Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

Satsa på Tim. Coacha och träna och spela honom i matcherna som kommer. mark O är inte bra nog för ES. Herreminskapare som han fladdrar och.. spelar okonventionellt. Näe, ta Tim. han agerar som en bra målvakt ska agera. Lugnt och med PONDUS! ;)

Mark O och Riddarn är inte ens 2a-målvakter i mina ögon. Trada bort dem och köp in en ny alternativt plocka från farmarlaget/junisleden inom nått år.

I övrigt tycker jag det ser ganska bra ut nu bortsett från Ekman sominte får till det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Pär Arlbrandt? kontraket går ut tills nästa säsong
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Oscar Moller kaaanske ar intressant. Brukar dock bli seriost upprord nar jag ser honom spela pga att han aldrig passar pucken. Samtidigt ska han ju vara en malskytt och det behovs ju alltid om de levererar.. Ser nu att han har hyfs manga assist anda - markligt! :)

Arlbrandt borde vara intressant. Han ar extremt lurig och farlig offensivt. Tummen upp pa honom fran mig.

Annars ar val malvaktsposten det viktigaste infor nasta sasong. Dags att spola Riddarn och Mark och kora Tim som ev. andremalvakt och varva en supermalvakt?
Far val se hur den har sasongen utvecklar sig forst for de vi har. Lex Wesslau.

En supercenter och en supermalvakt sa har vi ett dromlag.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

http://sharks.nhl.com/club/news.htm?id=541221
Snacka om att Brynäs gjort ett fynd! Har sett honom i en del matcher i Sharks och jag har tyckt att han är riktigt bra. Nu uppstod ett läge att plocka in Antti Niemi och då gjorde Sharks det men jag lider med Greiss för han är värd en NHL-plats.
Vi skulle verkligen behövt den här lösningen i årets DIF!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF vill inte ha etablerade målvakter.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:DIF vill inte ha etablerade målvakter.
Nej, det skulle verkligen bli outhärdligt trist att följa DIF då, nu när backspelet börjar stämma allt bättre.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Beast
Kontakt:

Inlägg av Beast »

http://difhockey.se/nyhet.php?news=7500

DIF skriver kontrakt med Fredrik Claesson. En bra back som säkert kommer utvecklas och bli en bra back i framtiden. Såg han mot Timrå där jag tyckte han visade upp bra offervilja, men man såg att erfarenheten och den där riktiga tryggheten fattades. Detta är något som kommer komma med tiden och jag tycker det är bra att DIF redan nu knyter tills sig denna talang!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Helvete vilken supervärvning av Brynäs, speciellt till det priset som det ryktas om. Har potential att lätt va ES bästa målvakt...det tillsammans med BIF's målfarlighet framåt kan göra dem ruskigt starka framåt vårkanten. Det är ju roligt att DIF satsar på målvakter också (...). Jag är inte bitter (...)!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Bra! Fredrik är en blivande elitserieback av stora mått.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Bara hoppas Järlan inser att vi behöver en keeper. Vi skulle släppt stureplans-riddarn till Timrå och värvat Tellan eller någon annan rutinerad målvakt.
Men men, bara hoppas Riddarn eller Mark blir rena väggen nu eller att Sandberg får chansen och tar den.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIFRobbex skrev:Bara hoppas Järlan inser att vi behöver en keeper. Vi skulle släppt stureplans-riddarn till Timrå och värvat Tellan eller någon annan rutinerad målvakt.
Men men, bara hoppas Riddarn eller Mark blir rena väggen nu eller att Sandberg får chansen och tar den.
Vi måste passa oss för att värva bort hela jävla laget. Riddarn är bra, det såg vi förra året!
DIF!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Är inte alls säker på att Brynäs värvning blir nån frälsarkrans. Mycket skall stämma och nått känns inte helt friskt då NHL så frikostigt släpper iväg en toppkeeper utan klausuler och frikostigt står för lön. Betänk att en skada uppstår på ordinarie NHL-keeparna då åker 'Tysken' tillbaka snabbare än han hinner uttala sitt nya lags namn. Då står Brynäs där igen med 'brunnäsa'. Tror DIF:s målvakter kommer växa ut till 3 musketörer och överraska oss framöver. Kämpa nu DIF.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Daniel942 skrev:
DIFRobbex skrev:Bara hoppas Järlan inser att vi behöver en keeper. Vi skulle släppt stureplans-riddarn till Timrå och värvat Tellan eller någon annan rutinerad målvakt.
Vi måste passa oss för att värva bort hela jävla laget. Riddarn är bra, det såg vi förra året!
Nu var det inte hela laget jag skrev.
Tycker bara vi skulle tagit tillvara på Tellan då han var ledig. Skirivit ett 3-4 års kontrakt med honom och fått fram en riktigt bra andra målis, skulle kunna vart Riddarn, Mark eller Tim. Men istället satsade vi på 2 orutinerade målvakter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Om Ragge kommer att kunna spela har vi med Staffans ankomst ett försvar som ska kunna hålla god elitserieklass. Framåt kan man inte begära bättre forwards bara vi får ihop spelet.

Jag menar:

Ragge
Staffan
Bombom
Nisse
Otto
Mackan
Widing
Ölve
Tjärna jr
+
ett par riktigt vassa yngre spelare som gör att vi har en skicklig Tim Eriksson på bänken.

Vem hade kunnat drömma om detta lag i sommar?

Jag tror verkligen att vi kommer att hitta spelet snart, vi kan inte misslyckas med så många vinnarskallar i laget. Många i detta lag är inte bortskämda med att vinna (på ett bra tag) så hungern kommer att vara en drivande kraft när vi kommer till slutspelet. Skulle vi exempelvis stöta på HV i år känner jag att maktbalansen är flyttat till vår fördel. I våras var de helt klart starkare även om vi gav dem en rejäl match.

Nu när vi har något av en drömuppställning saknas tyvärr en riktigt viktig pjäs, nämligen en guldmålvakt. Ser inte Riddarn som den som ska kunna ta oss hela vägen. Då måste han ta ett kliv till, betydligt större än han gjort senaste säsongerna. Han har blivit aningen bättre år för år men han har haft en alldeles för långsam utveckling för att jag ska kunna tro på honom redan i år.

Hoppas därför Järlan inser att vi måste ta chansen i år och stärka upp målvaktssidan. Vem vet när vi får ett så här pass bra lag igen?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag tror vi kommer hamna sjua i Elitserien. Någonting är gravt fel i laget och det kommer nog att bestå.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Låst