DIF Fotboll
- Lee Harvey Oswald
Re: DIF Fotboll
En något hårt dömd utv, men knappast felaktigt på nåt sätt.
En annan kväll med annan domare hade det stannat med ett gult.
Hur som helst, otroligt onödigt och korkat av Alex
En annan kväll med annan domare hade det stannat med ett gult.
Hur som helst, otroligt onödigt och korkat av Alex
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Utvisningen var inte felaktig. Sen kanske jag kan tycka att det ser ut som att han ångrar sig mitt i, men det momentum han har inte går att stoppa.
Kul dock att vi spelar rakare och aggressivare med en man mindre. Bra jobbat.!
Kul dock att vi spelar rakare och aggressivare med en man mindre. Bra jobbat.!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Efter gårdagens insats som var den bästa på läktaren sedan Helsingborg hemma förra året så bygger vi nu vidare.
Först, skriv upp er till JKs buss till Falkenberg på måndag: http://www.jarnkaminerna.se/2014/04/28/ ... v-upp-dig/
Lite mer än halva bussen fylld så ska ni mer så gäller det att skriva upp sig omgående!
Nästa hemmamatch är den 21:a maj mot IFK Göteborg. Sista gången att se DIF på hemmaplan på ca 50 dagar. Vi ska bli 20.000 på denna match och JK siktar stenhårt på det.
KÖP BILJETT OMGÅENDE: http://www.jarnkaminerna.se/2014/05/07/ ... -goteborg/
Först, skriv upp er till JKs buss till Falkenberg på måndag: http://www.jarnkaminerna.se/2014/04/28/ ... v-upp-dig/
Lite mer än halva bussen fylld så ska ni mer så gäller det att skriva upp sig omgående!
Nästa hemmamatch är den 21:a maj mot IFK Göteborg. Sista gången att se DIF på hemmaplan på ca 50 dagar. Vi ska bli 20.000 på denna match och JK siktar stenhårt på det.
KÖP BILJETT OMGÅENDE: http://www.jarnkaminerna.se/2014/05/07/ ... -goteborg/
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Synd på utvisningen. Vi hade haft stor nytta av 3 p igår för att på allvar vara med och hota om serieledningen.
Nu tror jag inte att vi kommer att vinna guldet redan i år, men det är klart roligare desto längre vi är med och kämpar om det. Nu finns en risk att vi hamnar i ingemansland. Sådana här matcher bör vi vinna.
Kämpa DIF!
Nu tror jag inte att vi kommer att vinna guldet redan i år, men det är klart roligare desto längre vi är med och kämpar om det. Nu finns en risk att vi hamnar i ingemansland. Sådana här matcher bör vi vinna.
Kämpa DIF!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Och jag förutsätter att du inte lirat fotboll. Kolla intervjun med Alex. Han säger precis samma sak. Han träffar inte spelaren och han halkar med vänsterfoten. Det är inget rött.SirDIFalot skrev:Jag förutsätter att du driver så känns onödigt att ödsla mer tid på situationen.Godnoken skrev:Haha du kan ju överdriva lite mer om du vill? Om du vill förstås. Lagom överdrivning kanske räcker?SirDIFalot skrev:Allvarligt. Titta på det igen?Godnoken skrev:Haha parodi. Går inte att se det där som en - ge igen glidtackling. Har ni spelat fotboll?
http://www.fotbollskanalen.se/allsvensk ... rott-kort/
Glidtackling? Jag tror inte kan man kalla det för glidtackling när man hoppar med båda sträckta benen genom luften mot en motståndares ben.
Faltsetas fötter tar i marken långt före han är i kontakt med spelaren. Alex avsikt är ju knappast något annat än att träffa bollen. Bollen slås iväg direkt efter att han hoppar, 0% chans för Alex att kunna stå kvar på benen. Han styr ju inte fötterna mot spelarens ben efter att bollen slagits iväg heller.
För att tala om själva ansatsen så är inte den i min mening så jävla farlig heller. Han står still, tar två steg, ett skutt och fäller ut benen med fötterna pressade mot varandra.
Det hade varit något annat om han lägger benen som en sax. Då kan vi snacka rött.
Finns hur jävla många scenarion som händer hela tiden som är mycket, mycket värre.
Och för att grädda lite; Han träffar inte benen med fötterna.
Det är långt ifrån ett rött. Ett gult kan jag på sin höjd hålla med om efter att ha kollat reprisen ett par gånger.
Visst att det kan se farligt ut från en sne vinkel men en klart felaktig utvisning.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Vill inte vara sån, men han är ju jäkligt partisk. Vad ska han säga?
Hur vet du att han är partisk? Jag tolkade situationen precis som han beskrev den. Nej, jag tror att domaren enbart dömde vad det såg ut som från sin vinkel. Vilket förmodligen betyder att det såg ut som att Alex träffade benet. Är inte helt omöjligt. Kalmarkillen hoppar ju upp i luften samtidigt som Alex tunnlar han.
Det är rött inget att snacka om. Spelar ju ingen roll att han inte träffar (vilket är en jävla tur för Kalmarspelaren) Hoppar in med dobbarna. Förbannat onödigt av Alex, men han är ju en sån som ska spela lite på gränsen men han får ju inte bli så här dumdristig.
Ingen idé att diskutera saken då du ignorerar vad jag skriver ändå. Och ja, att träffa eller inte träffa kan faktiskt vara, tror det eller ej, avgörande.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Du kan ju gärna backa upp det där, tror dig, men vill gärna se han själv prata om det.
Måndagstripp till Falkenberg imorgon, fan vad kul det ska bli!
En liten jävla SMART rullar mot Falkenberg 12.00 imorgon!
Ni som inte fick plats på JKs storbuss, åk snett!
Ska du inte pröva hur många ni får in i en SMART då?20002001 skrev:Måndagstripp till Falkenberg imorgon, fan vad kul det ska bli!

Sen bildbevis på försöket

Haha, vad är rekordet? 18 tjejer har jag för mig?seppuko skrev:Ska du inte pröva hur många ni får in i en SMART då?20002001 skrev:Måndagstripp till Falkenberg imorgon, fan vad kul det ska bli!
Sen bildbevis på försöket
Vi kan försöka låna några från bortastå vid en eventuell seger, men lovar inget

GAMEDAY!
Mot Falkenberg!
Roligare kan det fan inte bli? Ni som inte åker, ni missar något! En dag med DIF på vägarna, fucking love it
Mot Falkenberg!
Roligare kan det fan inte bli? Ni som inte åker, ni missar något! En dag med DIF på vägarna, fucking love it