Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Jag förstår inte vart allt hat kommer ifrån.
Det räcker väl med att vi som är äkta Djurgårdare vet att DIF är bättre än alla andra lag och att alla som kommer till oss för att spela för vårt lag (apropå trådens ämne) skall ha allt stöd de kan få? Vi ska supporta vårt lag, inte hata andra människor. Ni som har hat som en ingrediens i ert idrottsintresse kan väl tänka efter vad ni egentligen håller på med? Gärna häckla gnaget när det går dåligt för dem. Glädjas när de misslyckas. Men hat är något vi inte ska blanda ihop med idrott. Tycker jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Lucky Luke »

minalman skrev:Jag förstår inte vart allt hat kommer ifrån.
Det räcker väl med att vi som är äkta Djurgårdare vet att DIF är bättre än alla andra lag och att alla som kommer till oss för att spela för vårt lag (apropå trådens ämne) skall ha allt stöd de kan få? Vi ska supporta vårt lag, inte hata andra människor. Ni som har hat som en ingrediens i ert idrottsintresse kan väl tänka efter vad ni egentligen håller på med? Gärna häckla gnaget när det går dåligt för dem. Glädjas när de misslyckas. Men hat är något vi inte ska blanda ihop med idrott. Tycker jag.
Tycker jag också!!
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Det är en gigantisk jävla skillnad på en bonde från värmland eller en spelare som inte talar högt om sina lagsympatier kontra en spelare som på en öppen facebooksida (2000-talet hello) är med i ANTI DIF-grupper, fattar ni hur jävla historielösa ni är om ni skiter i detta?

Kanske lika gärna kan döpa om oss till IFK stockholm när vi är på g.
För övrigt FANTASTISKT kul att det är samma stolpskott som hyllar aikaren som vill se DIF i KHL och som har nhl lag som avatar.

Sista posten på detta forum, moderator gör som du vill.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Det är en gigantisk jävla skillnad på en bonde från värmland eller en spelare som inte talar högt om sina lagsympatier kontra en spelare som på en öppen facebooksida (2000-talet hello) är med i ANTI DIF-grupper, fattar ni hur jävla historielösa ni är om ni skiter i detta?

För övrigt FANTASTISKT kul att det är samma stolpskott som hyllar aikaren som vill se DIF i KHL och som har nhl lag som avatar.

Rage quit! :)
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Det är en gigantisk jävla skillnad på en bonde från värmland eller en spelare som inte talar högt om sina lagsympatier kontra en spelare som på en öppen facebooksida (2000-talet hello) är med i ANTI DIF-grupper, fattar ni hur jävla historielösa ni är om ni skiter i detta?

Haha, tänkte inte på det. Ironiskt ju.

Bra avslut!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Nummer19 skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:

Haha, tänkte inte på det. Ironiskt ju.

Bra avslut!
Vad har det med någonting att göra?
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Ställer mig också jävligt tveksam. Han får bevisa sig på planen ordentligt, men någon plats i mitt hjärta har jag jävligt svårt att se att han får.

FB-sidor använder man för att visa upp sina sympatier, vad man är STOLT över. Grabben har tydligt varit STOLT över att älska aih och hata DIF.. Jag förstår fullkomligt varför folk här inne lackar ur ordentligt.

Ni som tycker det är okej får väl göra det, men nivån i den här tråden är riktigt löjlig. Ni snackar som om det är heeeeelt obegripligt att folk blir upprörda? Grabben är fan gnagare, klart man blir orolig va? ..för övrigt är det ju aldrig omöjligt att gnihet skulle trilla dit och hamna i kvalserien. Då får vi förlita oss på Adam.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Yellowhand

Inlägg av Yellowhand »

Gnagare i DIF-kassen! Vem minns inte Gunnar Leidborg?
Mattebo for president!
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

Är det mig du syftar på så vill jag inte se aik:aren Mattsson i DIF, men om han kommer hit så får vi helt enkelt leva med det. Precis som Heinerö som nyss skrivit på. Dessutom hoppas jag verkligen att vi undviker KHL tills vi står på ruinens brant och inte har några val längre. Och för det tredje så är det inget nhl-lag på min avatar.
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Enligt källa så har Johan Mattson setts med Laget ! Skriver kontrakt ?
Rix

Inlägg av Rix »

roj skrev:Enligt källa så har Johan Mattson setts med Laget ! Skriver kontrakt ?
Haha antingen är jag för trött och förstår inte att du driver, eller så har du bott under en sten senaste dagarna.
MadDIF

Inlägg av MadDIF »

Robin.H skrev:
seppuko skrev:När man nu läst igenom de senaste 5-6 sidorna efter att ha kommit hem från jobbet känns det nästan jobbigt att man inte lade ner sin själ på ett innebandylag från Flen istället. Allt detta snack och nästan förtäckta hot på grund av att en person inte håller lika helhjärtat på samma lag som du eller jag.

Och detta är alltså ett par veckor efter flertalet Djurgårdsskandaler som kört vårat namn ner i gruset helt i onödan. Är detta starten på en ny skandal framöver (om Mattsson signar) eller kommer ni lugna ned er framöver?
Nu handlar det om att han gillar sidor på facebook som är ett hån mot oss. Vi har haft många legoknektar i laget med åren. Men att gilla sådana sidor är inte välkommet alls.
Inte mot dig personligen, det är många som skrivit liknande saker, men nu får ni väl fan ta och ge er. Det är rent patetiskt att ni lägger så stor vikt vid saker som skrivs, eller saker man "gillar" på facebook. Själv har jag aldrig "gillat" något seriöst på facebook, mest varit en kul grej, tycker att det mesta man ser och läser på facebook är väldigt oseriösa saker som man (nästan) aldrig ska ta på fullaste allvar. Så låt grabben vara, alla spelare är välkomna i DIF enligt mig, bara de är professionella och gör det de är här för. Man älskar DIF som förening och lag och då stöttar man dem och de som representerar dem.
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

MadDIF skrev:
Robin.H skrev:
seppuko skrev:När man nu läst igenom de senaste 5-6 sidorna efter att ha kommit hem från jobbet känns det nästan jobbigt att man inte lade ner sin själ på ett innebandylag från Flen istället. Allt detta snack och nästan förtäckta hot på grund av att en person inte håller lika helhjärtat på samma lag som du eller jag.

Och detta är alltså ett par veckor efter flertalet Djurgårdsskandaler som kört vårat namn ner i gruset helt i onödan. Är detta starten på en ny skandal framöver (om Mattsson signar) eller kommer ni lugna ned er framöver?
Nu handlar det om att han gillar sidor på facebook som är ett hån mot oss. Vi har haft många legoknektar i laget med åren. Men att gilla sådana sidor är inte välkommet alls.
Inte mot dig personligen, det är många som skrivit liknande saker, men nu får ni väl fan ta och ge er. Det är rent patetiskt att ni lägger så stor vikt vid saker som skrivs, eller saker man "gillar" på facebook. Själv har jag aldrig "gillat" något seriöst på facebook, mest varit en kul grej, tycker att det mesta man ser och läser på facebook är väldigt oseriösa saker som man (nästan) aldrig ska ta på fullaste allvar. Så låt grabben vara, alla spelare är välkomna i DIF enligt mig, bara de är professionella och gör det de är här för. Man älskar DIF som förening och lag och då stöttar man dem och de som representerar dem.
Eeh, så du tror han "gillar" anti-DIF-grupper för att han tycker det är kul? För att han tycker att det inte spelar någon roll? Skulle du själv gilla liknande grupper för att det är kul?

Sen att säga att bara "äkta Djurgårdare" skall få spela är så klart fel, det skulle ju aldrig funka. Men när någon går ut öppet med att man är anti-DIF så ska han fan inte få lön från vår klubb! (osäker på om det var du som skrev detta)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Den här debatten är så korkad. Blanda inte ihop supportrar med spelare!
En supporter betalar för att se sitt lag och kan inte byta från vår klack till gnagets.
En spelare däremot är en yrkesperson som får betalt av en förening och ger allt för den som betalar hans lön.
Väx upp och kom in i verkligheten, ni som inte fattar och inser skillnaden.
Det kan ha varit annorlunda för länge sedan då inga spelare hade sporten som sitt yrke.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst