Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Challen »

Stentuff skrev:
Challen skrev:Vet inte om någon postat detta från MrMadhawk men tyckte det var jävligt skönt att läsa.
Här är alltså ett utdrag ur en intervju med Tobias Thermell, ass tränare i Bofors.

Hur har ni resonerat efter det som hände på Hovet när ni släppte in 6-0 på en period?
- Tycker vi gör en bra match i 50 minuter, framförallt de första två perioderna. Vi hade en ledning att gå på. Sedan får vi det där målet emot oss, där signalen från domaren kommer innan det är mål. Ett felbeslut och vi låter det påverka oss alldeles för mycket och tappar allt helt efter det.
Vi tar en timeout för att lugna ner laget lite så det inte är så upprörda, men här spelar det stor roll med hemmapubliken. När det är 8000 som skriker och vår ambition är att lugna ner laget, då måste vi också höja rösten, och då får det i samma effekt. Djurgården har sin hemmapublik att tacka för mycket!

Tänk om fler kunde se detta, så vi kunde ha så jävla mycket folk i klacken varje match. Nu har vi ju på papper hur det stör motståndarna.

Ber om ursäkt om detta har skrivits förut.
Härligt, då står man inte bara där som en idiot och skriker alltså. :wink:
Precis, det gör nytta :)
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Högdalen

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Högdalen »

Sitter här på natten och spanar lite på spelschemat..
Inte sett det snackas om det, antagligen nånstans, men sista matchen är ju i..ja kiruna nånstans. Hur många tar den hallen? Sista matchen, och jag är ju övertygad om att vi har nåt att fira där. Men tänk att fylla hallen med gårdare. 2a mars är en lördag så jag är övertygad om att så kommer ske. Men undrar om man kan köpa plåt redan nu eller om man ska vänta till ev buss är planerad? För nog fan ska jag dit upp vilketsom! :D
Användarvisningsbild
Alexander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Alexander »

Högdalen skrev:Sitter här på natten och spanar lite på spelschemat..
Inte sett det snackas om det, antagligen nånstans, men sista matchen är ju i..ja kiruna nånstans. Hur många tar den hallen? Sista matchen, och jag är ju övertygad om att vi har nåt att fira där. Men tänk att fylla hallen med gårdare. 2a mars är en lördag så jag är övertygad om att så kommer ske. Men undrar om man kan köpa plåt redan nu eller om man ska vänta till ev buss är planerad? För nog fan ska jag dit upp vilketsom! :D
Jag vet inte hur många gånger folk har sagt det men man säger inte gårdare haha
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Förlåt, kände mig lite väl hård i det här inlägget nu när jag tittar tillbaka...
Problemet har inte med åldern att göra, det jag ville poängtera är att det var oerhört mycket turister som bara stod och glodde igår. Oavsett ålder ska man försöka att bidra till stämningen, annars har man inget i klacken att göra tycker jag.
Senast redigerad av Stentuff den 2013-01-10 16:46:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

Stentuff skrev:URUSEL klack idag. Riktigt pinsamt, fyfan. Skäms för tillfället. Jävla biljettjippo, inte sett så många småungar (10-) i klacken som idag...
Framtidens klack. De behöver sina matchdagar de också. På JK-dagen hade de inte fått plats. Förresten ska man inte klaga på tioåringar som vill se sitt Djurgården. Klaga på fotbollsklackare i stället som bara kommer när det är JK-dag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
Stentuff skrev:URUSEL klack idag. Riktigt pinsamt, fyfan. Skäms för tillfället. Jävla biljettjippo, inte sett så många småungar (10-) i klacken som idag...
Framtidens klack. De behöver sina matchdagar de också. På JK-dagen hade de inte fått plats. Förresten ska man inte klaga på tioåringar som vill se sitt Djurgården. Klaga på fotbollsklackare i stället som bara kommer när det är JK-dag.
Det är väl ändå en myt att det är fotbollsklackare som kommer till Hovet på JK-dagen, kanske för 6-7 år sedan. Inte längre.

Håller dock med dig om att det måste finnas utrymme för framtidens klack att ta plats och lära sig även om de inte bidrar i början av sina klack-karriärer.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
Det är väl ändå en myt att det är fotbollsklackare som kommer till Hovet på JK-dagen, kanske för 6-7 år sedan. Inte längre.

Håller dock med dig om att det måste finnas utrymme för framtidens klack att ta plats och lära sig även om de inte bidrar i början av sina klack-karriärer.
Ja dessa gratisdagar betalar sig i långa loppet tror jag! Idag insåg nog många hur kul det är att gå på hockey och kommer tillbaka igen! Då kan jag ta att klacken kanske gör en av sina bättre dagar! Nu hoppas jag det fortsätter komma mycket folk när vi har en vinnande trend även fast vi möter mindre sexiga lag framöver! Om nån bryr sig!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tog med tre stycken som samtliga är snudd på gröna i klacksammanhang. Den ena har varit med mig ett par gånger tidigare men de andra två var helt nya. Kan meddela att samtliga tre är förbannat hesa just nu och att de allihop hade fantastiskt roligt. De kunde inte texten på alla ramsorna men de lyssnade och lärde. Skulle någon testosteronstinn idiot börja dampskrika(ungefär som de två mentala tanterna högt upp på övre) om att de inte hörde hemma i klacken så skulle jag vänligt men bestämt be denna tomtejävel att dra åt helvete. Man måste börja någonstans och jag tycker hela mitt sällskap gjorde ett sjuhelvetes bra jobb för att vara första gången, och souvenirer köpte de också :wink:
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Manijock skrev:Tog med tre stycken som samtliga är snudd på gröna i klacksammanhang. Den ena har varit med mig ett par gånger tidigare men de andra två var helt nya. Kan meddela att samtliga tre är förbannat hesa just nu och att de allihop hade fantastiskt roligt. De kunde inte texten på alla ramsorna men de lyssnade och lärde. Skulle någon testosteronstinn idiot börja dampskrika(ungefär som de två mentala tanterna högt upp på övre) om att de inte hörde hemma i klacken så skulle jag vänligt men bestämt be denna tomtejävel att dra åt helvete. Man måste börja någonstans och jag tycker hela mitt sällskap gjorde ett sjuhelvetes bra jobb för att vara första gången, och souvenirer köpte de också :wink:
Jag hade varit den första att applådera dig om du hade skrikit ut den ena tanten. Helt otroligt att man ens har mage att skrika något till klacken när man inte ens sjunger 1/3 av vad vi som sjunger oavbrutet gör.

Kul föresten att dina kompisar försöker och vill bidra till stämning. Hoppas du tar med dem på fler matcher framöver.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

FFFHTB skrev:
Manijock skrev:Tog med tre stycken som samtliga är snudd på gröna i klacksammanhang. Den ena har varit med mig ett par gånger tidigare men de andra två var helt nya. Kan meddela att samtliga tre är förbannat hesa just nu och att de allihop hade fantastiskt roligt. De kunde inte texten på alla ramsorna men de lyssnade och lärde. Skulle någon testosteronstinn idiot börja dampskrika(ungefär som de två mentala tanterna högt upp på övre) om att de inte hörde hemma i klacken så skulle jag vänligt men bestämt be denna tomtejävel att dra åt helvete. Man måste börja någonstans och jag tycker hela mitt sällskap gjorde ett sjuhelvetes bra jobb för att vara första gången, och souvenirer köpte de också :wink:
Jag hade varit den första att applådera dig om du hade skrikit ut den ena tanten. Helt otroligt att man ens har mage att skrika något till klacken när man inte ens sjunger 1/3 av vad vi som sjunger oavbrutet gör.

Kul föresten att dina kompisar försöker och vill bidra till stämning. Hoppas du tar med dem på fler matcher framöver.
Hörde bara en jävla massa liv, vad skrek kärringen?
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Janzoo skrev:
FFFHTB skrev:

Hörde bara en jävla massa liv, vad skrek kärringen?
Klackturister till höger och vänster och ett jävla massa mumlande. Visst det var mycket turister i vår klack igår men man ska inte säga något om man inte bidrar med stämning i 60 min.

Sjöng högre istället så hackar ju folk på. Fick nog minst 10 pers som tog i extra när de märkte att jag gjorde det.
Användarvisningsbild
Taskman

Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Taskman »

FFFHTB skrev:
Sjöng högre istället så hackar ju folk på. Fick nog minst 10 pers som tog i extra när de märkte att jag gjorde det.
Det är detta det handlar om. Om några börjar bli tysta börja med att ta i mer först dop kanske de hakar på annars säg till.

Dock var det riktigt uselt idag dock var jag hes sedan innan och nu har man ingen röst kvar alls.

Enda jag saknar är att få ner tempot på låtarna till en normal nivå istället för detta 180bpm som vi har konstant. Inte konstigt att det dör ut efter en eller två våndor i låtarna när alla har sin egen takt i både sång och klapp.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Högdalen skrev:Sitter här på natten och spanar lite på spelschemat..
Jag köpte resa och biljett till sista matchen redan i december.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Det kan väl inte kommit som en chock för någon att det skulle vara mycket yngre och ovana människor i klack m.m igår?

Personligen blir jag glad över att höra att det är en massa 10 åringar som dyker upp när de får möjligheten och att dem inte är rädda för att stå i klacken efter alla jäkla Tolkien sagor tidningarna skriver om DIF publiken. Känns bra att det är många yngre som vill stå i klacken, vill bidra till sång och stämning, sen att deras röster kanske inte gör det just nu gör inte så mycket en sådan dag.

Det är ett bra betyg till klacken att det kommer nytt folk som blir intresserade och vill vara på kortsidan med klacken.

Nu vet jag inte om det finns några järnkaniner för hockeyn men det kanske skulle vara något annars?

Jag älskar att se gamla, medelålders, tonåringar och småbarn på våra matcher. Speciellt småbarn med en massa DIF kläder, för jäkla söta va...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Pogue Mahone skrev:Det kan väl inte kommit som en chock för någon att det skulle vara mycket yngre och ovana människor i klack m.m igår?

Personligen blir jag glad över att höra att det är en massa 10 åringar som dyker upp när de får möjligheten och att dem inte är rädda för att stå i klacken efter alla jäkla Tolkien sagor tidningarna skriver om DIF publiken. Känns bra att det är många yngre som vill stå i klacken, vill bidra till sång och stämning, sen att deras röster kanske inte gör det just nu gör inte så mycket en sådan dag.

Det är ett bra betyg till klacken att det kommer nytt folk som blir intresserade och vill vara på kortsidan med klacken.

Nu vet jag inte om det finns några järnkaniner för hockeyn men det kanske skulle vara något annars?

Jag älskar att se gamla, medelålders, tonåringar och småbarn på våra matcher. Speciellt småbarn med en massa DIF kläder, för jäkla söta va...
Nej, jag överdrev lite i mitt tidigare inlägg. Moodswings.
Jag tycker bara att det är så tråkigt att folk inte hakar på alls, även om man tar i för kung och fosterland. Trots att det var mycket nytt folk vilket var uppenbart, känns det väl ändå som att man ska kunna sjunga med i Kämpa Djurgården.. Man behöver ju inte gorma halsen av sig, men liite tycker jag ändå man ska sjunga med, oavsett ålder ! Annars har man inget i klacken att göra, enligt mig i alla fall. Åldern kvittar faktiskt, så länge man försöker. Då är man värd mycket respekt.
Skriv svar