Heraklion skrev: ↑2025-03-26 09:55:54
Eriksson skrev: ↑2025-03-26 09:23:23
Mitt tips har varit AIK i SHL, står kvar vid det. Tror inte det spelar roll om vi möter AIK i semi eller final, det lär bli torsk i båda.
Min gissning är att AIK vinner nästa mot IFB, och sen kliver vanlijpsykena in hos IFB och de torskar hemma.
Hoppas dock innerligt att jag har fel på alla punkter
Förstår inte för allt smör i Småland hur du kan se ajk, med sitt mittenlag till trupp, som segrare mot t.ex. Karlskoga eller Södertälje i bäst av sju. Ännu mindre oss, som är bättre på alla punkter (numera inkl. målvakt), och dessutom utvilade?
Det måste ju vara en känslomässig reaktion på tidigare derbytorskar? För kvaliteten finns inte i Ajks trupp.
Rent objektivt så ligger aik rättvist under med 3-2 mot ett bättre men slarvigt lag. Och ajk kommer - så som kvartsfinalserien utvecklats hittills - sannolikt torska med 4-2 eller 4-3.
AIK har allt att vinna och inget att förlora egentligen, Alla andra lagen har tror jag mycket högre förväntningar på sig.
Du skriver att VI är bättre i alla lagdelar inkl målvakt, Själv tycker jag att AIKs målis är vida bättre än våra målisar, såg du ens matchen mellan AIK - IFB i går?
Hur många matcher har vi vunnit mot AIK i år, 8-4 I Senaste matchen, Hos oss så sitter AIK i skallen, de är under skinnet på oss. Klarar vi inte det i serielunken så vad är det som säger att vi gör det i ett slutspel?
Egentligen så spelar det ingen roll vem som är bäst på pappret, slarvigast osv. Först till fyra vinster är det som räknas, hur man vinner spelar mindre roll. Du kan äga hela matchen men ändå torska.
Att vinna borta mot IFB skall man inte pissa bort.
Som jag skrev innan, Hoppas dock innerligt att jag har fel på alla punkter
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience