Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Blåränder går aldrig ur en järnkamin ...
... Däremot kan man ju diskutera hurvida man är en järnkamin bara för att man är blårandig.
Född till sportchef.
Jahapp, nu är det publikstödets fel att det går åt pipan. Hur fan ska ni ha det?
-
Nej, verkligen inte. Men sittplats får hänga på lite, tyvärr har andra lag en arena som blir en gryta och får väldigt många fler PP en vi får överlag gentemot motståndarna på våran borg. Nu får djurgårn börja fylla hovet, annars är nog konkursen nära, och det vore ett svek från styrelsen mot oss i djurgårdsfamiljen. Det lär finnas djurgårdare med pengar som är villiga att satsa. Ta förnuftet till fånga, snart är det slut... MED OSS!!!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med. Stämningen på Hovet är bedrövlig och har så varit de senaste 7-8 matcherna.rollejunior skrev:Nej, verkligen inte. Men sittplats får hänga på lite, tyvärr har andra lag en arena som blir en gryta och får väldigt många fler PP en vi får överlag gentemot motståndarna på våran borg. Nu får djurgårn börja fylla hovet, annars är nog konkursen nära, och det vore ett svek från styrelsen mot oss i djurgårdsfamiljen. Det lär finnas djurgårdare med pengar som är villiga att satsa. Ta förnuftet till fånga, snart är det slut... MED OSS!!!
Sjunger avgå Johnny...
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Beror på vad man jämför med, men vi har alldeles för låga dippar just nu. Mycket p.g.a. att folk stannar i baren typ fem minuter in i perioden eller för att folk sätter sig ner och håller käften när motståndarna gör mål.Emil Svelander skrev:Håller med. Stämningen på Hovet är bedrövlig och har så varit de senaste 7-8 matcherna.rollejunior skrev:Nej, verkligen inte. Men sittplats får hänga på lite, tyvärr har andra lag en arena som blir en gryta och får väldigt många fler PP en vi får överlag gentemot motståndarna på våran borg. Nu får djurgårn börja fylla hovet, annars är nog konkursen nära, och det vore ett svek från styrelsen mot oss i djurgårdsfamiljen. Det lär finnas djurgårdare med pengar som är villiga att satsa. Ta förnuftet till fånga, snart är det slut... MED OSS!!!
- Emil Svelander
Jämfört med andra lags ljudnivå, alltså inte sångvariation och kvalité, så tycker jag absolut inte att vi längre är i toppen.Diffe89 skrev:Beror på vad man jämför med, men vi har alldeles för låga dippar just nu. Mycket p.g.a. att folk stannar i baren typ fem minuter in i perioden eller för att folk sätter sig ner och håller käften när motståndarna gör mål.Emil Svelander skrev:Håller med. Stämningen på Hovet är bedrövlig och har så varit de senaste 7-8 matcherna.rollejunior skrev:Nej, verkligen inte. Men sittplats får hänga på lite, tyvärr har andra lag en arena som blir en gryta och får väldigt många fler PP en vi får överlag gentemot motståndarna på våran borg. Nu får djurgårn börja fylla hovet, annars är nog konkursen nära, och det vore ett svek från styrelsen mot oss i djurgårdsfamiljen. Det lär finnas djurgårdare med pengar som är villiga att satsa. Ta förnuftet till fånga, snart är det slut... MED OSS!!!
Sjunger avgå Johnny...
Nej, vi är inte i toppen om man ser till de 6-8 matcherna.
Kommer nog bli betydligt bättre under våren och redan nu i december, brukar bli lite avslaget mitt i serielunken. Nu har vi Brynäs borta och två storsatsningar som kommer bli grymma. Sedan kommer Hv71 "invadera" hovet och kommer få pisk på läktaren också. Så tror det kommer bli bättre nu framöver.
Kommer nog bli betydligt bättre under våren och redan nu i december, brukar bli lite avslaget mitt i serielunken. Nu har vi Brynäs borta och två storsatsningar som kommer bli grymma. Sedan kommer Hv71 "invadera" hovet och kommer få pisk på läktaren också. Så tror det kommer bli bättre nu framöver.
Fan va jag hoppas att alla dessa motgångar inte gör att storsatsningarna blir fiaskon.. Även om vi förlorar varenda jävla match fram till den 26/12 ska vi fan se till att det blir liv mot Rögle och sedan mot HV. Skulle enligt mig vara absolut katastrof om det inte blir annat än succe på läktaren på dom två matcherna, minst sagt. Dock är ju klack människor bra mycket trogna till DIF än långsida folk (inte alla, men dom flesta). Ska bli riktigt kul att gunga i klacken, årets höjdpunkt. Ps. Vore skoj om dom vann matchen också.
- Diffe89
- Kontakt:
Då är jag med dig, även om jag värderar sång högre än sittplatsklapp. Å andra sidan är det jävligt svårt att överrösta 4500 klappande bönder i en arena som ser ut att vara byggd för 2000 (Rögle).Emil Svelander skrev: Jämfört med andra lags ljudnivå, alltså inte sångvariation och kvalité, så tycker jag absolut inte att vi längre är i toppen.
- Emil Svelander
Klart att sång är bättre till viss del, men när det handlar om att sätta press på domaren och tagga grabbarna i laget (vilket ändå är vår huvuduppgift), så är nog kraftfullare sånger med en del applåder att föredra. Jag tycker att vi skall använda våra, sett till ljudnivån som skapas, bästa sånger oftare.Diffe89 skrev:Då är jag med dig, även om jag värderar sång högre än sittplatsklapp. Å andra sidan är det jävligt svårt att överrösta 4500 klappande bönder i en arena som ser ut att vara byggd för 2000 (Rögle).Emil Svelander skrev: Jämfört med andra lags ljudnivå, alltså inte sångvariation och kvalité, så tycker jag absolut inte att vi längre är i toppen.
Sjunger avgå Johnny...
- Diffe89
- Kontakt:
Men det går inte att köra "Monténs/Johanssons Järnkaminer" flera gånger varje period (som vissa delar av sittplats verkar vilja...). Sånger blir uttjatade lätt. Personligen tycker jag att vi ska köra sådana sånger som du förmodligen menar när sittplatspubliken är som mest taggad=fler klappar med, alltså vid skitdomslut, DIF-mål, power play, slutet av matcherna och liknande. Skillnaden mellan bönderna och oss är att deras sittplats slentrianklappar till varenda ramsa, både på gott och ont.Emil Svelander skrev:Klart att sång är bättre till viss del, men när det handlar om att sätta press på domaren och tagga grabbarna i laget (vilket ändå är vår huvuduppgift), så är nog kraftfullare sånger med en del applåder att föredra. Jag tycker att vi skall använda våra, sett till ljudnivån som skapas, bästa sånger oftare.Diffe89 skrev:Då är jag med dig, även om jag värderar sång högre än sittplatsklapp. Å andra sidan är det jävligt svårt att överrösta 4500 klappande bönder i en arena som ser ut att vara byggd för 2000 (Rögle).Emil Svelander skrev: Jämfört med andra lags ljudnivå, alltså inte sångvariation och kvalité, så tycker jag absolut inte att vi längre är i toppen.
Monten/johanssons järnkaminer ska ju verkligen inte köras för ofta, tycker inte ens man ska köra den dom 2 första perioderna.
Född till sportchef.
Varför ska man inte "köra den" under dem två första perioderna?android skrev:Monten/johanssons järnkaminer ska ju verkligen inte köras för ofta, tycker inte ens man ska köra den dom 2 första perioderna.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Diffe89
- Kontakt:
För att det är en sång som ska driva på publiken och laget när de pressar på eller håller undan mot slutet av matcherna. Den blir alldeles för uttjatad annars. Kolla bara på hur det var med "olé olé olá" förut, den kördes ju hela tiden av diverse personer så att man tröttnade. Vi måste variera mera (vilket jag tycker att vi nu också gör).lilleman skrev:Varför ska man inte "köra den" under dem två första perioderna?android skrev:Monten/johanssons järnkaminer ska ju verkligen inte köras för ofta, tycker inte ens man ska köra den dom 2 första perioderna.