DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Salas »

Godnoken skrev:Inget fel på den situationen överhuvudtaget.

Faltsetas hoppar och tappar balansen när han landar vilket resulterar i vad som kan se ut som en riktigt dålig glidtackling. Vad jag såg lyfte han inte fötterna mot benen utan gled helt enkelt bara på sulorna mot spelaren i fråga.
Skall inte ens vara gult. Knappt värd en avblåsning men i och med att spelaren blev blockerad så ja, självklart en frispark.
Avd. när man ser vad man vill se.
Givetvis kan man påstå att det är en hård bedömning, men att det skulle vara felaktigt, absolut inte. Faltsetas flyger in i situationen med sträckta ben, och det är bara tur att han inte träffar. Då hade han fått se fram emot en saftig avstängning. Otroligt klumpigt och onödigt. Som tur är så fick vi med oss en poäng i alla fall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Men allvarligt. Inte ens Djurgårdare kan väl påstå att Faltsetas röda inte var solklart? Han brydde ju sig inte ens om att protestera och såg inte ett dugg förvånad ut. Han blir kapad (regelrätt) sekunderna innan och ger igen, men går för långt. Inget att snacka om.
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Haha parodi. Går inte att se det där som en - ge igen glidtackling. Har ni spelat fotboll?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Ett gult hade varit rätt alla dagar i veckan. Men rött?
Damfotbollsdomare...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001

Inlägg av 20002001 »

Hemkommen från Tele2. Rösten tog stryk idag men vi bevisar återigen att vi kan när vi vill, för idag var det riktigt jävla bra drag.

Vilken match vi gör, där alla förtjänar credd förutom Chibsah och Alex.
Extra plus till Amartey, Erton och Tibbe. Jävlar vilka spelare alltså.

Vi ses i världsmetropolen Falkenberg på måndag! TA ER DIT!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Känns som att domaren går 100% enligt regelboken utan större tanke och tar det röda, då det odiskutabelt är båda fötterna framåt.

Dock så är det ju allt annat än en våldsam och farlig satsning, går snarare i slowmotion. Så, visst, att det blir rött är inte fel, men det är likväl hårt dömt.
Senast redigerad av Vikas den 2014-05-07 20:28:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Godnoken skrev:Haha parodi. Går inte att se det där som en - ge igen glidtackling. Har ni spelat fotboll?
Skämtar du eller? Han flyger in i situationen med sträckta ben. Jag är sjukt enögd, och jag bara satt och väntade på reprisen för att hysa agg mot domaren, men jag la mig platt på magen så fort jag såg första reprisen. Vissa domare hade kanske nöjt sig med gult, men majoriteten av alla elitdomare ger garanterat rött för en sådan tackling. Det spelar ingen roll om man träffar eller inte när man spelar så vårdslöst, då det är en direkt fara att bete sig som Faltsetas gjorde i den situationen. Många fotbollsregler är otydliga, men vad gäller tacklingar av Faltsetas klass, så är regeln glasklar. Man ska visas ut. Sen att inte alla domare gör det, det är en annan femma.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:Haha parodi. Går inte att se det där som en - ge igen glidtackling. Har ni spelat fotboll?
Allvarligt. Titta på det igen?
http://www.fotbollskanalen.se/allsvensk ... rott-kort/

Glidtackling? Jag tror inte kan man kalla det för glidtackling när man hoppar med båda sträckta benen genom luften mot en motståndares ben.
Expert.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Vad som lämnar mig mest konfunderad såhär efteråt är dessa ständigt missvisande (?) publiksiffror. En bra bit över 11 000 skall ha sålts i morse och den slutliga siffran landade på... 10 641. Vid derbyt var differensen betydligt större, 3000 för att vara mer precis.

Har dessutom för mig att det var samma visa förra säsongen efter att vi gick över till Tele2. Är det det nya biljettsystemet som inte fungerar eller är biljettscanningssystemet kring Tele2 missvisande?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Henke95 skrev:Vad som lämnar mig mest konfunderad såhär efteråt är dessa ständigt missvisande (?) publiksiffror. En bra bit över 11 000 skall ha sålts i morse och den slutliga siffran landade på... 10 641. Vid derbyt var differensen betydligt större, 3000 för att vara mer precis.

Har dessutom för mig att det var samma visa förra säsongen efter att vi gick över till Tele2. Är det det nya biljettsystemet som inte fungerar eller är biljettscanningssystemet kring Tele2 missvisande?
Är väl en mix, Tele2 har haft problem med att redovisa rätt publiksiffra (host bajen). Sen i fotboll är det antalet scannade biljetter, inte sålda som i hockeyn, som redovisas. Så om säsongare inte går så räknas de inte in, dock så räknas de in i antalet sålda...
2014-04-07, vad hände?
Boharta

Inlägg av Boharta »

SirDIFalot skrev:

Glidtackling? Jag tror inte kan man kalla det för glidtackling när man hoppar med båda sträckta benen genom luften mot en motståndares ben.

Han halkar förvisso till men det är till följd av en för hård satsning. Har förståelse för att det blir rött kort.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vi skulle ha vunnit med elva utespelare. Är inte missnöjd med 1 pinne när vi spelar en halvlek med Faltsetas utvisad dock.
Rix

Inlägg av Rix »

Utvisningen är inget att snacka om, den kanske är hårt dömt, men han gör en dum satsning och DIF får stå för det. Med 11 spelare hade vi kunnat vinna, nu blev det kryss vilket ändå är okej.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:

Haha du kan ju överdriva lite mer om du vill? Om du vill förstås. Lagom överdrivning kanske räcker?

Faltsetas fötter tar i marken långt före han är i kontakt med spelaren. Alex avsikt är ju knappast något annat än att träffa bollen. Bollen slås iväg direkt efter att han hoppar, 0% chans för Alex att kunna stå kvar på benen. Han styr ju inte fötterna mot spelarens ben efter att bollen slagits iväg heller.

För att tala om själva ansatsen så är inte den i min mening så jävla farlig heller. Han står still, tar två steg, ett skutt och fäller ut benen med fötterna pressade mot varandra.
Det hade varit något annat om han lägger benen som en sax. Då kan vi snacka rött.

Finns hur jävla många scenarion som händer hela tiden som är mycket, mycket värre.

Och för att grädda lite; Han träffar inte benen med fötterna.

Det är långt ifrån ett rött. Ett gult kan jag på sin höjd hålla med om efter att ha kollat reprisen ett par gånger.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:

Haha du kan ju överdriva lite mer om du vill? Om du vill förstås. Lagom överdrivning kanske räcker?

Faltsetas fötter tar i marken långt före han är i kontakt med spelaren. Alex avsikt är ju knappast något annat än att träffa bollen. Bollen slås iväg direkt efter att han hoppar, 0% chans för Alex att kunna stå kvar på benen. Han styr ju inte fötterna mot spelarens ben efter att bollen slagits iväg heller.

För att tala om själva ansatsen så är inte den i min mening så jävla farlig heller. Han står still, tar två steg, ett skutt och fäller ut benen med fötterna pressade mot varandra.
Det hade varit något annat om han lägger benen som en sax. Då kan vi snacka rött.

Finns hur jävla många scenarion som händer hela tiden som är mycket, mycket värre.

Och för att grädda lite; Han träffar inte benen med fötterna.

Det är långt ifrån ett rött. Ett gult kan jag på sin höjd hålla med om efter att ha kollat reprisen ett par gånger.
Jag förutsätter att du driver så känns onödigt att ödsla mer tid på situationen.
Expert.
Skriv svar