Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Eken skriver chatten

Målvaktstränaren Micce Andreasson spjärnade emot i många månader förra säsongen innan Marcus Gidlöf kom in alldeles i slutet av säsongen. Det kan kanske bli nåt liknande nu. Men det är klart att läget är skarpare i SHL än i Hockeyallsvenskan.
The DIF ONE
GULD

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

fryppe skrev: 2025-10-21 10:29:07
GULD skrev: 2025-10-21 10:25:14 Enligt Ek

Tror inte Djurgården kommer arr värva målvakt under en mycket lång tid ! Tyvärr

Micce vill helt enkelt inte släppa Hävelid
Åter igen Micce som stretar emot säger folk när man fiskar runt tänkbara målvakter

Det här blir som förra säsongen runt Andren känns det som
Micce
Om hävelid inte vinner någon match åt oss på 2-3 tillförsök så spelar det nog ingen roll hur mycket han stretar emot då kommer wikegård att skicka honom ändå, wikegård lät nästan lite less redan nu i intervjun senast.
Men då har dom bästa alternativen redan gått till andra
Och vid val av ersättare som Micce väljer på känn på sikt osv
The DIF ONE
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

GULD skrev: 2025-10-21 10:25:14 Enligt Ek

Tror inte Djurgården kommer arr värva målvakt under en mycket lång tid ! Tyvärr

Micce vill helt enkelt inte släppa Hävelid
Åter igen Micce som stretar emot säger folk när man fiskar runt tänkbara målvakter

Det här blir som förra säsongen runt Andren känns det som
Micce
Kanske är Micce som ska ryka först?

Hade han fått bestämma hade Preatori fått som han förmodigen velat. Det vill säga, gått in i SHL med samma målvaktspar som tidigare säsonger.

Jag är ledsen, men Hugo har aldrig varit mer än en okej målvakt på HA-nivå. Det kombinerat med direkt usla insatser där. Vi gick till final trots våran akilleshäl, det vill säga Micces målvaktssida. Att Hugo inte skulle vara ens lite okej i SHL, det kunde precis alla se och förstå. Det hade krävt en utveckling ingen sett någonsin.

Håller Micce kvar vid detta så ska han sparkas. Hans tro andas bortom naivitet. Nu har vi problemet man förstod skulle uppstå när Wikegård anställde sin bästa vän...

En skyddad verkstad.
DIFLuWi

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIFLuWi »

GULD skrev: 2025-10-21 10:35:55 Eken skriver chatten

Målvaktstränaren Micce Andreasson spjärnade emot i många månader förra säsongen innan Marcus Gidlöf kom in alldeles i slutet av säsongen. Det kan kanske bli nåt liknande nu. Men det är klart att läget är skarpare i SHL än i Hockeyallsvenskan.
Om det stämmer är det riktigt illa.
Klart att en målvaktstränare ska stå upp för ”sina” spelare, men ska inte streta emot om ledningen anser att förändringar är nödvändiga.

I min bok kommer målvaktstränare ganska lågt om man ska hitta en hierarki. Något jag generellt inte gillar, men då ska alla vara ödmjuka och ha rätt prestige för att laget och föreningen ska vara framgångsrik.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Vi får tacka Micce, för att han förmedlade kontakten. Gällande Hellberg. Men är dax att dra till te x Almtuna nu, samt ta med Hävelid dit. Så kan dom 3 nöta i lugn o ro tillsammans sedan. Slipper supportrar som gnäller, samt en "orealistisk kravbild "!
tadaa123

Silly Season 2025/26

Inlägg av tadaa123 »

Heino på hockeymorgon sa också att det är 100% Micce som håller kvar i Hävelid och kämpar mot för att ha kvar honom i truppen.
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

Kylington är en bra värvning. Känns verkligen som den där back generalen man saknar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

tadaa123 skrev: 2025-10-21 12:12:15 Heino på hockeymorgon sa också att det är 100% Micce som håller kvar i Hävelid och kämpar mot för att ha kvar honom i truppen.
På tal om Hockey morgon så var de inte nådiga i domen om DIF. Det är ett luftslott, man har sämre siffror nu än året man åkte ur, röda siffror på allt. Men jag vet inte hur mycket vikt man ska lägga på detta program. Allt verkar så flummigt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2025/26

Inlägg av Doyle 1 »

Hoppas ”Eken” får till en intervju med Micce o klämmer han på pulsen. Vad är sant egentligen utifrån vurmandet om Hävelid o hans plats i truppen. Blir det så att Hävelid ges chansen mot Örebro o det blir en ny storförlust tror jag det blir fansuppror o det hoppas jag DIF vill slippa. Lider med Hugo som behöver utsättas för detta. I elitidrott finns det ingen sympati utan leverera eller dra. Därav att lönerna är därefter. Så gör nu ett avstamp o låna ut Hävelid och försök hitta en stabil 2:a. Kosta vad det kosta vill. Ta det som en önskan till insamlingen att vi behöver det här för att ro i hamn en målvakt som kan avlasta Hellberg. Inget är viktigare nu med den positiva start vi fått💛❤️💙
antondahlback

Silly Season 2025/26

Inlägg av antondahlback »

Alltid intressant med statistik men tycker alltid det blir jäkligt grunt - 2D.

Man kan prata om tur och stolpe in men att hugga dom poäng man gjort och på det sättet man gjort - vinna utan att dominera/imponera tycker jag är sjukt fint att se. Vittnar om skalle i gruppen, till skillnad från t.ex. HV som har fina underliggande siffror men som viker ned sig i dom matchavgörande ögonblicken.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Doyle 1 skrev: 2025-10-21 13:45:23 Hoppas ”Eken” får till en intervju med Micce o klämmer han på pulsen. Vad är sant egentligen utifrån vurmandet om Hävelid o hans plats i truppen. Blir det så att Hävelid ges chansen mot Örebro o det blir en ny storförlust tror jag det blir fansuppror o det hoppas jag DIF vill slippa. Lider med Hugo som behöver utsättas för detta. I elitidrott finns det ingen sympati utan leverera eller dra. Därav att lönerna är därefter. Så gör nu ett avstamp o låna ut Hävelid och försök hitta en stabil 2:a. Kosta vad det kosta vill. Ta det som en önskan till insamlingen att vi behöver det här för att ro i hamn en målvakt som kan avlasta Hellberg. Inget är viktigare nu med den positiva start vi fått💛❤️💙
Om Hellberg är ok. Så tar han förmodligen båda matcherna denna vecka?

Men nästa vecka blir nog för tuff, att stå 3.

- Växjö B

- HV H

- Brynäs H

Gissar på att vi "offrar" Växjö borta. Vi kan inte torska mot HV igen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2025/26

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

tadaa123 skrev: 2025-10-21 12:12:15 Heino på hockeymorgon sa också att det är 100% Micce som håller kvar i Hävelid och kämpar mot för att ha kvar honom i truppen.
Jag tycker iofs man kan skita i det mesta som Heino säger, Hockeymorgon väger fjäderlätt.
Hela förra HA-säsongen och slutspelet satt Heino och hon inkvoterade -Hockey-Britta och sågade i princip alla DIF:s vägval och resultat, även inför sista finalen mot packet, i ledning med 3-1 i matcher
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-3.0

Silly Season 2025/26

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-10-21 14:00:56
Jag tycker iofs man kan skita i det mesta som Heino säger, Hockeymorgon väger fjäderlätt.
Hela förra HA-säsongen och slutspelet satt Heino och hon inkvoterade -Hockey-Britta och sågade i princip alla DIF:s vägval och resultat, även inför sista finalen mot packet, i ledning med 3-1 i matcher
Exakt den där ”AIK podden” kan man ta lätt på men Hävelid är fortfarande ett problem
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-10-21 14:00:56
Jaa alltså Hockeymorgon är ju ett rent amatörprogram. Ros-klass!
GULD

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Vad är hockey morgon ?
The DIF ONE
Skriv svar