Mäklaren skrev:Otto kommer att fortsätta, om än i en lite mer undanskymd roll. Börjar redan nu ana att han är klenare i närkamperna och inte har samma speed som tidigare. Vill också att Fimpen ska stanna. Ni kanske tror att jag är dum i huvudet, men det finns faktiskt ett sparkapital även i honom. Han har potential att göra 25 poäng per säsong, vilket han visade för några säsonger sedan. Han har relativt fina händer och ett bra spelsinne, vilket jag tycker att han ibland visar. Han lär dessutom vara väldigt billig då han troligtvis bara vill spela i DIF.
Fimpen är också en oerhört skön person och en glädjespridare i laget, så jag tror inte ens att det finns på DIF:s agenda att göra sig av med honom.
Kulturbärare är viktiga.
Håller med. Vill också alltid ha Fimpen i DIF. Expressen outade dock att han hade över 100k i månaden eller något dylikt? För mycket, helt klart.
Dessvärre är det ju som om man ser över truppen att, alla spelare vi vill ha kvar, Kronwall, Otto osv. Har utgående kontrakt, ska förlängas med. Och alla spelare som det är risk att DIF vill släppa Lassen, Printz, Deilert, Tim E, Söder har två år kvar på sina. Så dessvärre tror jag att Fimpen får knega vidare i någon annan klubb nästa år.
Många här ogillar Fimpen för att de tycker han är dålig helt enkelt, visst kan man göra det men fan. Vi måste ha en stomme, och han är en del av den. Juniorerna sticker till NHL så fort de får chansen nu. Vi kan inte välja helt fritt "vi släpper våra tre sämsta spelare och förlänger med resten, skitbra!"
Expert.