Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Manijock skrev: 2024-10-30 10:35:43
Praljak skrev: 2024-10-30 10:23:59
Manijock skrev: 2024-10-30 10:16:18
Osten östlund skrev: 2024-10-30 10:11:57
DIF_dif skrev: 2024-10-30 10:08:17 "Därmed vill Niklas Wikegård få fram att han från sin sida inte är ute och söker efter en ny målvakt.

– Jag blir lite frustrerad när det kommer ut ungefär som att vi letar efter det och vi letar efter det. Vi letar inte efter nånting. Vi bara tränar. Vi bara kör, säger han och brister ut i skratt."

https://hockeynews.se/nyheter/wikegard- ... -ar-svaret
Antingen är det så. Har han rätt dom växlar upp? Så är Wiken ett geni!

Eller så har vi en ny slips här nästa vecka? "Tjänstefel" om han underminerar Hävelid/Andren helt nu.
Finns inte en chans i helvete. Han kan inte ha sett hälften av matcherna ifjol om han hävdar att det var Andrén som tog oss till final.... Isåfall så såg han matcherna med näsan över baren på Hyllan!

Det är som att hoppas på att Grewe ska ta sig till NHL det här om man tror på en uppväxling. Det måste vara en rökridå!
Självklart behöver ny målvakt men jag håller med wikegård att det va Andren som gjorde att vi speciellt tog oss förbi Mora förra året spelmässigt skulle vi nye varit i final.
Alltså jämfört med hans spel nu, så var han en fantom just mot Mora. Men att han skulle vara "ansvarig" är nog den sjukaste överdrift jag hört.

Han var stabil. Bra! Han släppte inte in tavlor.
Följer upp det med att släppa första skottet på mål efter 43 sekunder i finalmatch 1.
Ridå ner, serie över, misslyckade.

Ingen minns Mora efter det, och med all rätt.
Ny säsong, nya förutsättningar.

Hävelid var bra i JVM också, som Wikegård säger, men vem fan bryr sig? Helt ärligt. Vi struntar väl i om han är med i JVMs All Star team.
Han ska leverera nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Vad ska Wikegård säga publikt dock? Ingenting blir bättre självförtroendemässigt att lägga ved på elden när det inte finns något bättre alternativ där ute. Då är det ju bättre att bygga upp dom istället.

Däremot gillar jag inte att han slänger laget framför bussen och säger att vi kan bli bättre framför målvakterna när vi är laget som släpper till lägst antal farliga chanser i ligan.

Dock lättare att kritisera en enhet än en individ.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Jim Morrison skrev: 2024-10-30 10:48:07 Vad ska Wikegård säga publikt dock? Ingenting blir bättre självförtroendemässigt att lägga ved på elden när det inte finns något bättre alternativ där ute. Då är det ju bättre att bygga upp dom istället.

Däremot gillar jag inte att han slänger laget framför bussen och säger att vi kan bli bättre framför målvakterna när vi är laget som släpper till lägst antal farliga chanser i ligan.

Du har en poäng.

Jag kände samma. Och sådär är det ju alltid.
Med våran defensiv och typ Tuohimaa i mål så hade vi varit Topp-3 nu, utan tvekan. Så pass stor är skillnaden. Vi har spelat jättebra.
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Allt är väl ett spel för galleriet oavsett? Klart inte Wiken kan stå i media och säga ”vi letar ny målvakt om vi ska ro det här i hamn”. Vi har två på kontrakt och Munther utlånad. Fatta självkänslan i Andrén alt Hävelid om han gick ut o sa så innan något är klart. Oavsett läge så är dom två en del av Djurgårdsfamiljen tills dess att någon flyttat.
In Wikegård we trust!
Benke bus

Silly Season 2024/25

Inlägg av Benke bus »

Jag tror att andren kan steppa upp.Men det som gör mig orolig är om han är tillräckligt hungrig.Har studerat en del matcher.jag tycker inte att han letar puck när han blir skymd.Han bara står helt still och hoppas.
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2024/25

Inlägg av supreme »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-10-30 10:14:18
DIF_dif skrev: 2024-10-30 10:08:17 "Därmed vill Niklas Wikegård få fram att han från sin sida inte är ute och söker efter en ny målvakt.

– Jag blir lite frustrerad när det kommer ut ungefär som att vi letar efter det och vi letar efter det. Vi letar inte efter nånting. Vi bara tränar. Vi bara kör, säger han och brister ut i skratt."

Man börjar redan tröttna på Wikegårds alla floskler.
Har han blivit någon jävla citatmaskin?

"Vi kör. Vi är okej nöjda. /../ Vi kommer att gnugga på och ta små steg både på målvaktssidan och på utespelarsidan. Hela tiden."
"En för alla, alla för en."
"Vi har tålamod."
"Vi gnuggar."
"Vi kör, Eken. Vi kör!"

Spyr.
Men allvarligt, vad ska han säga? Han får en mikrofon i ansiktet och väljer att inte kasta nån under bussen. Hade det varit bättre med en motorsåg likt den Jocke Eriksson lossade här?
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Vad tror vi om den här slipsen? Han verkar inte ha den bästa sitsen i Anaheims Organisation just nu. Stockholmare som dessutom inte "ung" längre.

https://www.eliteprospects.com/player/42373/oscar-dansk
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

supreme skrev: 2024-10-30 11:30:59
DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-10-30 10:14:18

Man börjar redan tröttna på Wikegårds alla floskler.
Har han blivit någon jävla citatmaskin?

"Vi kör. Vi är okej nöjda. /../ Vi kommer att gnugga på och ta små steg både på målvaktssidan och på utespelarsidan. Hela tiden."
"En för alla, alla för en."
"Vi har tålamod."
"Vi gnuggar."
"Vi kör, Eken. Vi kör!"

Spyr.
Men allvarligt, vad ska han säga? Han får en mikrofon i ansiktet och väljer att inte kasta nån under bussen. Hade det varit bättre med en motorsåg likt den Jocke Eriksson lossade här?
Man behöver ju inte överdriva åt det grövsta.
Det är ju skillnad på att bara dementera uppgifterna och faktiskt låta det framstå som att vi har seriens bästa målvaktspar.

Det gick bra att slänga Klasen under bussen dock.
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2024-10-30 10:48:07 Vad ska Wikegård säga publikt dock? Ingenting blir bättre självförtroendemässigt att lägga ved på elden när det inte finns något bättre alternativ där ute. Då är det ju bättre att bygga upp dom istället.

Nejmen verkligen. Blev häpen! Vi är ju inte idioter... Allting visar på ett superbra försvarsspel. Att ens snudda den kritiken är ju helt befängt. Förstår att han inte vill slänga målvakterna i brasan innan vi har en ny, men han behöver inte uttala sig alls i frågan. Finns betydligt bättre klyschor som inte är rena lögner.

"Jag kommer alltid att se efter saker som gör oss bättre, men just nu är ingen på väg in."

Till exempel.
EspenK

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Det som stör mig är att man inte tar hjälp av supportrarna.

Finns en extra stark vilja i år när det känns lite som sista chansen på ett tag. Nästa säsong kan vi ha hv i allsvenskan.

Tycker man ska gå all in på så bra målvakt som möjligt och följa upp med en back för första backpar.

Sen är det kanske inte nu det är akut. Men till slutspelet kan vi INTE sitta med ett målvaktspar som ligger på de procentsiffror de visat upp i år.
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

EspenK skrev: 2024-10-30 15:20:40 Det som stör mig är att man inte tar hjälp av supportrarna.

Finns en extra stark vilja i år när det känns lite som sista chansen på ett tag. Nästa säsong kan vi ha hv i allsvenskan.

Tycker man ska gå all in på så bra målvakt som möjligt och följa upp med en back för första backpar.

Sen är det kanske inte nu det är akut. Men till slutspelet kan vi INTE sitta med ett målvaktspar som ligger på de procentsiffror de visat upp i år.
Jag tror det kan komma, men jag tror inte att Wikegård har hittat någon han tycker det är värt det för ännu.
Jag tror han kommer gå All-in på rätt gubbe. Någon gång i januari-februari när NHL-Klubbarna börjar skicka spelare på Uncondtional Waivers för att lösa kontrakt och det är så kort tid kvar att spelarna inte förlorar så mycket på det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Det faktum att vi ens blivit erbjudna målvakter är väl ett tydligt bevis på att vi uttryckt till agenter att vi är intresserade av vad som finns.
Expert.
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

SirDIFalot skrev: 2024-10-30 17:59:57 Det faktum att vi ens blivit erbjudna målvakter är väl ett tydligt bevis på att vi uttryckt till agenter att vi är intresserade av vad som finns.
Ångrade du dig om våran tilltänkta målvakt? :lol:
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

SirDIFalot skrev: 2024-10-30 17:59:57 Det faktum att vi ens blivit erbjudna målvakter är väl ett tydligt bevis på att vi uttryckt till agenter att vi är intresserade av vad som finns.
Fast det är väl inte helt otänkbart att en agent som följer Djurgården på nära håll erbjuder en målvakt som är ledig, när han ser hur våra målvakter spelar och hör överallt att målvaktsspelet är dåligt.

”Vi har Cannata ledig, är det något för er?”
Det kan ju tolkas som ett erbjudande.
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Man riskerar att tappa laget på sånt här. Nu har vi stuvat om i kedjorna varje match och spelet blir bara sämre. Billiga målen som kan slinka in ibland fortsätter göra det minst en gång varje match för oss. Att det ska falla på något sånt här är verkligen hockeygudarnas grymhet personifierad.
Låst