Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Bra lösning för båda parter såklart, vi blir av med en lönepost och en överflödig spelare, och Heinerö kan få mer speltid. Jag måste dock ställa mig lite frågande till hans val av ny klubb dock...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Han har ju spelat i aik förut och är dessutom aik:are. Bra för alla.
som sagt tidigare, bra för alla parter och Solna AIKare har vi ändå inte plats för! 

Nej fruktansvärt. Vi kunde ha sålt eller lånat ut honom till vem som helst utom de onämnbara.pulverapa skrev:Han har ju spelat i aik förut och är dessutom aik:are. Bra för alla.
Det kommer att komma tillbaka och spöka för oss i framtiden, ni hörde det här först.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror inte "vem som helst" stod i kö redo att ta över hela hans kontrakt så vi blev av med kostnaden.Praetori skrev:Nej fruktansvärt. Vi kunde ha sålt eller lånat ut honom till vem som helst utom de onämnbara.pulverapa skrev:Han har ju spelat i aik förut och är dessutom aik:are. Bra för alla.
Det kommer att komma tillbaka och spöka för oss i framtiden, ni hörde det här först.
Har vi bara kommit överens om att riva kontraktet och vi blir av med hela lönen och han sen väljer att gå till aik är det väl inget vi kan göra.
Expert.
Missförstå mig rätt. Jag är övertygad om att Heinerö har kvalitéer och önskar honom lycka till. Men det är just därför jag tycker att det är ett misstag att låta råttorna få honom. Det laget behöver ingen extra luft under vingarna och definitivt inte från oss. Illa nog att vi hjäpte dem i fotbollen nu senast.SirDIFalot skrev:Jag tror inte "vem som helst" stod i kö redo att ta över hela hans kontrakt så vi blev av med kostnaden.Praetori skrev:Nej fruktansvärt. Vi kunde ha sålt eller lånat ut honom till vem som helst utom de onämnbara.pulverapa skrev:Han har ju spelat i aik förut och är dessutom aik:are. Bra för alla.
Har vi bara kommit överens om att riva kontraktet och vi blir av med hela lönen och han sen väljer att gå till aik är det väl inget vi kan göra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag tror mer på Bernhardt och Forsberg än på Heinerö, två spelare som dessutom har Djurgården i hjärtat och inte bara på kontraktet. Klart det är trist att gnaget får en ny spelare, men börjar vi hålla fast vid kontrakt vi inte vill ha bara för att försöka sätta käppar i hjulet för AIK skjuter vi oss själva i foten, eftersom de helt enkelt kan plocka in någon annan för de pengarna. Hade vi delat lönekostnaden med AIK hade jag varit jävligt skeptisk, men nu tar de ju över allt rätt och slätt.Praetori skrev:Missförstå mig rätt. Jag är övertygad om att Heinerö har kvalitéer och önskar honom lycka till. Men det är just därför jag tycker att det är ett misstag att låta råttorna få honom. Det laget behöver ingen extra luft under vingarna och definitivt inte från oss. Illa nog att vi hjäpte dem i fotbollen nu senast.SirDIFalot skrev:Jag tror inte "vem som helst" stod i kö redo att ta över hela hans kontrakt så vi blev av med kostnaden.Praetori skrev:Nej fruktansvärt. Vi kunde ha sålt eller lånat ut honom till vem som helst utom de onämnbara.pulverapa skrev:Han har ju spelat i aik förut och är dessutom aik:are. Bra för alla.
Hoppas lite försiktigt att vi förbereder oss på att ta in en RW eftersom Fällströms comeback blivit mer av ett om än ett när och resten av laget ser så pass bra ut. Hittills har vi, beroende på uppställning, i stort sett haft en fungerande toppkedja per match. Får vi in någon som låter oss ha både första och andra på en bra nivå ska vi kunna utmana rejält i ett slutspel, framförallt om Fällström till sist blir hel och kan lyfta nivån på tredjelinan ytterligare en nivå. Vad kan Heinerö ha haft för månadslön? 40k? Välkommet tillskott i kassan om vi ska göra en oplanerad förstärkning.
Jag skulle för övrigt gärna se att vi hittar en liknande lösning för Runken. Även om han lyckats åstadkomma betydligt mer än Heinerö förstår jag inte vart han ska in i laguppställningen nästa år om ambitionen är Sallinen, Engqvist, Ljungh som topp-3 centrar. Går någon center sönder har vi Vejdemo ute på kanten redan, vi har Lundin med möjlighet att kalla hem, Bernhardt måste få speltid och Forsberg var inte fy skam när han var uppe. Överflödig utgift.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag skulle inte våga släppa Rundqvist. Han kan spela på alla positioner och är ju given i laget bara vi får en skada till.
Expert.
Tycker det är alldeles ypperligt att bli av med en råtta.
Om det innebär att vi har löneutrymme för att ta in en skapligt vass forward (Heinerö + Rundqvist + Kaffekassan) hamnar Lundberg på den platsen istället, går ytterligare en spelare sönder finns som sagt en uppsjö av duktiga juniorer. Hade Fällström varit hel hade det känts helt okej att Rundqvist står och kostar pengar som extra-spelare, han har absolut potential, men när våra toppformationer hackar för att det bara finns en tredje länk till en av dem i taget känns det värt att gambla med bredden.SirDIFalot skrev:Jag skulle inte våga släppa Rundqvist. Han kan spela på alla positioner och är ju given i laget bara vi får en skada till.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Tror Heinerös högsta önskan var att få stanna kvar i Stockholm, och då finns det inget annat alternativ än AIK så länge Huddinge och Södertälje spelar i division 1.Praetori skrev: Nej fruktansvärt. Vi kunde ha sålt eller lånat ut honom till vem som helst utom de onämnbara.
It's easier to be an asshole to words than to people
Tydligen står vi för lönen ändå. AIK betalar inte en krona enligt uppgift.
En källa kanske vore på sin plats va...Vikas skrev:Tydligen står vi för lönen ändå. AIK betalar inte en krona enligt uppgift.
7/4-2014
Känns ju rätt givet att Heinerö blivit utköpt ur sitt kontrakt, varför skulle han frivilligt lämna gratis? Inte direkt överraskande
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
För att han vill spela hockey och inte bara träna i väntan på speltid? Betalar vi varenda krona finns det ju inget skäl att släppa honom.Edin skrev:Känns ju rätt givet att Heinerö blivit utköpt ur sitt kontrakt, varför skulle han frivilligt lämna gratis? Inte direkt överraskande