Kall-El skrev:Vilka spelare skall göra det oväntade?
Vilka skall slå den öppnande passningen?
Vilka skall gör dragningen som öppnar upp för ett friläge?
Hur skall vi få till ett fungerande PP?
1. Zibbe, Tim, Kempe, Ölve(skrinna runt nån random finsk back och trä in den mellan benskydd-stolpe)
2.Honken, Otto, Mackan
3.(blank) alt. Mackan
4. har inte hela receptet, men iaf att skola in bartley och honken i två olika PP-femmor tillsammans med Bom Bom respektive tjärna (hoppas)
En back bort betyder att Lassen eller Deilert kommer få spela.
Glöm inte heller bort att Oskar Eklund ersatts av en spelare från Allsvenkan.
Frågan är alltså kommer Bartley att hålla i Elitserien?
OM man bortser från Ragge när hittade vi senast en back från den serien som inte var skit? ( Ta bara Lassen från förra året som exempel. )
Bartley har väl minst lika stor chans att klara av att spela i Elitserien som Eklund. Det är flera andra lag som har lyckade värvningar från Allsvenskan...
Om vi får in en riktigt vass spetsspelare på den sista forwardsplatsen så känns värvningarna av Almtorp och MatteC som riktigt stabila och bra värvningar..
En hårt jobbande tvåvägscenter som dessutom gör en del poäng är aldrig att förakta
liksom en hårtjobbande målskytt med riktigt bra skridskoåkning.
Givetvis blir de här 2 inte sämre hockeyspelare bara för att vi inte värvar någon spets men det känns kanske lite felprioriterat. Men något säger mig att Järlan gör en riktigt bra sista värvning för jag tror vi är överrens med dem där att vi behöver en riktigt spets.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Jag har aldrig sagt det här tidigare och knappt ens haft tanken. Men tänk om Mats Sundin avslutat med två säsonger hemma i DIF, det hade betytt så sjukt mycket på så många plan. Vi hade fått en förstecenter av hockeyvärldshistoriska mått mätt och även den bäste svenske kaptenen någonsin. Sponsorpengar, kunnat locka bättre spelare, publik osv osv... Synd!
Nåja, ska aldrig babbla mer om det nu.
Ni pratade om att många spelare kommer höja sig och nämnde Cehlin som en av dem (förhoppningsvis). Jag är grymt besviken på honom denna säsong och rankar honom som typ vår sämsta forward. Minns faktiskt bara drömmålet i landslaget och sedan en fin assist till Norman (?) i slutet av säsongen men annars har han faktiskt tagit något steg bakåt, vilket förvånade mig. Uppryckning i år tack!
OM man bortser från Ragge när hittade vi senast en back från den serien som inte var skit? ( Ta bara Lassen från förra året som exempel. )
Bartley har väl minst lika stor chans att klara av att spela i Elitserien som Eklund. Det är flera andra lag som har lyckade värvningar från Allsvenskan...
Andra lag ja, men hur har vårat track record varit med backar tagna från Allsvenskan?
Bartley hade vissa problem i egen zon i Allsvenskan.
Tror ju inte direkt att det blir enklare för han att klara av den biten i Elitserien.
Mest märkligt är att vi plockat två spelare från SSK, men missat den som vi borde försökt värva nämligen Lukas Kilström.
Kilström med största säkerhet ett bättre och billigare alternativ än Bartley.
SkönaDjurgårn skrev:Jag har aldrig sagt det här tidigare och knappt ens haft tanken. Men tänk om Mats Sundin avslutat med två säsonger hemma i DIF, det hade betytt så sjukt mycket på så många plan. Vi hade fått en förstecenter av hockeyvärldshistoriska mått mätt och även den bäste svenske kaptenen någonsin. Sponsorpengar, kunnat locka bättre spelare, publik osv osv... Synd!
Nåja, ska aldrig babbla mer om det nu.
Ni pratade om att många spelare kommer höja sig och nämnde Cehlin som en av dem (förhoppningsvis). Jag är grymt besviken på honom denna säsong och rankar honom som typ vår sämsta forward. Minns faktiskt bara drömmålet i landslaget och sedan en fin assist till Norman (?) i slutet av säsongen men annars har han faktiskt tagit något steg bakåt, vilket förvånade mig. Uppryckning i år tack!
Håller med delvis om Cehlin.. men jag tror faktiskt att han gör ett mycket bättre år iår.. det är ändå lite synd med tanke på att han har alla verktyg en hockeyspelare bör ha.. det gäller bara att få det att lossna nu.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Andra lag ja, men hur har vårat track record varit med backar tagna från Allsvenskan?
Bartley hade vissa problem i egen zon i Allsvenskan.
Tror ju inte direkt att det blir enklare för han att klara av den biten i Elitserien.
Mest märkligt är att vi plockat två spelare från SSK, men missat den som vi borde försökt värva nämligen Lukas Kilström.
Kilström med största säkerhet ett bättre och billigare alternativ än Bartley.
Men Bartley är desto bättre offensivt... Sedan så undrade du om vårt PP, nu har DIF både Honken & Bartley som kan agera "quarterbackar" i PP, det är verkligen något som DIF behöver.
Eklund var inte speciellt bra på någonting, han var varken bra defensivt eller offensivt.
Men jag kan hålla med om Lukas Kilström, trodde faktiskt det var han DIF skulle "hugga" först från Ssk.
Jag gillar dina funderingar och upplägg Kall-El, men av ren nyfikenhet.. (detta kan låta sarkastiskt men det är inte min avsikt) - varför försvann du plötsligt när DIF faktiskt gick bra? Lever du lite på misärens sötma så att säga?
Hade det varit Silly 10/11 nu hade jag varit lite purken, och jag medger att första tanken som slog mig när Carlsson presenterats var "Ooookejjj?".
Men nu när vi nyss har haft en säsong där sportchefen och övriga kammat oss supporters medhårs med tunga namn staplade på varandra, namn som inte levde upp till ett skit, kan jag inte göra annat än att yttra mig först när säsongen börjat
Känns nästan som att ansvariga gav oss en gliring; "Kolla, det blev inte så bra med tyngre namn som ni tjatat om! Håll käften nu och låt oss sköta vårt!".
Om Carlsson gör ett gediget jobb och 17 kassar så är jag mer än nöjd.
Varit utomlands över påsken och har inte lust att läsa igenom de 50 sidorna jag missat. Kan någon sammanfatta vad som hänt utöver det att Mattias Carlsson är klar och att Kronwall lämnat för KHL?
Enbom skrev:Varit utomlands över påsken och har inte lust att läsa igenom de 50 sidorna jag missat. Kan någon sammanfatta vad som hänt utöver det att Mattias Carlsson är klar och att Kronwall lämnat för KHL?
Frasse utlovade att en bomb skulle komma snart. Ryktades om att det var Kim Johnsson han syftade på. Men det har gått snart en vecka sen han sa något så det blir nog inget.
I övrigt har det mest varit gnäll om Wesslau vs Tellan. Massor med önskningar och krav om att Klasen eller Möller ska värvas. Kall-El är lika positiv som vanligt.
Som vanligt alltså. Finns några intervjuer i Hallmans blogg med Tellan, M. Tjärnqvist bland annat.
Kall-El skrev:
Är det inte kaka på kaka att ha Tim och Carlsson i laget samtidigt? ( Skall inte dessa båda spelare ha ungefär samma roll egentligen. )
What? Carlsson är en hårt jobbande forward som trivs framför mål. Är hyfsat teknisk, bra skridskoåkning OCH ETT BRA SKOTT. Vad för likheter finns det med Tim? Snabb på rören och teknisk? Tim är väldigt mycket mer av en puckhållare och "trollgubbe".
Kall-El skrev:
Är det inte kaka på kaka att ha Tim och Carlsson i laget samtidigt? ( Skall inte dessa båda spelare ha ungefär samma roll egentligen. )
What? Carlsson är en hårt jobbande forward som trivs framför mål. Är hyfsat teknisk, bra skridskoåkning OCH ETT BRA SKOTT. Vad för likheter finns det med Tim? Snabb på rören och teknisk? Tim är väldigt mycket mer av en puckhållare och "trollgubbe".
Precis! Och inget ont om Tim som jag gillar skarpt så håller Carlsson en lite högre klass!
Jag undrar lite hur Järlan tänker angående M.Tjärnqvist och den "sista forwardsplatsen".
Ett kontraktsförslag har ju lämnats tidigare, Tjärna har ju dock med all tydlighet aviserat att prio ett är KHL. Frågan är om JJ försöker hitta någon annan eller om man sitter och väntar på vad Mathias skall hitta på?
Jag hoppas man tittar efter en annan spelartyp - som flera redan aviserat tidigare är vi i skriande behov av en riktig playmaker.