Det här. Hela Jockes aura ger ju fan mig ångest och jag sitter 50 mil bort.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-03 10:43:15 Jocke är inte den gladaste skiten i stan direkt utan leder genom att skrika. Fungerar nog inte mer på ett lag med ångest.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jocke karel klyft. AVGÅ OMGÅENDE !!!!!!!!!!!!!!
The DIF ONE
Jocke har verkligen gått från hero till zero.
Så tragiskt.
Han förtjänar inte det här och det gör inte klubben heller. Han är bara fel man på fel plats visade det sig.
Nästan alla lag skriker efter spelare. Finns inget att värva.
"Vi är Djurgårn. Det här klarar vi" lät det när vi åkte ur senast. Finns det någon räddning? Halva säsongen är inte ens spelad men jag vågar inte tro på några mirakel
Så tragiskt.
Han förtjänar inte det här och det gör inte klubben heller. Han är bara fel man på fel plats visade det sig.
"Vi är Djurgårn. Det här klarar vi" lät det när vi åkte ur senast. Finns det någon räddning? Halva säsongen är inte ens spelad men jag vågar inte tro på några mirakel
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Men man ska nog va medveten om att idrott är prestationsbaserat, laget och spelare inte bättre än sin senaste match, det spelar ingen roll om Jocke lyckades för 3 år sen med en SM final, senaste säsongerna är riktiga misslyckanden och denna en ren katastrof. Ska man gå på gamla meriter så kan vi ju lika gärna ta in Rolle Stoltz på backen, värva Peter forsberg, linkan, södergren mm dom har ju varit storspelare. Idrott är alltid i nuet spelar liksom ingen roll att vi har flest SM tecken, det är bara bra minnen.jsson skrev: ↑2021-12-03 12:00:09 Jocke har verkligen gått från hero till zero.
Så tragiskt.
Är säker på att Jocke, minsann!, vill försöka att bevisa för alla att hans extremt MÅNGA och dåliga beslut minsann fungerar.
Det är Bara Jocke som vet hur bra dom är, egentligen.....
Ingen förstår hur bra ingman, Bengtsson, Engsund, Carey, Holland, Bergfors mfl egentligen (!) är.
Egentligen borde våra jr backar (bortsett Hedström) kunna spela ett stabilt defensivt spel, med shl klass..
Att Strandberg, Rhett och Högström egentligen är bäst i Shl.
Att chansen att Strandberg, Högström, Grags, Josef skulle bli skadade egentligen var lika med noll.
Jocke har faktiskt inte ett extremt dåligt omdöme vad gäller ett tiotal (+) spelare. Plus rekrytering av tränare. Plus hans förmåga att bedöma hur mycket tid som krävdes för att få ihop ett lag.
Plus spelidé. (Spelidéer)
Det är inte hans fel, det var bara omständigheter
Nu ska han bevisa att alla hade fel.
Det DIF behöver är MER Jocke. Det är bara våra snillen i styrelsen och Jocke själv som begriper det.
Jag skrev i somras i denna tråd att DIF inte är Socialdemokraternas IF. För att jag tyckte många saker var jävligt konstiga. Men nu blir det mer klart att det verkar som det. Oavsett hur motbevisade de blir att man valt fel ledare,
oavsett extremt dåliga resultat,
oavsett kaos,
oavsett hur belagt det är att deras handlande varit fel och skapat kaos.
Så vägrar man göra något åt problemen.
Man VÄLJER istället att satsa på MER av samma sak. MER av den som är ytterst ansvarig för denna denna fars. Och styrelsen sitter ivrigt och applåderar och tycker att det blir SÅÅÅ bra så !

Jag är numera helt övertygad om att även styrelsen är fruktansvärt inkompetenta. Det behöver rensas ut även i deras rum, där de fullständigt uppenbart sitter och kliar varandras magar...
Det är Bara Jocke som vet hur bra dom är, egentligen.....
Egentligen borde våra jr backar (bortsett Hedström) kunna spela ett stabilt defensivt spel, med shl klass..
Att Strandberg, Rhett och Högström egentligen är bäst i Shl.
Att chansen att Strandberg, Högström, Grags, Josef skulle bli skadade egentligen var lika med noll.
Jocke har faktiskt inte ett extremt dåligt omdöme vad gäller ett tiotal (+) spelare. Plus rekrytering av tränare. Plus hans förmåga att bedöma hur mycket tid som krävdes för att få ihop ett lag.
Plus spelidé. (Spelidéer)
Det är inte hans fel, det var bara omständigheter
Nu ska han bevisa att alla hade fel.
Det DIF behöver är MER Jocke. Det är bara våra snillen i styrelsen och Jocke själv som begriper det.
Jag skrev i somras i denna tråd att DIF inte är Socialdemokraternas IF. För att jag tyckte många saker var jävligt konstiga. Men nu blir det mer klart att det verkar som det. Oavsett hur motbevisade de blir att man valt fel ledare,
oavsett extremt dåliga resultat,
oavsett kaos,
oavsett hur belagt det är att deras handlande varit fel och skapat kaos.
Så vägrar man göra något åt problemen.
Man VÄLJER istället att satsa på MER av samma sak. MER av den som är ytterst ansvarig för denna denna fars. Och styrelsen sitter ivrigt och applåderar och tycker att det blir SÅÅÅ bra så !
Jag är numera helt övertygad om att även styrelsen är fruktansvärt inkompetenta. Det behöver rensas ut även i deras rum, där de fullständigt uppenbart sitter och kliar varandras magar...
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Forumet börjar på riktigt likna ”Ring P1” på vardagar mellan 10-11. Programmet där vanliga Svenssons på gott o ont lägger ut sina innersta tankar för den Svenska allmänheten. Är faktiskt ganska lustfyllt o lyssna på det inslaget. Det ger en klar vägvisning hur det svenska samhället mår. Har i mitt jobb suttit ibland i bilen o väntat på att en forumsupporter i DIF upptäckt programmet men icke en så länge. Hade helt klart varit uppfriskande o höra programledaren balansera upp diskussionen som garanterat uppstått. Bortsett nu från detta så är jag så galet frustrerad o uppgiven. Har inte varit det sedan milleniumskiftet då champagnen (dyr) gick i golvet o sabbade den högtiden. Hur vi nu tar oss ur denna galna labyrint med låsta dörrar har jag ingen aning om. Hade det funnits reservnyckel är jag helt säker på att den möjligheten utnyttjats av Jocke o VD:n. Just nu är feelingen att ingen toppcenter, målvakt eller klassback vill till DIF o sabba sitt CV. Holland gnager säkert sönder ett gäng kuddar varje natt o förbannar sitt val o flytta till Sverige. Alternativet som nu finns är att ge getpung o inta Hovet o ge laget ett sånt jävla stöd det bara går. Rabattera biljetter fyll Hovet o lämna svordomar, hat o bojkott o ge det vi har samlat i energi. Om vi gör det har vi i alla fall gjort det vi kan. Fixar då inte laget att ge tillbaka till fansen har dom bevisat att forumet hade rätt, laget var inte värdiga att kämpa i DIF:s färger.
Det är sista hoppet nu som jag ser det…
Senast redigerad av Doyle den 2021-12-03 15:40:43, redigerad totalt 1 gånger.
Det vore riktigt häftigt om vi fans kunde kraftsamla ordentligt och ge grabbarna tidernas jävla fest på Hovet och se om spelarna svarar på det. Gör de inte det så är dessa sorgliga ursäkter till spelare inte värda att bära tröjan precis som du säger.Doyle skrev: ↑2021-12-03 14:35:19 Forumet börjar på riktigt likna ”Ring P1” på vardagar mellan 10-11. Programmet där vanliga Svenssons på gott o ont lägger ut sina innersta tankar för den Svenska allmänheten. Är faktiskt ganska lustfyllt o lyssna på det inslaget. Det ger en klar vägvisning hur det svenska samhället mår. Har i mitt jobb suttit ibland i bilen o väntat på att en forumsupporter i DIF upptäckt programmet men icke en så länge. Hade helt klart varit uppfriskande o höra programledaren balansera upp diskussionen som garanterat uppstått. Bortsett nu från detta så är jag så galet frustrerad o uppgiven. Har inte varit det sedan milleniumskiftet då champagnen (dyr) gick i golvet o sabbade den högtiden. Hur vi nu tar oss ur denna galna labyrint med låsta dörrar har jag ingen aning om. Hade det funnits reservnyckel är jag helt säker på att den möjligheten utnyttjats av Jocke o VD:n. Just nu är feelingen att ingen toppcenter, målvakt eller klassback vill till DIF o sabba sitt CV. Holland gnager säkert sönder ett gäng kuddar varje natt o förbannar sitt val o flytta till Sverige. Alternativet som nu finns är att ge getpung o inta Hovet o ge laget ett sånt jävla stöd det bara går. Rabattera biljetter fyll Hovet o lämna svordomar, hat o bojkott o ge det vi har samlat i energi. Om vi gör det har vi i alla fall gjort det vi kan. Fixar då inte laget att ge tillbaka till fansen har dom bevisat att forumet hade rätt laget var inte värdiga att kämpa i DIF:s färger.
Varandes medlem och aktieägare tänker jag infinna mig på årsmöte och avkräva ansvar.
Hoppas på seriösa alternativ till val av ny ordförande och styrelse.
Den gamla devisen "Den som inget gör, gör inget fel" stämmer inte.
Ansvarsfrihet för styrelsen är utifrån nuvarande icke-agerande otänkbart.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
Ja absolut, med den extra spelare vi utgör blir det ju åtminstone fyra spelare per formation.. kan gå.
Tillräckligt hög volym i 60 effektiva minuter så kanske inte läktarcoachen (håll han ovanför rad 13..) hörs av laget.
Frågan är bara om de kan bli tillräckligt euforiska för bli mer uppräta från nuvarande kraftiga framåtlutning....
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -
-
Har varit Djurgårdare i drygt 50 år. Bor dock ca 40 mil från Stockholm. Brukar åka till Tele2 och Hovet då och då för att följa mitt lag. Åker även runt i närområdet och stöttar DIF när de är på besök, både fotboll och hockey. Tycker det är bedrövligt att ni som bor i huvudstaden inte tar er till hovet för att stötta. Det är nu det behövs. Vi har väl aldrig varit några medgångssupportrar ? Eller ? Trots surret kring JE, Videll, styrelse, lagets tillkortakommanden så är spelarna värda mer stöd. Alltid och Oavsett, är det inget som gäller ? Eller ?
Ta er dit nästa hemmamatch och stötta !!!
Forza DIF
Ta er dit nästa hemmamatch och stötta !!!
Forza DIF
- Philly Flu
Ja, spelare hit och Jocke och styrelse dit. Det är i slutänden vi medlemmar som är ytterst ansvariga?bbjs skrev: ↑2021-12-03 15:24:39Varandes medlem och aktieägare tänker jag infinna mig på årsmöte och avkräva ansvar.
Kul som fan att folk engagerar sig iaf. Tråkigt att det skall till turbulens för att en massa folk skall dyka upp på forumet och skriva men kul att engagemanget för DIF är så pass stort.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fattar inte snacket om att bojkotta, inte gå på matcherna mm. Vi är väl Djurgårdare????
Jag är också frustrerad men i ärlighetens namn är det lika illa med formen på oss på läktaren som formen hos dem på isen. 3500 personer på matcher på Hovet?
Vi som fans får skärpa oss nu. JK får börja agera nu så folk rycker upp sig och kommer till matcherna.
Sluta gnäll och gör ditt jobb. Kan ni trycka på tshirt om ni vill.
Jag är också frustrerad men i ärlighetens namn är det lika illa med formen på oss på läktaren som formen hos dem på isen. 3500 personer på matcher på Hovet?
Vi som fans får skärpa oss nu. JK får börja agera nu så folk rycker upp sig och kommer till matcherna.
JK kommer inte lyfta ett finger eftersom flera grupperingar bojkottar hockeyn.EspenK skrev: ↑2021-12-03 22:39:21 Fattar inte snacket om att bojkotta, inte gå på matcherna mm. Vi är väl Djurgårdare????
Sorgligt men sant.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Ja.Philly Flu skrev: ↑2021-12-03 22:17:35Ja, spelare hit och Jocke och styrelse dit. Det är i slutänden vi medlemmar som är ytterst ansvariga?bbjs skrev: ↑2021-12-03 15:24:39Varandes medlem och aktieägare tänker jag infinna mig på årsmöte och avkräva ansvar.
Vi har den styrelse och därmed ledning vi valt - eller inte valt om uteblivit vid val, finns ett entydigt ansvar i det.
- Jeremy Roenick -
- Jeremy Roenick -