare också.. men det känns som att när man väl öppnar plånboken så kan man göra det ordentligt och satsa på en riktig klasspelare, något som jag inte tycker att Marusak är. Däremot var han ju helt klockren som "panikvärvning" i år, absolut..

Dyra mediokra tjecker, slovaker och finnar hör hemma i Mora och Malmö...

Det här får jag väl käka skit för antar jag...
Varför skulle vi inte behålla vårt bästa back för?

Visst han kanske kostar en del, men han leverar också. Det finns spelare som efter prestation är betydligt dyrare för klubben t ex Lindman, Liwing m fl.

Utlänningar som Jiri är precis sådana som vi skall ha dvs klasspelare. OM vi skall pllocka bort medelmåttiga utlänningar skall Ask och Lassila försvinna först den saken är solklar.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag får väl be om ursäkt att jag glömde både Dick och Anger i min laguppställning. Men man undrar ju onekligen hur ledningen har tänkt sig att laget ska se ut. Räknar man med att tappa Dragan och Hörnqvist, eller vill man bryta kontraktet med t.ex. Danielsson och Ericson?
Brutus

Inlägg av Brutus »

Som det ser ut just nu så tycker jag man ska satsa på att få hem Ragge, coh värva Robin Jonsson från FBK. Marusak får man väl se som ett tredje alternativ pga hans löneanspråk.

Sedan tycker jag att man ska ta en allvarlig funderare på att värva Hannula. Det kommer kosta endel men det kan också bli en bra affär om han levererar. Allting kan inte hänga på om "Linkan" gör en bra match, han måste få lite understöd.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mycket av nästa års värvningar hänger på placeringen i tabellen. Tror inte Mika vill spela med oss om vi slutar tia.

Marusak ska vi utan tvekan behålla, för att, som Kall-El sa, han levererar.
Sedan varför han klagar på Morten?
Morten är enligt mig vår bästa defensiva forward.

Man kan inte klaga på de spelare som levererar och säga "det finns bättre för billigare pris". Levererar de ska de stanna. Punkt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

DIF_Soldier skrev:Mycket av nästa års värvningar hänger på placeringen i tabellen. Tror inte Mika vill spela med oss om vi slutar tia.

Bautabröl är enligt mig vår bästa defensiva forward.

Man kan inte klaga på de spelare som levererar och säga "det finns bättre för billigare pris". Levererar de ska de stanna. Punkt.
Han är ganska ojämn om du frågar mig, men har hög kapacitet.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Bautabröl skrev:
DIF_Soldier skrev:Mycket av nästa års värvningar hänger på placeringen i tabellen. Tror inte Mika vill spela med oss om vi slutar tia.

Bautabröl är enligt mig vår bästa defensiva forward.

Han är ganska ojämn om du frågar mig, men har hög kapacitet.
Nu gjorde du det igen! Hahaha...

Tror att Ask, om han få stanna, kommer att utvecklas nu när han är van vid elitserien... tror han kan bli riktigt stabil.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Många säger att Engström (Det var inte Mats Larsson) sa att Marusak kostar en 4:a på en skala 1-5. Men han sa aldrig vilken måttstock. Är det med Djurgårdsmått? Eller Elitseriemått? Eller Europamått? Eller Allsvensktmått? Ska vi nånsin bli bra guldkanditat igen så måste vi behålla spelare som levererar, jobbar och sliter.
Bild
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Therocket1 skrev:Många säger att Engström (Det var inte Mats Larsson) sa att Marusak kostar en 4:a på en skala 1-5. Men han sa aldrig vilken måttstock. Är det med Djurgårdsmått? Eller Elitseriemått? Eller Europamått? Eller Allsvensktmått? Ska vi nånsin bli bra guldkanditat igen så måste vi behålla spelare som levererar, jobbar och sliter.
Går vi till slutspel lär vi ju ha råd att behålla Jiri också. Förmodligen menar Engström en skala på 1-5 med DIF-mått mätt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ask köptes väl inte in som defensiv anfallare utan snarast som poängplockare. I detta sammanhang har han inte levt upp alls i mina ögon. Falk pch Ottosson är i mina ögon bättre defensiva spelare än Ask dessutom.

Tycker för övrigt inte att någon av herrar ask, eklund och danielsson levererat efter förväntan. Eklund har varit lite bättre på slutet dock, men sett över en hel säsong är de tvärunderkända i min bok. ser gärna att man byter ut alla tre om möjligt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:

Ask köptes väl inte in som defensiv anfallare utan snarast som poängplockare. I detta sammanhang har han inte levt upp alls i mina ögon. Falk pch Ottosson är i mina ögon bättre defensiva spelare än Ask dessutom.

Tycker för övrigt inte att någon av herrar ask, eklund och danielsson levererat efter förväntan. Eklund har varit lite bättre på slutet dock, men sett över en hel säsong är de tvärunderkända i min bok. ser gärna att man byter ut alla tre om möjligt.
I mina ögon har hela laget i princip underpresterat första halvan av säsongen - nu är det plötsligt tvärtom. Nästan alla - FRÄMST Fimpen - har krigat hårt. Man kan inte titta tillbaka på vad som har hänt tidigare under året - man måste se spelarnas prestationer nu. Med rätt coaching kommer Fimpen vara lika bra som han är nu nästa år också.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Men alla spelare i ett lag kan ju inte pumpa fram poäng...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Rocker skrev:Men alla spelare i ett lag kan ju inte pumpa fram poäng...
Problemet är bara att vi har för få poängplockare och för många "defensiva spelare".
Skriv svar