Måns är alltså inte en lika stor talang som sin bror, det är det ni säger? Eller har vårt lag fått större konkurrens sedan Marcus' tid?android skrev:Håller med dig. Dock det roliga med juniorer. Dom kan utvecklas så mycket på en sommar. Dels fysiskt men mest mentalt. Dom får ett bättre konsekvens-tänkande, större mognad, kan se en större bild av spelet. Lägg då till 1-2 kg muskler och sammanlagt 3-4 kg extra kroppsmassa på det. Blanda med ett jäkla spelsinne och talang. Då kan Måns ta en plats och göra 15 poäng.-daniel- skrev:Det tror jag definitivt också. Nu är jag långt i från någon J20-expert men de matcher jag sett har jag faktiskt inte blivit speciellt imponerad av Måns. Han KAN säkert bli en riktigt bra spelare så småningom, men behöver utveckla en hel del i sitt spel över hela banan.Kentta skrev: Öhh.. Måns tar en tröja i år och gör 15-20p?
Nej säger jag, han kanske får spela ett par matcher i A-laget, men annars finns det väl andra som "går före" Krüger till A-laget?
Men troligtvis inte.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Är lite orolig för att Wesslau snart kommer presenteras och under sommaren kommer Tellqvist säga i en intervju att Järlan aldrig ens hört av sig... för fan. Ta kontakt med Tellqvist. Sandberg skulle utvecklas mera om han hade en rutinerad kollega.
Nu börjar det kanske bli väl tjatigt med målvaktsfrågan...
Min "alldeles egna viksjö/järfällason som alltid varit målvakt på den lokala asfaltsbandyplan" är självklart en spelare som jag vill se i Dif, men om det blir Wesslan kommer jag vara en av de första att stödja det beslutet.
Den andra viksjö/järfällasonen, Staffan, tycker jag har en vettig förklaring till varför han lämnar.
Tror säkert att vi kan se honom i DIF snart igen, han har dock rätt ålder att ta ett test i ryssland också.
Min "alldeles egna viksjö/järfällason som alltid varit målvakt på den lokala asfaltsbandyplan" är självklart en spelare som jag vill se i Dif, men om det blir Wesslan kommer jag vara en av de första att stödja det beslutet.
Den andra viksjö/järfällasonen, Staffan, tycker jag har en vettig förklaring till varför han lämnar.
Tror säkert att vi kan se honom i DIF snart igen, han har dock rätt ålder att ta ett test i ryssland också.
Jag tror inte hans krav är så höga om man ser till föregående säsong. Jag tror det är mer agenten som tycker han är värd mycket mer. Widing går nog med på en lönesänkning ett år och vill revanschera sig inför oss.superfast skrev:Om man läser lite mellan raderna i intervjun med Widing så verkar det som om agenten snackat med DIF rent konkret men att dem inte är överens.
Jag skulle tro att Järlan gett Widing ett kontrakt med sänkt lön, precis som snackats om här, men hans krav är högre.
http://www.hockeykanalen.se/1.2115870/2 ... _egen_hand
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...
- Lee Harvey Oswald
cCat skrev:Hej igen,
Ville bara informera om att vi nu är uppe i 255 underskrifter som ska lämnas till styrelsen om att vi vill ha hem Mikael Tellqvist igen! Jag uppmanar alla de som inte "skrivit på" ännu att göra det.
http://www.facebook.com/pages/Se-till-a ... 5989862607
Jamendåsååå.
Då är det väl mer eller mindre klart med Tellan till nästa säsong,
(för 255 underskrifter måste ju bli helt avgörande när sportansvariga i DIF löser målvaktsfrågan)

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Japp. Fast det vore mer tyngd i det om det hade varit 257 underskrifter.Lee Harvey Oswald skrev:cCat skrev:Hej igen,
Ville bara informera om att vi nu är uppe i 255 underskrifter som ska lämnas till styrelsen om att vi vill ha hem Mikael Tellqvist igen! Jag uppmanar alla de som inte "skrivit på" ännu att göra det.
http://www.facebook.com/pages/Se-till-a ... 5989862607
Jamendåsååå.
Då är det väl mer eller mindre klart med Tellan till nästa säsong,
(för 255 underskrifter måste ju bli helt avgörande när sportansvariga i DIF löser målvaktsfrågan)![]()
![]()
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Och försöker man inte så kan man inte lyckas.
Fel av mig kanske att göra ett försök?
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inte alls. Självklart ska man framföra sina åsikter till de ledande om det är något man brinner för och tror på. Sedan är det inte alltid man kan förändra och få som man vill.cCat skrev:Och försöker man inte så kan man inte lyckas.
Marie Hallman uppmärksammar exempelvis det som skrivs här på forumet och framför ofta det till spelare och ledare. Klart att de påverkas om än i olika grad.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Personligen tycker jag det är oerhört naivt att tro att en namninsamling kan få klubben att ändra sig i fråga om värvningar. Det fungerar inte så.cCat skrev:Och försöker man inte så kan man inte lyckas.
Förvisso är det än mer löjligt med en pengaskramling eftersom summorna det handlar om kanske - i absolut bästa fall - kan bekosta en spelarklubba och snören till ett par skridskor.

- Lakrisal
- Säsongskort: Ja
Även om det aldrig (i bästa fall VÄLDIGT sällan) ändrar slutresultatet så visar det styrelsen och förhoppningsvis även andra insatta i organisationen att supportrarna har sin egen åsikt. Bland annat blev ju den här insamlingen nämd i Marie Hallmans blogg, och även om det inte ändrar slutresultat visar vi att vi står för vad vi tycker.-daniel- skrev:Personligen tycker jag det är oerhört naivt att tro att en namninsamling kan få klubben att ändra sig i fråga om värvningar. Det fungerar inte så.cCat skrev:Och försöker man inte så kan man inte lyckas.
Förvisso är det än mer löjligt med en pengaskramling eftersom summorna det handlar om kanske - i absolut bästa fall - kan bekosta en spelarklubba och snören till ett par skridskor.
Jag ursäktar allt inte hänger ihop, jag är lite småfull, jag bor trots allt i USA.
Det är helt rätt av dig att försöka! Cred till dig för det. Jag som är relativt cynisk av mig blir lätt sarkastisk när jag är trött. ber om ursäkt för min lite tarvliga ton.cCat skrev:Och försöker man inte så kan man inte lyckas.
Ingen med något nytt och intressant rykte?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Den här BOMBEN som nån? ( Frasse? ) kläckte ur sig, släckte nån stubinen??.
Eller var det bara påhitt så tråden skulle få fart?.
Bomben var Kim Johnsson men det verkar som att det inte blir någonting med honom.vr6power skrev:Den här BOMBEN som nån? ( Frasse? ) kläckte ur sig, släckte nån stubinen??.
Känns som lockets lagts på helt gällande värvningar nu.vr6power skrev:Den här BOMBEN som nån? ( Frasse? ) kläckte ur sig, släckte nån stubinen??.