Wikegård som övergripande (president of hockey operations) och Garpenlöv som General Manager? Absolut.SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey ?@difhockeyse 2m
Rekrytering av sportchef pågår och klar i augusti. Flera kandidater finns för tillfället. På sikt två sportchefer pga hög arbetsbelastning.
Så jävla rätt. På tiden att någon i Sverige tar det steget. (Att bara för något år sedan jobbade med att en snubbe som skulle vara huvudtränare och sportchef samtidigt är rätt sjukt)
Färjestad har väl visserligen jobbat lite så då Loob inte varit sportchef men alltid starkt inblandad.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
En väldigt, VÄLDIGT våt dröm.Jim Morrison skrev:Wikegård som övergripande (president of hockey operations) och Garpenlöv som General Manager? Absolut.SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey ?@difhockeyse 2m
Rekrytering av sportchef pågår och klar i augusti. Flera kandidater finns för tillfället. På sikt två sportchefer pga hög arbetsbelastning.
Så jävla rätt. På tiden att någon i Sverige tar det steget. (Att bara för något år sedan jobbade med att en snubbe som skulle vara huvudtränare och sportchef samtidigt är rätt sjukt)
Färjestad har väl visserligen jobbat lite så då Loob inte varit sportchef men alltid starkt inblandad.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Den enda rollen jag skulle vilja ha Wikegård i.Jim Morrison skrev:Wikegård som övergripande (president of hockey operations) och Garpenlöv som General Manager? Absolut.SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey ?@difhockeyse 2m
Expert.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har en känsla av att detta scenario är mycket möjligt.Jim Morrison skrev:Wikegård som övergripande (president of hockey operations) och Garpenlöv som General Manager? Absolut.SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey ?@difhockeyse 2m
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt solklart att dessa två roller är skräddarsydda för Wiken och Garpen.
Bra nyheter från årsmötet!
Pratar vi om att två toppforwards ska in så tror jag verkligen Challe diskuterar spelare med spets. Ser inte någon potentiell värvning från allsvenskan med den kalibern just nu. Tror båda värvningarna kommer utifrån. Ridderwall blev ju ett hett tips. Videll?
Challe var tydlig på årsmötet med att de två forwards som ska in är tänkta för en första- eller möjligen andralina. Ambitionen är alltså hög.Jimpen skrev:Pratar vi om att två toppforwards ska in så tror jag verkligen Challe diskuterar spelare med spets. Ser inte någon potentiell värvning från allsvenskan med den kalibern just nu. Tror båda värvningarna kommer utifrån. Ridderwall blev ju ett hett tips. Videll?
Samtidigt ska vi inte ha några extremt höga förväntningar tror jag då min tolkning av vad styrelse och ledning sa är att man inte tänker ta några ekonomiska risker och man pratade också mycket om hårda ekonomiska krav på klubbarna från SHL osv.
En anledning till den stora truppen är att det under förra säsongen uppstod rätt stora kostnader för att täcka upp vid de skador som vi hade. Kostade mycket att ta upp juniorer (som har ersättning/spelad match) och övriga förstärkningar. Nu har man istället en stor trupp där man kan låna ut spelare till andra klubbar som sen tas hem igen vid behov och på det sättet ha ett läge där man inte behöver ha panik på samma sätt.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Mm, fast kollar man på lirarna som vi har idag så är det ju rätt enkelt att tom kunna köpa in 2st "toppforwards" från HA och sätta in dem i en första elr andra lina i vårt lag. Det är ju tyvärr så att bara det är en OK lirare så platsar de ju direkt in i vår andra lina, och då i linje med vad Challe sagt.Arkju skrev:Challe var tydlig på årsmötet med att de två forwards som ska in är tänkta för en första- eller möjligen andralina. Ambitionen är alltså hög.
Jag tror inte vi ska förvänta oss Crosby och Kane utan det blir något i stil med spelarna vi redan har fast snäppet bättre.
Samuelsson vettefan heller om jag är så sugen på, förstår inte riktigt vad han ska tillföra som vi inte redan har i laget. En tokbra center och en grym sniper, det är vad jag önskar trillar in, och helst inte då från HA utan ett rejält steg upp i kvalitet!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag ska förtydliga mig lite tror jag. Precis som du så tror jag inte att vi kan förvänta oss några spelare som skulle klassas som toppforwards i SHL utan toppforwards sett till läget i Djurgården just nu.captcash skrev:Mm, fast kollar man på lirarna som vi har idag så är det ju rätt enkelt att tom kunna köpa in 2st "toppforwards" från HA och sätta in dem i en första elr andra lina i vårt lag. Det är ju tyvärr så att bara det är en OK lirare så platsar de ju direkt in i vår andra lina, och då i linje med vad Challe sagt.
Jag tror inte vi ska förvänta oss Crosby och Kane utan det blir något i stil med spelarna vi redan har fast snäppet bättre.
Samuelsson vettefan heller om jag är så sugen på, förstår inte riktigt vad han ska tillföra som vi inte redan har i laget. En tokbra center och en grym sniper, det är vad jag önskar trillar in, och helst inte då från HA utan ett rejält steg upp i kvalitet!
Själv är jag nöjd med lagbygget om det håller oss kvar i högsta serien efter säsongen.
Det som är viktigt är att vara kvar i SHL och skynda långsamt med en långsiktigt hållbar ekonomi i botten.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Adam Naglich från Székesfehérvár (Österikiska ligan) ryktas enligt EP till Sverige, kan han hamna hos oss tro?
Han ryktas inte till Sverige enligt EP, utan enligt någons Twitter-konto. Det är ingen som ryktas någonstans enligt EP, de förmedlar ju bara rykten. Det är nästan som att säga att Arbetsförmedlingen vill anställa en kassörska när Coop har lagt ut en annons på Platsbanken.Mankan84 skrev:Adam Naglich från Székesfehérvár (Österikiska ligan) ryktas enligt EP till Sverige, kan han hamna hos oss tro?
Angående spelaren så står det ju att han har fått ett anbud från ett lag i Allsvenskan, så det borde inte vara vi... Möjligtvis DIF Fotboll som ju spelar i Allsvenskan.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
HV hugger efter Calle Ridderwall enligt madhawk.
Expert.
- Jim Morrison
Och Växjö och SAIK kan vara inblandade. Hyfsad konkurrens. Vi har inte en chans.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vafan! Är vi ens med i matchen?