Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-12-01 22:34:22 Men vänta nu…..inte fan anmäler man ens arbetsgivare för kränkande särbehandling ( vad fan nu det är ) om man har covid, alkoholproblem, anhörighetsprobkem osv).
Just nu har Videll en hel del att förklara. Sedan kan alla PK- anhängare tycka vad ni vill. Han har surat ihop för att ha blivit av med kaptensbindeln. Det är vad vi vet just nu. Bäst att han talar ur skägget, och hoppas han har belägg för att ha dragit klubben i skiten då vi som allra minst behöver det.
En intern anmälan om att man blivit kränkt på något sätt behöver ju inte ha med sjukskrivning att göra. Sen kan det finnas ett orsakssamband där emellan ändå. Folk blir "kränkta" för allt möjligt. Jag säger inte bu eller bä men jag tycker att man kan avstå från att såga någon innan man vet mer.
Videll har ju själv sagt att han inte haft några krav på att vara kapten vilket får mig att tro att det handlar om något annat än att man gav den till Sörensen (för ja det skulle vara sjukt märkligt om så var fallet).
Barry avgick självmant och Jocke ställde samtidigt sin plats till förfogande vilket kanske inte var en slump för det verkar ju ha hänt ungefär samtidigt som Videllgate verkar ha haft sin upprinnelse. Eller tolkar jag det fel?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Utan att vara ett smack insatt i denna soppa (…och det är ju då man ska uttala sig bestämt :D ) så verkar det högst osannolikt att detta har med kaptensrollen att göra.
Med all den rutin Videll har, i det utsatta läge DIF är i, skulle han verkligen dra det kortet nu?
Njaa, stort tvek på den.

Något har hänt, helt uppenbart, Jocke har garanterat en del i detta också.

Värt att göra en anmälan? Det har ju ingen av oss en aning om…..än
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-12-02 10:15:04
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-12-01 22:34:22 Men vänta nu…..inte fan anmäler man ens arbetsgivare för kränkande särbehandling ( vad fan nu det är ) om man har covid, alkoholproblem, anhörighetsprobkem osv).
Just nu har Videll en hel del att förklara. Sedan kan alla PK- anhängare tycka vad ni vill. Han har surat ihop för att ha blivit av med kaptensbindeln. Det är vad vi vet just nu. Bäst att han talar ur skägget, och hoppas han har belägg för att ha dragit klubben i skiten då vi som allra minst behöver det.
En intern anmälan om att man blivit kränkt på något sätt behöver ju inte ha med sjukskrivning att göra. Sen kan det finnas ett orsakssamband där emellan ändå. Folk blir "kränkta" för allt möjligt. Jag säger inte bu eller bä men jag tycker att man kan avstå från att såga någon innan man vet mer.
Videll har ju själv sagt att han inte haft några krav på att vara kapten vilket får mig att tro att det handlar om något annat än att man gav den till Sörensen (för ja det skulle vara sjukt märkligt om så var fallet).
Barry avgick självmant och Jocke ställde samtidigt sin plats till förfogande vilket kanske inte var en slump för det verkar ju ha hänt ungefär samtidigt som Videllgate verkar ha haft sin upprinnelse. Eller tolkar jag det fel?
Tycker inte heller man ska såga någon, men nog måste man få ha åsikter om det. Ingen vet ju säkert vad som hänt förutom de inblandade, och just därför behöver de snabbt lägga korten på borden. Spekulationerna kommer annars fortsätta och knappast leda till något bra.
Jag tolkar in det som skrivits och sagts i ärendet mer som att det faktiskt har med själva kaptensbytet att göra, möjligen kryddat med en sågning av prestationen.
För Vidells skull hoppas jag verkligen att jag har fel.

Hur lång tid ska det behöva ta att reda ut denna soppa? Det är ju vuxna högavlönade män, sätt er ned och rensa ut skiten genom samtal öga mot öga. Så får ju vi andra vanliga dödliga göra det, vi har inte råd och tid att kalla in massa experter som ska hålla "utvecklingssamtal".
Men nu när ni har möjlighet till att hålla utredningar, som säkert kan vara bra, visa lite effektivitet och gör klart jobbet någon gång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kenttä är ett intressant alternativ. Men en person jag tycker gör väldigt många bra saker just nu är Johan Hedberg i Mora. Tycker att han har ett intressant sätt att spela hockey och verkar ödmjuk i sin framtoning. Om vi snackar kontaktnät med Garpenlöv så kan vi snacka samma för Hedberg. Vet att han är tränare just nu men tror att han skulle passa väldigt bra som sportchef och tillsammans med huvudtränaren sätta ett spelsystem, likt Tjomme gjorde med Robban när vi var som mest framgångsrika.

En tränare jag tycker är spännande är Thomas Paananen i Västerås. Modern, ung och relativt lokalförankrad. Vet att vi varit intresserade av honom tidigare och vet att han har vänner i DIF.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rolv

Inlägg av Rolv »

Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Jim Morrison skrev: 2021-12-02 11:36:27 Kenttä är ett intressant alternativ. Men en person jag tycker gör väldigt många bra saker just nu är Johan Hedberg i Mora. Tycker att han har ett intressant sätt att spela hockey och verkar ödmjuk i sin framtoning. Om vi snackar kontaktnät med Garpenlöv så kan vi snacka samma för Hedberg. Vet att han är tränare just nu men tror att han skulle passa väldigt bra som sportchef och tillsammans med huvudtränaren sätta ett spelsystem, likt Tjomme gjorde med Robban när vi var som mest framgångsrika.

En tränare jag tycker är spännande är Thomas Paananen i Västerås. Modern, ung och relativt lokalförankrad. Vet att vi varit intresserade av honom tidigare och vet att han har vänner i DIF.
Jag har varit hemligt imponerad/förtjust i hela Moras hockeysektion i många år (förutom deras måljingel som gör mig illamående).
Hedberg har verkligen gjort det bra med begränsade resurser, så han är ett intressant alternativ.

Kenttä gjorde många fel förra säsongen. Tog in för många spelare, dessutom några som senare skulle vidare till NHL. Rubbade på balansen i laget. De som skulle leda laget senare på säsongen hade inte fått leda laget under hösten då NHL-spelarna var där.
Tränarvalet har inte varit helt lyckat.
Åren före det har han varit klockren, och i år har han börjat få ordning på laget efter fjolårets mindre lyckade drag.

Paananen känns som du säger, spännande. Men också mer riskabel än Hedberg, men det är bara min magkänsla jag går på då. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Frankie

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-12-02 10:45:48
Praetori skrev: 2021-12-02 10:15:04
Tycker inte heller man ska såga någon, men nog måste man få ha åsikter om det. Ingen vet ju säkert vad som hänt förutom de inblandade, och just därför behöver de snabbt lägga korten på borden. Spekulationerna kommer annars fortsätta och knappast leda till något bra.
Jag tolkar in det som skrivits och sagts i ärendet mer som att det faktiskt har med själva kaptensbytet att göra, möjligen kryddat med en sågning av prestationen.
För Vidells skull hoppas jag verkligen att jag har fel.

Hur lång tid ska det behöva ta att reda ut denna soppa? Det är ju vuxna högavlönade män, sätt er ned och rensa ut skiten genom samtal öga mot öga. Så får ju vi andra vanliga dödliga göra det, vi har inte råd och tid att kalla in massa experter som ska hålla "utvecklingssamtal".
Men nu när ni har möjlighet till att hålla utredningar, som säkert kan vara bra, visa lite effektivitet och gör klart jobbet någon gång.

Hur det kom ut i media kan nog vara genom något lunchmöte som skulle ägt rum nära den tiden det publicerades. Nu minns jag inte tiden men Dicken pratar om det i denna sändning: https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/335656
Att han var inbjuden till just det mötet men kunde ej närvara, då flikar någon av de andra in att den lunchen var ungefär samma tid som nyheten kom ut.

Men vad som hänt i soppan är frågan om vi någonsin får veta, det märks väl om någon går men detaljer hålls nog så hemligt det bara går. Känns aningen Mackan-gate över det hela ändå. Hur många i ledande positioner är kvar i DIF-hockey sen dess?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Och folk tycker att Dick skadade föreningen med någon abuse då och då :lol: Ersättaren skulle inte bara vara skadefri och bättre, han skulle vara en ledare också....

Facit? Pissuselt spel, skada, sjukdom och anmäler egna föreningen för det moderna uttrycket "kränkande behandling"... Gud har humor!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Manijock skrev: 2021-12-02 13:43:32 Och folk tycker att Dick skadade föreningen med någon abuse då och då :lol: Ersättaren skulle inte bara vara skadefri och bättre, han skulle vara en ledare också....

Facit? Pissuselt spel, skada, sjukdom och anmäler egna föreningen för det moderna uttrycket "kränkande behandling"... Gud har humor!
Ja, här köpte JE grisen i säcken...
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Rolv skrev: 2021-12-02 11:57:32 Lars Bryggman något för oss?

https://hockeynews.se/articles/22158/?f ... njUuqvaDiM
Ja han skulle peta ganska många forward i dagen Dif, så visst absolut
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

ken1968 skrev: 2021-12-02 14:46:18
Rolv skrev: 2021-12-02 11:57:32 Lars Bryggman något för oss?

https://hockeynews.se/articles/22158/?f ... njUuqvaDiM
Ja han skulle peta ganska många forward i dagen Dif, så visst absolut
Vore nog inte så dumt. Särskilt när det verkar som att vi ska fortsätta ha hög frånvarolista.
Han har en bra högstanivå.
Verkar ju vara en riktigt bra människa också. Ger ett mycket stabilt och sympatiskt intryck i intervjuer.
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

Haha, nu ska Jocke kliva in i båset också enligt Aftonbladet, det blir intressant att följa. #försvinnförihelvete
Användarvisningsbild
made0714
Kontakt:

Inlägg av made0714 »

Nu är det väl så att han ska sitta på läktaren med Miko och ge info/feedback till Aaro och Falk.
Han ska inte stå i båset.
How do you feel mjölk?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ödmjuka Jocke.... Räcker tydligen inte med att fördärva lagbyggen och pracka på tränarna spelideer som inte fungerar. Nu ska han in och peta i matchcoachningen också...

Mera fingertoppskänsla går inte att ha tror jag.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Manijock skrev: 2021-12-02 17:54:53 Ödmjuka Jocke.... Räcker tydligen inte med att fördärva lagbyggen och pracka på tränarna spelideer som inte fungerar. Nu ska han in och peta i matchcoachningen också...

Mera fingertoppskänsla går inte att ha tror jag.
Enl. blaskan så har ju redan Jocke haft denna rollen sista två matcherna. Märks det? Lite kanske. Vi får väl se vad som händer.

Jag skulle mest vilja veta varifrån initiativet kommer. Det är inget konstigt i sig. Frågan är bara om det är så att spelare, tränare och Jocke är överens om att det hjälper - eller om Jocke bara fått för sig att han ska lösa detta nu.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Låst