Hört att Salmelainen är ett riktigt problembarn som har svårt att tygla sitt humör. Såg även en film på tuben där han slänger papperskorg i båset osv. Hur är han humör?Therocket1 skrev:Santala är en tvåvägscenter som är lika bra åt båda hållen. Hyfsad skridskoåkare och hyfsade passningar. Av Immonen, Salmelainen och Santala så vore Salmelainen den bästa värvningen då han är den spelartyp vi söker, en målskytt som kan göra mål utan att få mackor serverade av Linkan eller någon annan playmaker.
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om du kollar hela klippet på Youtube och inte bara när han slänger papperskorgen så har han fått ett felaktigt matchstraff. Därav blev han piss förbannad och slängde i väg papperskorgen som oturligt nog träffade lagets busschaufför. Salmelainen är dock en trevlig prick på sidan av isen och jag ser inga problem med hans humör, tvärtom. Kan han vara lagom aggresiv på isen så blir det helt perfekt! Killen spelar trots allt med mycket hjärta och kan om det behövs göra en "Börje Salming", oavsett klubb.

Jag visste inte, därför frågade jag. Tack för svaret (:Therocket1 skrev:Om du kollar hela klippet på Youtube och inte bara när han slänger papperskorgen så har han fått ett felaktigt matchstraff. Därav blev han piss förbannad och slängde i väg papperskorgen som oturligt nog träffade lagets busschaufför. Salmelainen är dock en trevlig prick på sidan av isen och jag ser inga problem med hans humör, tvärtom. Kan han vara lagom aggresiv på isen så blir det helt perfekt! Killen spelar trots allt med mycket hjärta och kan om det behövs göra en "Börje Salming", oavsett klubb.
-
Det bästa vore om man kontrakterade Salmelainen i år och snackade med Immonen om han kan tänka sig att skriva på ett 2-års kontrakt som börjar from. säsong 08/09. Då har vi tills nästa säsong en mycket bra första center som kommer ersätta Bäcker med råge. Bäcker som enl. flera källor är på väg att skriva på för en utländsk klubb.

- DIF_Soldier
- Remy Lebeau
Problemet med det förslaget är att vi inte ens vet om vi spelar i Elitserien nästa år. Känns lite som att gå händelserna i förväg.Therocket1 skrev:Det bästa vore om man kontrakterade Salmelainen i år och snackade med Immonen om han kan tänka sig att skriva på ett 2-års kontrakt som börjar from. säsong 08/09. Då har vi tills nästa säsong en mycket bra första center som kommer ersätta Bäcker med råge. Bäcker som enl. flera källor är på väg att skriva på för en utländsk klubb.
-
Undrar om det inte är gamle Ray Ferraro som är Color Commentator?DIF_Soldier skrev:Salmelainen visar sina färdigheter
Var tog förresten våra All Star-matcher vägen? Håkkan Loob satt ju i TV4-studion och yvades över hur viktigt det var för Elitserien med traditioner av denna typ av jippon!
- DIF_Soldier
..Då får jag be om ursäkt till Tjärnqvist, än så länge. Vi får se hur det urartar sig. Jävligt förvirrande detta.Hallman hade inte fel, det var Tjärnqvist som ljög.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-08-24 16:33:06, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Tror detsammaDIF_Soldier skrev:Hallman hade inte fel, det var Tjärnqvist som ljög.
Han borde ju ha vetat något om rysslands affären.
Kan ju inte varit som ngn skrev innan att agenten fixade allt så endast signatur fattades.
Synd att vi lyckas binda till oss våra egna.
Nu hoppas ja på finnen/finnarna
There is no I in TEAM!!!!
- Kid Notorious
- Säsongskort: Ja
Tjärnqvist som ljög...?
http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=267976
Jag undrar om det är så att pressen på något sätt försöker psyka ner oss djurgårdare.. Med Linkan, Tjärnqvist o.s.v.
http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=267976
Jag undrar om det är så att pressen på något sätt försöker psyka ner oss djurgårdare.. Med Linkan, Tjärnqvist o.s.v.

- Christopher J