Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Zackrissons besked: inget spel i SHL

Han har till och från varit petad i sitt klubblag Lugano under hösten – men landslagscentern Patrik Zackrisson, 29, har inga planer på att flytta hem till SHL den här säsongen. – Jag vill inte spela i SHL just nu. Man kan inte ge upp så lätt, säger han.

Att han haft en tung höst har blivit uppmärksammat hemma – och inte minst i Västerbotten där Skellefteå haft en jobbig start.
Men de som hoppats på att Zackrisson skulle återvända till SHL kan glömma det.
– Jag vill vara där jag är. Det är klart att jag vill spela mer än vad jag gör och känna trygghet och leverera. Det tänker jag jobba för att göra, det är mitt huvudmål, säger Zackrisson som gjort sju poäng (3+4) på 15 matcher och varit petad fyra gånger.

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-04/za ... spel-i-shl
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

TheForsa skrev:Zackrissons besked: inget spel i SHL

Han har till och från varit petad i sitt klubblag Lugano under hösten – men landslagscentern Patrik Zackrisson, 29, har inga planer på att flytta hem till SHL den här säsongen. – Jag vill inte spela i SHL just nu. Man kan inte ge upp så lätt, säger han.

Att han haft en tung höst har blivit uppmärksammat hemma – och inte minst i Västerbotten där Skellefteå haft en jobbig start.
Men de som hoppats på att Zackrisson skulle återvända till SHL kan glömma det.
– Jag vill vara där jag är. Det är klart att jag vill spela mer än vad jag gör och känna trygghet och leverera. Det tänker jag jobba för att göra, det är mitt huvudmål, säger Zackrisson som gjort sju poäng (3+4) på 15 matcher och varit petad fyra gånger.

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-04/za ... spel-i-shl

Endå har klubben gått ut med att släppa honom !
Och hans Agent har haft kontakt med minst 3 SHL klubbar "1 är väll Dif !"
att lita på tidningarna vad som får sägas offentligt när kontrakt förhandlas är inget att ta för säkert !
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

ALLTID DIF skrev:Endå har klubben gått ut med att släppa honom !
att lita på tidningarna vad som får sägas offentligt när kontrakt förhandlas är inget att ta för säkert !
Då får man hålla tummarna om Zackrisson!

"Kronwall tvekar kring en återkomst till Dif - Publicerad 6 nov 2016 - Expressen.se

När kommer du tillbaka?
– Jag har inget bra svar. Tyvärr är det ganska tråkigt. Jag får säga samma igen. Jag tar lite i taget. Nu fokuserar jag på Jaroslavl.
Vi har en hyfsad säsong och ligger fyra där. Jag är kapten i laget så där ligger allt mitt fokus nu, förklarar Staffan Kronwall diplomatiskt."
Bild
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Rocky3000 skrev:
ALLTID DIF skrev:Endå har klubben gått ut med att släppa honom !
Då får man hålla tummarna om Zackrisson!

"Kronwall tvekar kring en återkomst till Dif - Publicerad 6 nov 2016 - Expressen.se

När kommer du tillbaka?
– Jag har inget bra svar. Tyvärr är det ganska tråkigt. Jag får säga samma igen. Jag tar lite i taget. Nu fokuserar jag på Jaroslavl.
Vi har en hyfsad säsong och ligger fyra där. Jag är kapten i laget så där ligger allt mitt fokus nu, förklarar Staffan Kronwall diplomatiskt."

Tyvärr figurerar även ett Trovärdigt ryckte om Ett monster kontrakt förlängning 3-5År !!!!på Ante !
Jag jobbade i Rysland i 3år har bra koll på 2-3 klubbar där och ang Ante är det ryktet från 2 Oberonde källor varav 1 borde ha förstahandsinsyn !

Och Staffan är jag nästan säker på att han avslutar karriären där han är !
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Kikade runt lite på Eliteprospects och såg att Petr Kalus släppts från Nottingham Panthers. Vet inte om han riktigt klarar SHL-standarden men vill minnas att han snabbt blev en favorit för många här inkl. mig själv.

Hade varit kul att se han i våran tröja över en hel säsong, inte minst för den sentimentala biten :lol: :roll:
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

jsson skrev:Kikade runt lite på Eliteprospects och såg att Petr Kalus släppts från Nottingham Panthers. Vet inte om han riktigt klarar SHL-standarden men vill minnas att han snabbt blev en favorit för många här inkl. mig själv.

Hade varit kul att se han i våran tröja över en hel säsong, inte minst för den sentimentala biten :lol: :roll:
Räcker väl med hank och ahlen? kalus skulle inte ens hänga med dem 2.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

jsson skrev:Kikade runt lite på Eliteprospects och såg att Petr Kalus släppts från Nottingham Panthers. Vet inte om han riktigt klarar SHL-standarden men vill minnas att han snabbt blev en favorit för många här inkl. mig själv.

Usch! Vilket skämt det var när det beslutades att supportrarnas insamlade pengar skulle gå till honom.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Ryktades att Vi var intresserade av Cruseman nästa säsong. Han har precis förlängt tre år med Khk så han kan uteslutas nu

Skickat från min iPhone med Tapatalk
janneffs

Inlägg av janneffs »

tambellini påväg bort enligt nån blaska, expressen eller aftonbladet
Örnen

Inlägg av Örnen »

janneffs skrev:tambellini påväg bort enligt nån blaska, expressen eller aftonbladet
Något nytt eller den artikeln bladet skrev för någon vecka sedan?
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Possler + Fällström frånvaro borde bli en summa som man kanske kan addera ytterligare en spelare? Vi behöver någon som skjuter lite stolpe in istället för stolpe ut...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Tror det viktigaste inför nästa säsong (förutom att på något sätt undvika att åka ur...) är att byta ut sportcheferna.

Den skära inkompetensen i lagbygget...tron på 4 "jämnbra" kedjor som ska dela på ansvaret. Herregud, ALLA som har den minsta kunskap om hockey vet att man inte kan bygga ett lag på det sättet. Skiter man i spetskompetens så ser målskyttet (och främst PP) ut som det gör i det här laget.

Jag vill se någon utan DIF-anknytning. Det är den här förbannade incestmentaliteten i klubben som orsakat så jävla många problem. Att sen Jocke tar det ett steg längre och bara värvar spelare som han själv känner är egentligen bara grädden på moset.

Avgå.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Jag funderar över vad Jocke egentligen kunde gjort annorlunda under Sillyn med tanke på hur otroligt mycket kvalitet som försvann och vår begränsade budget.
Jag lutar mot att det avgörande felet var att säcka Säcken och växla till en spelidé som Jocke absolut inte hade möjlighet att leverera spelarmaterial till för att implementera. Vi skulle kört ett år till med Säckens hockey i stället.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jocke har ju inte ansträngt sig ett piss. Kan inte komma på någon spelare vi värvat som är bättre än den de är tänkta att ersätta. Bara gamla kompisar och spelare som ingen annan vill ha. Målvaktssidan är katastrof. Backsidan är en blandning av OK SHL-spelare och mindre bra SHL-spelare. Hultström undantag. Forwardsbesättningen består av en andrakedja, en tredjekedja och två fjärdekedjor. Coachsidan testar man en ny spännande tränare (vilket jag inte har något emot) men kompleterar honom med Håkansson som har noll erfarenhet utöver sin usla insats i ledarstaben förra året. Enkel matematik: Dålig PP-coach + Måttliga spelare = dåligt PP.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

minalman skrev:Jag funderar över vad Jocke egentligen kunde gjort annorlunda under Sillyn med tanke på hur otroligt mycket kvalitet som försvann och vår begränsade budget.
Jag lutar mot att det avgörande felet var att säcka Säcken och växla till en spelidé som Jocke absolut inte hade möjlighet att leverera spelarmaterial till för att implementera. Vi skulle kört ett år till med Säckens hockey i stället.
Vi kunde t ex ha pröjsat Thore den lön han ville ha. Då hade vi haft lite spets iallafall...

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Låst